Tytär 16v kärähti kannabiksesta!
Voi elämän kevät! Nyt on tältä mammalta paukut lopussa. Itseäänhän sitä saa äitinä tästäkin syyttää. Onko kohtalotovereita? Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (70)
Jos suvussa on skitsofreniaa, on kukka ihan viimeinen aine jota kannattaa kokeilla, laukaisee todenäköisesti skitsofrenian. On todella passivoiva ja muistia heikentävä vaikutus,jos ei pysty pitämään pössyttelyä kohtuullisena.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:57"]
Jos suvussa on skitsofreniaa, on kukka ihan viimeinen aine jota kannattaa kokeilla, laukaisee todenäköisesti skitsofrenian. On todella passivoiva ja muistia heikentävä vaikutus,jos ei pysty pitämään pössyttelyä kohtuullisena.
[/quote]
Suvussani, isän puolella, on esiintynyt todella runsaasti skitsofreniaa. Minulle kannabis kuitenkin sopii siitä huolimatta. Sitäkin voi kokeilla turvallisesti, ensimmäisestä kerrasta tuskin aiheutuu psykoosia.
Kannabis on turvallisempi sekä lievempi huumaus aine kuin alkoholi, kuinka monta kertaa se täytyy sanoa.
Kannabis lailliseksi!!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:03"]Kannabis on turvallisempi sekä lievempi huumaus aine kuin alkoholi, kuinka monta kertaa se täytyy sanoa.
Kannabis lailliseksi!!
[/quote] painu sinä pilveikko helvettiin tästä keskustelusta. Perus wt tapaus taas.
Mitä tehdä olen 13v poltan aina kun saan/ostan kannnabista viikkorahoillani saan rahaa noin (20€) poltan sitä joka päivä äitini ei epäile mitään ja olen aika lailla tottunut polttelemaan sitä pitkän käytön jälkeen vähän niikuin tupakkaa. olen miettinyt lopettaa mutta en kykene (kova riippuvuus) tuntuu ettei elemälläni ole tarkotusta ilman kannabista?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 01:05"]Mitä tehdä olen 13v poltan aina kun saan/ostan kannnabista viikkorahoillani saan rahaa noin (20€) poltan sitä joka päivä äitini ei epäile mitään ja olen aika lailla tottunut polttelemaan sitä pitkän käytön jälkeen vähän niikuin tupakkaa. olen miettinyt lopettaa mutta en kykene (kova riippuvuus) tuntuu ettei elemälläni ole tarkotusta ilman kannabista?
[/quote]
Kannabikseen ei jää koukkuun. Itse polttelin kauan aikaa päivittäin ja paljon. En tunne ketään joka olisi jäänyt kannabikseen koukkuun ja tunnen paljon hampun polttajia. Kellään ei ole pakonomaista tarvetta vetää hatsit.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2013 klo 12:34"]
Meillä lapsi 15v jäi kiinni siinä vaiheessa, kun oli sopimassa ostokeikkaa Kannabikselle. Kiva aikuinen mies olisi mielellään myynnyt. Lapsi taisi lopulta olla kuitenkin helpottunut, että jäi kiinni, mutta minulle oli suuri järkytys.
Keskusteltiin pitkään ja puhuttiin luottamuksesta, rikosrekisteristä ja mitä siitä seuraa, terveydestä ja koukkuun jäämisestä sekä tietysti siitä miksi.
Jo sitä ennen, mutta erityisesti sen jälkeen on taas tarkkaan seurattu menemisiä, kotiintuloajat on aikaistettu ja rahaa saa vain valvotusti.
Nyt onneksi taas rauhallisempi kausi menossa, joten voi välillä uskoa, että hengissä selvitään.
Toisilla vain murrosikä on oikeasti kapina-aikaa.
[/quote]
Keskustelitte vissiin asiallisesti ja faktapojalta. Tyttäresi varmaan ymmärtää nyt rikosrekisterikeskustelun jälkeen mikä se on ja että sinne voi saada merkinnän vain jos tulee tuomituksi vankeusrangaistukseen, silloinkaan ei aina. Ja vankeuttahan ei ihan pikku pilvisäädöistä lyödä, varsinkaan ensikertalaiselle.
29:
On totta ettei itse kannabikseen jää koukkuun, vaan nimenomaan sen aikaansaamaan olotilaan.
Monet kerrat olen ollu todistamassa tilanteita, kun viattomasti aletaan polttelemaan kannabista sillä verukkeella, ettei se ole niin vaarallista kuin alkoholi..
Tarpeeksi kauan kun polttelee kannabista, siitä ei tule lopussa saamaan sitä ns. mielihyvää, jonka takia sitä alettiin käyttää.. Hyvin usein olen nähnyt tilanteita, joissa kannabiksesta on siirrytty kovempiin huumeisiin. Valitettavasti. Joo...
Minun mielestä jokainen aikuinen ihminen voi tehdä mitä haluaa, mutta tässä on kyse lapsesta jolla ei ole ymmärrystä mihin kannabiksen käyttö voi pahimmillaan johtaa.
Itse keskustelisin lapseni kanssa asiasta sekä ottaisin yhteyttä kouluun. Toivoisin lapseni jättäisi kokeilut tähän yhteen kertaa. Täysi-ikäisenä tehköön sitten oman valintansa, mutta minun kantani on huumeille jyrkkä ei. olivat ne sitten kuinka "turvallisia"!!
