Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustin IT-firman ja elämäni leppoistui kertaheitolla!!

Vierailija
03.01.2013 |

Samalla huomasin, että ongelma tässä maailmassa ei ole rahan puute vaan sen epätasainen jakautuminen.

Aikaisemmin työskennellessäni keskisuuressa IT-firmassa työtahti oli kovempi, lomat tiukemmassa ja muutenkin pinna kireämmällä kuin nyt omaa firmaa pyörittäessään. Nyt tulotaso on pysynyt samana, mutta työtahti on keventynyt ja lomia voi pitää paljon vapaammin. Silti asiakkaita riittää ja kilpailutusvoittoja ropisee.

Eli mistä kiikastaa? Isommissa firmoissa dunarikoodarit tekevät asiakkaalta laskutettavaan summaan nähden töitä hävyttömän halvalla ja välistä vedettävät voitot satavat osakkeenomistajien laariin, jotka tienaavat kymmeniä ellei satoja kertoja enemmän kuin rivityöntekijät. Omassa firmassa voi laskutuksen samaan aikaan pitää kilpailukykyisenä ja silti kerätä kaikki voitot omaan taskuun, ei rahanahneille sijoitajille.

Suosittelen!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kantsis.

On asiakaspään Java eli selaimessa pyörivä Java ja sitten palvelimissa ja puhelimissa pyörivä Java. Sama kieli, mutta vain selainpään Java on ns kielletty ja oikeasti se on ollut pois käytöstä jo 10 vuotta. Ei sitä tarvitse missään. Javalla tehdään kaikki isot järjestelmät kuten pankkijärjestelmät, vakuutusjärjestelmät, terveydenhuollon softat jne, ne siis pyörii palvelimilla, ei selaimessa.

Vierailija
2/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot sä sen jollekkin ainakin melkein myynyt että on se enemmän ku yleensä. olisit sä sen linkin voinu laittaa niin olis voitu hieroa itseämme hekumoiden koodauksen ihanuudessa. mutta mennään tällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot sä sen jollekkin ainakin melkein myynyt että on se enemmän ku yleensä. olisit sä sen linkin voinu laittaa niin olis voitu hieroa itseämme hekumoiden koodauksen ihanuudessa. mutta mennään tällä.

Oletko siis tuo Tero edelleen? Lupaan laittaa kunhan se on tuotannossa!

Vierailija
4/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kantsis.

Vierailija
5/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kantsis.

On asiakaspään Java eli selaimessa pyörivä Java ja sitten palvelimissa ja puhelimissa pyörivä Java. Sama kieli, mutta vain selainpään Java on ns kielletty ja oikeasti se on ollut pois käytöstä jo 10 vuotta. Ei sitä tarvitse missään. Javalla tehdään kaikki isot järjestelmät kuten pankkijärjestelmät, vakuutusjärjestelmät, terveydenhuollon softat jne, ne siis pyörii palvelimilla, ei selaimessa.

Vierailija
6/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu javaa ei selaimessa tarvi kuin sampon verkkopankissa. lollit sille, siinä on kyllä joku vetänyt oikean design-helmen hatusta. serveri päässä se on kyllä ihan asiaa, ja ei tuo androidissakaan pahaksi ole.

Vierailija
7/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monipuolisen moraalitonta tehdä raakaa työtä ja pitkää päivää pienellä palkalla. Sellainen asenne nimenomaan edistää varojen jakautumista epätasaisesti; työntekijä tyytyy pienempään palkkaan, raha jää silloin yläportaalle. Voi kun kaikki tajuaisivat tämän sen sijaan että toitottaisivat nuorille "Ei sun kuulu vaatia mitään. Aloitat pienestä jotta osaat arvostaa palkkaa." Pyh. Sopivasta työtaakasta sopiva palkka. Rahanahneet firmat ja uutterat vaatimattomat työntekijät ovat yhteenlaitettuna pahan alku ja juuri.

