Kuuluuko teidän mielestänne miesten auttaa kotiäitiä kotitöissä?
Itse olen hyvin väsynyt tällä hetkellä. Mies töissä, ja minä olen kotona 2 vuotiaan lapsen kanssa, ja toinen on tuloillaan.
Minä teen kaikki kotityöt, pyykinpesut ja myös ruonlaitto on minun vastuullani. Myös lapsen hoidosta vastaan pääasiassa minä.
Mies ei auta juurikaan. Töistä tullessaan heittäytyy sohvalle tai menee tietokoneelle. Iltaisin minä hoidan lapsen kylvetyksen, hampaanpesut ja nukkumaanlaiton. Viikonloppuisin mies nukkuu niin pitkään kuin nukuttaa, ja minä herään lapsen kanssa aikaisemmin.
Onko tämä teistä reilua? Kuuluisiko miehen auttaa minua enemmän?
Olen tällä hetkellä hyvin väsynyt, ja stressaantunut koska kotona on paljon tekemättömiä töitä, ja raskauskin väsyttää.
Vai olenko vain laiska valittaja?
Kommentit (64)
Miksi sun työpäiväs pitäisi kestää 24/7?
Miten niin työpäivä kestää 24/7 kun ei ole töissä vaan on KOTIäiti? :O
Itseppä valitsit miehen, joka ei auta lastenhoidossa. Aina olisit voinut valita paremminkin...
Miten niin työpäivä kestää 24/7 kun ei ole töissä vaan on KOTIäiti? :OItseppä valitsit miehen, joka ei auta lastenhoidossa. Aina olisit voinut valita paremminkin...
Varmaan kannattaisi sopia kerran viikossa vaikka siivousilta. Silloin yhdessä siivoatte asunnon. Ei mene kauaa ja ei mene koko päivää.
ei ole silloin miehellä tunne, että uhraa viikonloppuna vapaapäivänsä siivoukselle.
Ei sinunkaan tarvitse joka pv. siivota!
Lastenhoidossa mies saisi kyllä ottaa vastuun myös vuoroiltaisin. Sovitte ne kaikki etukäteen. Jos vaan yhtäkkiä sanot miehelle, että nyt siivotaan, ei se onnistu.
Mä ajattelen, että jos esim. työssä käyvän puolison työaika on 9-17 (+ työmatkoihin kuluva aika), niin sama koskee kotona olevaa. Sitä ennen ja sen jälkeen kaikki jaetaan puoliksi. Muutenhan toisen työpäivä kestää sen 8 tuntia ja toisen 24 tuntia vuorokaudessa seitsemänä päivänä viikossa. Reilu peli?
Kotona olevaa ei mielestäni voi orjuuttaa tekemään kaikkia kotitöitä.