Laajentaa aivosoluja se ei tuhoo päätä ainakaa kenentahannsapään. pitää osata käyttää 14v astti joka pv poltellu dänkkii nyt oon 19v ÄO on se mensa suomi mukaan 124. Jotkut on vaa nii vitun idioottei et antaa minkääntahansa pilata niitte elämää. CMOON IHMISET OOTTE VITU HEIKKOI KU JOKU "PÄIHDE" PILAA TEIJÄ ELÄMÄÄ, MUISTAKAA SE ET ALKOHOLI ON VAARALLISEMPPI KUIN HEROIINI!!!!!
JA KANNABIS EI OLE TAPPANU ENSIMMÄISTÄKÄÄN IHMISTÄ MUT TUHANSITTAIN IHMISIÄ SE KYL PELASTAA olkoot leukemia vai 4 vaiheen keuhkosyöpä, Lisää siittiöitä lieviytää stressii avaa silmät!
Mä oon kokeillut ja polttanut kannabista säännöllisestikin. Alkaen 15v ->. Tällä hetkellä olen valmistunut ammattiin, asun omillani, käyn töissä. Olen siis 18v. Juon silloin tällöin, ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Pilven polton olen lopettanut. Pääosin. Poltan ehkä kaksi kertaa puolessa vuodessa. Vaikka tietyt tuttavat sitä usein tarjoavatkin niin en ota. Siksi koska en halua. Ja sen polton lopettamisen päätöksen tein itse. En siksi, että olisin jäänyt vanhemmilleni kiinni. En jäänyt koskaan. Ja silti musta tuli kunnon kansalainen. Ja ikinä en koskenut mihinkään muuhun huumeeseen, vaikka tarjottiinkin.
Kannabis ei silti musta ole niin paha. Se on siksi paha, koska se lain mukaan luokitellaan huumeeksi. Eihän se tietenkään hyvää tee, jos sitä päivittäin kiskoo ja säännöllisesti, mutta eikö sama ole alkoholilla? Tupakalla? Ihan millä vaan mitä käyttää liikaa.
Mä aloin myös 16-vuotiaana, muutamia kertoja kuussa siihen saakka kun täytin 18 ja sen jälkeen harvoin tähän päivään saakka.
Olen arvostetussa ammatissa ja hyvä tuloinen. Ei peli ole menetetty sinunkaan tyttäresi kohdalla.
Pysy asialinjalla ap. Kerrot että jos tulee merkintä rikosrekisteriin niin se vaikeuttaa tai estää tiettyihin ammatteihin hakeutumista. Että säännöllinen kannabiksen polttaminen passivoi ja edesauttaa masennusta ja nykyään pilvessä on niin paljon TCH:tä että psykoosi napsahtaa kohdalle etenkin jos on perinnöllistä taipumusta mielenterveysongelmiin. Että jos ei varmuudella tiedä missä kannabis on kasvatettu niin se voi liittyä vakavampaan huumekauppaan, ihmiskauppaan ja asekauppaan. Ja voit myös lisätä että toivoisit että tyttäresi ymmärtäisi että hänen huumeiden käyttönsä aiheuttaa sinulle murhetta ja huolta.
Mutta kannabiksesta ei nyt kannata olla kamalan huolissaan jos tyttö hoitaa koulun, harrastukset, kotitytöt, ystävyyssuhteet ja perhevelvollisuudet vailla ongelmia eikä persoonallisuus rupea muuttumaan. Itse aloitin samanikäisenä satunnaisen polttelun eikä sillä ole ollut mitään negatiivisia vaikutuksia, tosin joillekin ystävävilleni ei ole suotu samaa kohtaloa.
Vähän myöhässä tähän keskusteluun tulen, mutta jos asia ei muuta kautta koulun tietoon tule niin älä nyt herranjumala rupea sinne mitään ilmoittelemaan!
Saa vain aivan turhan leiman otsaansa. Kannabis on kuitenkin aika harmiton aine, joskaan en nyt sitä kenellekään sen enempää suosittelisi kuin viinaakaan, ja siitä on aivan turha tehdä isoa numeroita.
Niin sitä korkeamman pitoisuuden tavaraa ei tarvi polttaa niin paljoa. Samaa ainetta se yhä on. Tuo on taas niitä diipadaa juttuja vaarallisuudesta.
Kärähti kannabiksesta? Sehän on hyvä alku. Kehota tyttöä siirtymään nyt piriin. Kannattaa vetästä suoraan ränniin, tulee aivan huikeet fiilarit.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2013 klo 12:18"]
Voi elämän kevät! Nyt on tältä mammalta paukut lopussa. Itseäänhän sitä saa äitinä tästäkin syyttää. Onko kohtalotovereita? Miten tästä eteenpäin?
[/quote]
Harmi tosiaan, et sun omat paukut on loppu. Olisit kai muuten tarjonnut tyttärellesikin nyt kun hän paukuttelijaksi paljastui?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 01:05"]
Mitä tehdä olen 13v poltan aina kun saan/ostan kannnabista viikkorahoillani saan rahaa noin (20€) poltan sitä joka päivä äitini ei epäile mitään ja olen aika lailla tottunut polttelemaan sitä pitkän käytön jälkeen vähän niikuin tupakkaa. olen miettinyt lopettaa mutta en kykene (kova riippuvuus) tuntuu ettei elemälläni ole tarkotusta ilman kannabista?
[/quote]
20 eurolla ei viikkoa pössyttele ;)
Täällä suunnilleen joka toinen polttaa ganjaa