Vierailija
8/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen rohkeuttasi. Itsekin haaveilen yrittäjäksi ryhtymisestä, mutta alani työtilanne ei ole kovin hyvä. Mun mielestä on ehdottoman fiksu liike, jos pystyy samalla löysäämään tahtia ja saamaan saman liksan. Onnea ja menestystä sinulle!

Vierailija
9/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli on erikseen myyjää, suunnittelijaa, koodaajaa jne., joista vain yksi ryhmä tekee sitä "tilattua tuotetta", jolla tulos saadaan aikaan.

Vierailija
10/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Keski-Euroopassa on todella paljon yksittäisiä konsultteja mm. softakehityksessä, testauksessa, proj. hallinnassa jne.

Suomessa kaikkien pitää elättää tietoelektrobitdescomin toimitusjohtajia. kartellit ja kateus.

Vierailija
11/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen koodiorja, jonka selkänahasta suuri kansainvälinen työnantajani vetää isoja voittoja. Mulle maksavat 3000 euroa kuussa mutta asiakkailta laskuttavat työstäni 100-120 euroa tunti.

Olen joskus miettinyt itsenäiseksi alihankkijaksi, konsultiksi, ryhtymistä, mutta en ole uskaltanut. Pelkään, etten saisikaan töitä, kun tuntuu ettei minua naisena jotenkin pidetä oletusarvoisesti vakuuttavana osaajana, aina täytyy olla todistamassa että minä oikeasti osaan jotain...

Vierailija
12/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurempia it-hankkeiden toimeksiantoja pikkufirmalle, koska ei voi olla varma hoituuko ne yhden hengen voimin. Pikkufirmoissa on yllättäviä resurssiongelmia.

Vierailija
13/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurempia it-hankkeiden toimeksiantoja pikkufirmalle, koska ei voi olla varma hoituuko ne yhden hengen voimin. Pikkufirmoissa on yllättäviä resurssiongelmia.

Meitä on useampi jakamassa vastuuta ja projekteja. Emmekä tietenkään lähde edes tarjoamaan itseämme mammuttihankkeisiin. Alihankintaa tehdään vuokratyövoimatyyppisesti. AP

Vierailija
14/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki saavat saman palkan. Sairasta on, että lahjakkaat sitten helposti tekevät neljänkin ihmisen duunin siinä missä se lahjaton pyörittelee peukaloita ja pyytää apua ja häiritsee guruja ja heidän työntekoaan.

Sitten kun tämmöinen guru lähtee ja laittaa sen oman firman pystyyn, niin todellakin huomaa, että silmään on kusetettu monta vuotta - puusilmien taholta. Sellaisille ei pitäisi edes tarjota tuollaista työpaikkaa, ei edes minimipalkalla. KELE! Suojatyöpaikat ovat heitä varten.

Mua ei häiritse olla isoissa firmoissa duunissa, jos siitä saa tietyn kunnian ja rahat itselleen. Koska mä olen huomannut, että kun tekee puusilmävauhtia, niin mikäs hätä tässä.. Itse tekisin saman duunin päivässä parissa, nyt siihen saa suttaantumaan kuukaudenkin.

En vaan tiedä, kuinka kauan enää jaksan tuollaista turhan päiväistä istumista ja netissä surffailua. Kai se olisi viisainta laittaa omafirma ja kääriä sitten ne oikeat massit.

Vituttaa vaan moinen oma-firma- ajattelukin.. vanhemmat olivat yrittäjiä, eikä ikinä paikalla fyysisesti/psyykkisesti. En halua jättää lapsilleni samaa fiilistä.

Vierailija
15/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

soissa firmoissa on muutamia lahjakkaita, useita keskitason ja pari lahjatonta koodaajaa. Ja kaikki saavat saman palkan. Sairasta on, että lahjakkaat sitten helposti tekevät neljänkin ihmisen duunin siinä missä se lahjaton pyörittelee peukaloita ja pyytää apua ja häiritsee guruja ja heidän työntekoaan.

