Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kehityskeskustelut pakollisia?

Vierailija
02.01.2013 |

Mitä seuraa jos kieltäytyy ja miten kieltäytyä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit kieltäytyä? Pakollisuudesta: ainakin työnantaja on velvoitettu järjestämään kehareita mutta ei siitä kai mitään sakkoa tule, jos ei pidäkään.

Vierailija
2/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen esimies ja mulle ei riitä edes se, että ihmiset osallistuu. Odotan että osallistuvat innolla ja tekevät oman osuutensa eli valmistautuvat helvetin hyvin, kertovat itse omat kehitystarpeensa ja miten aikovat työpanostaan kehittää jatkossakin, millä tavalla varmistavat ammattitaitonsa ylläpidon. Itse toki yrityksen puolesta annan palautetta, ehdotan koulutusta jos se on tarpeen.

Meillä ainakin jos kehityskeskusteluissa asetetaan tavoitteita, joihin pitää päästä ja seuraavassa kehityskeskustelussa todetaan, ettei ole kehittynyt, niin siitä on seurauksia. Esim. potkut pahimmassa tapauksessa.

Eli eikö sua ihan tosi kiinnosta käydä töissä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ymmärrä miksi pitäisi kieltäytyä.

Vierailija
4/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täältä luin että kehityskeskustelut ei olisi pakollisia? Itse vihaan oma analysointia ja pelkään kehityskeskusteluja. Olen perfektionisti ja toisaalta huono työntekijä. Millä perusteella voi antaa potkut?

Vierailija
5/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhiahan ne useimmilla työpaikoilla ovat, ja meillä myöntää tämän myös esimies. Kuitenkin konserni määrää että ne on pidettävä ja niistä on kirjatta tietyt asiat, niin sitten siellä istutaan kuluttamassa turhaan sekä esimiehen että alaisten aikaa.

Ja se miksi kehityskeskustelut on turhia on se, että käytännössä ainakaan isoissa firmoissa lähiesimiehilläkään on aika vähän valtaa vaikuttaa asioihin joita työntekijä siellä kertoo. Esim. palkankorotuksia ei välttämtättä saa antaa, lisäkoulutustakaan ei ehkä voi tarjota jos se maksaa jotain tai vie aikaa laskutettavasta työajasta, erilaisia tehtäviä voi olla tarjolla hyvin rajoitetusti... Käytännössä jos työntekijä kertoo jotain muutoshaluja, on riski että paitsi että hän ei kostu siitä mitään, seuraavisa YT:issä muistetaan että tämä tyyppi oli se joka ei oikein viihdy paikallaan ja haikailee jo muihin hommiin...

Eli paras vaan käydä siellä ja hoitaa homma alta pois asiallisesti. Ei odottaa siitä mitään hyötyä, mutta ei nyt vastaankaan kannata pullikoida.

Vierailija
6/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työnantaja niin direktio-oikeudellaan määrää. Haloo?

Et sä voi jättää menemättä muihinkaan sun toimenkuvaan kuuluviin palavereihin. Ja jos esimies kutsuu sut keskustelemaan sun suoritutumisesta työssäsi, niin totta kai se on pakollista. Sehän on nimenomaan kehityskeskustelun tarkoitus! Ei mitään keinoa välttää. Meillä ainakin annettaisiin huomautus, ja kolmesta huomautuksesta kenkää.

Vierailija
7/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaneuvottelu käsittääkseni nykyäänkään.

Kun joku tossa mainitsi, ettei esimies monestikkaan voi nostaa palkkaa.

Vierailija
8/8 |
02.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä sen takia mielelläsi haluaisi osallistua sellaiseen. Ihan eri tavalla suhtautuisin suhun esimiehenä, jos tuon tietäisin. Jos sanot, että sua ei kiinnosta kehityskeskustelu etkä halua osallistua, kuullostat siltä kuin haistatat paskat työllesi ja työpaikallesi. Jos taas sanot kehityskeskustelua ennen pomolle, että tuollaiset keskustelut on sulle tosi haastavia, niin fiksu pomo osaa ottaa sen huomioon.

Itse olen myös ollut perfektionisti ja pelännyt kehityskeskusteluita, ja ollut niin herkkä, että olen itkenyt sekä hyvää että huonoa palautetta saadessani. Silti olen tajunnut, että on mulle hyväksi saada palautetta tekemisestäni - hyvässä kehityskeskustelussa saa sekä myönteistä että kehityspalautetta. Pikku hiljaa näissäkin asioissa voi päästä eteenpäin, palautteen antaminen ja vastaanottaminen helpottuu iän myötä.

Ja perfektionismiin ei taida olla muuta lääkettä kuin sen tajuaminen, että kukaan meistä ei voi olla täydellinen. Sulla voi olla aivan älyttömät vaatimukset omasta suorituksestasi - itse olin todella yllättynyt, kun en ollutkaan suoriutunut niin surkeasti kuin olin itse kuvitellut...