Kärsin masennuksesta ja työt ei maita, miten saada anonyymisti
hoitoa masennukseen. Olen sen verran menevässä ja vauhdikkaassa työpaikassa ja urakehitys tärkeä, etten halua "pilata" mainettani tällaisella heikkoudella. Olisi vaan jo sen verran sellainen olo, että tarvitsisin ulkopuolista apua tähän oloon. Kaikki nettisivut pauhaa vaan siitä, kuinka työterveyshuolto auttaa yhdessä hyvässä suhteessa potilaan esimiehen kanssa. Viimeksi haluan esimieheni tietävän tästä yhtään mitään. Kiitoksia jos joku osaa auttaa.
Kommentit (4)
masennukseeni ja kaikki meni sen jälkeen päin seiniä. Pikadiangnoosi bipo II ja kauhea lääkitys päälle.
Ole tarkkana mistä haet apua, on varmasti fiksujakin paikkoja.
Minä päädyin Turun kriisiyksikköön ja se on vihonviimeinen paikka.. siellä erikoistuva lääkäri on kiireinen ja tunnetaan pillerien määrääjänä. Kaikille tykkää syöttää neuroleptejä, sivuvaikutuksista viis.. tuo psykiatrin jäljiltä osastolta kävelee ulos zombiksi lääkittyjä ihmisparkoja.
Ota sinä yhteys yksityiseen psykiatriin, tarjolla on paljon hyviä masennuslääkkeitä.
Ei tule lääkitystä eikä mitään terveydenhoitojärjestelmän merkintöjä minnekään
yksityistä terapeuttia. Minä ja mun mies ollaan molemmat käyty yksityisellä. Tyhmyyksissäni menin 5 vuotta sitten työterveyshuoltoon unettomuuden ja masennuksen takaia, ja mulle määrättiin nukahtamislääkkeitä sekä sitten masennuslääkkeitä, sanottiin "tärkeintähän on saada sut nopeasti töihin". Mun tärkein tavoitteeni olisi ollut muuttaa työtilannettani niin että olisin saanut lapsen - eikä senhetkinen kuormitus vaativassa esimiestehtävässä jatkuvine ulkomaanmatkoineen soveltunut esim. lapsettomuushoitojen käynteihin tms. En missään tapauksessa halunnut syödä masennuslääkkeitä, koska en olisi voinut niiden aikana käydä lapsettomuushoidoissa - mutta työterveyslääkäriä ei vaan kiinnostanut. Hakeuduin yksityiselle erikoislääkärille, ja sainkin asiallista hoitoa ilman lääkkeitä. (sairaslomaa, keskustelua vastaanotolla 40 min kerta ym) Sen jälkeen hain itselleni terapeuttitaustaisen business coachin - ihan leimaantumisen välttämiseksi. Pystyin sanomaan, että käyn coachilla - mutta terapiaksihan se meni, ja hyvä niin. Toki tuli aika tyyriiksi - maksoin 150 euroa kerta, omasta pussista. Pidin silti hyvänä vaihtoehtona, koska tulotasoni oli sen verran hyvä ja halusin varmistaa työkuntoisuuteni myöhemminkin.
Työterveyshuollon merkinnät masennuslääkkeistä ym estivät minua saamasta yksityistä sairasvakuutusta, jonka olisin halunnut hankkia. Masennuslääkityksen jälkeen sun pitää vastata "kyllä" kysymykseen olenko sinulla ollut mielisairautta. Siis jos hakee vakuutusta.
Yleisesti ottaen en mitenkään vastusta lääkäreitä ja masennuslääkkeitä, varsinkin jos muuta apua ei ole saatavissa tai ei ole sitä varaa hankkia. Mutta harvan masennus paranee vain lääkkeillä, useimmat hyötyvät terapiasta - ja terapian teho on todettu ihan yhtä suureksi kuin masennuslääkkeidenkin.
Tai yksityinen terapeutti.
Vai oliko tarkoituksesi kysyä miten saisit hoitoa ILMAISEKSI?