Itse tiedän että nykyisessä tiimissäni ainakin yksi saa vain 2500 samasta työstä josta yksi lähes viisikymppinen saa yli 5000 euroa kuussa... Ja tosiaan ihan samaa työtä samoissa projekteissa tekevät.

Eihän se palkka aina tosin osaamisen kanssa suoraan korreloi, vaan se vaikuttaa paljon, onko tullut taloon sisään hyvään aikaan jolloin voi pyytää ja saada isoja palkkoja vai huonoon, ja onko älynnyt aktiivisesti vaihdella työpaikkoja aina isomman liksan perässä. Samassa isossa talossa vuosikaudet istumalla ei palkka juuri nouse, vaihtelemalla sitä saa ylöspäin.

Itse näin anonyymipalstalla voin tunnustaa kuuluvani niihin lahjattomiin koodareihin, ja saan varsin hyvää palkkaa silti. Tykkään olla isossa firmassa juuri siksi että täällä tällainen vähän vähemmän gurukin pärjäilee kun aina löytyy sopivan helppoja hommia minunlaisilleni, ja ne kovat gurut on vaan tyytyväisiä kun heidän ei tarvitse koskea tylsään rutiinihommaan.

Vierailija
16/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kielellä koodaat? Monenko vuoden kokemus? Minä koodailen parilla kielellä, kokemusta lähes 10 vuotta ja olen myös yrittäjä, mutta en pk-seudulla. Ei kovinkaan kaksiset tulot, mutta oma vapaus silti.

Vierailija
17/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa on muutamia lahjakkaita, useita keskitason ja pari lahjatonta koodaajaa.

Tykkään olla isossa firmassa juuri siksi että täällä tällainen vähän vähemmän gurukin pärjäilee kun aina löytyy sopivan helppoja hommia minunlaisilleni, ja ne kovat gurut on vaan tyytyväisiä kun heidän ei tarvitse koskea tylsään rutiinihommaan.

löytyy guruille aina mielenkiintoista ja vaativaa tehtävää. Itsenäisenä yrittäjänä voisi gurun aika tuhrautua markkinointiin ja taloushommiin ja pärjäämisestä huolehtimiseen.

Vierailija
18/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kielellä koodaat? Monenko vuoden kokemus? Minä koodailen parilla kielellä, kokemusta lähes 10 vuotta ja olen myös yrittäjä, mutta en pk-seudulla. Ei kovinkaan kaksiset tulot, mutta oma vapaus silti.

Koodaan pääosin Javaa, mutta Scalakin sujuu. Kokemusta 15 vuotta. AP

Vierailija
19/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa on muutamia lahjakkaita, useita keskitason ja pari lahjatonta koodaajaa.

Tykkään olla isossa firmassa juuri siksi että täällä tällainen vähän vähemmän gurukin pärjäilee kun aina löytyy sopivan helppoja hommia minunlaisilleni, ja ne kovat gurut on vaan tyytyväisiä kun heidän ei tarvitse koskea tylsään rutiinihommaan.

löytyy guruille aina mielenkiintoista ja vaativaa tehtävää. Itsenäisenä yrittäjänä voisi gurun aika tuhrautua markkinointiin ja taloushommiin ja pärjäämisestä huolehtimiseen.

Yksi myy ja hoitaa taloutta, me muut tehdään projekteja. AP

Vierailija
20/22 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaan pääosin Javaa, mutta Scalakin sujuu. Kokemusta 15 vuotta. AP

Mulla lisäksi omia softia kooltaan noin 20 000 riviä koodia jne. Sellaisia yhden hlövuoden töitä, olen tehnyt kaiken, suunnitellut arkkitehtuurin ja tietokannan, koodannut kaiken itse, myös käyttöliittymät, kuvankäsittelyt teen itse jne. En ole koskaan tosin markkinoinut firmaani, joten siksikin tötiä tulee miten sattuu. En tiedä olen ns guru, töissä kun vielä olin, niin työskentelin arkkitehtina ja järjestelmäasiantuntijana. Millä tasolla mielestäsi olen ns tittelillä mitattuna? Rivikoodari tuskin, mutta mikä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi