KIIRE! Onko Asema-aukio sama kuin Elielinaukio?
Helsingissä siis. Lauttasaareen päin olen menossa bussilla nro 20N, en asu pk-seudulla vaan olen vain kylässä täällä. 20N lähtee Asema-aukiolta / Postikadulta, eli mistä?
Kommentit (55)
Tiedänkin muuten sen Sokoksen tavaratalon, kun se oli siinä jo 70-luvulla. Mutta onko se pysäkki sitten samalla puolella katua kuin Sokos vai toisella puolella?
t. ap
postitalolta, kääntyy kaivokadulle ja siitä manskua bulelle, ot...
Ollaanpas sitä niin stadilaisia! :D
asema-aukio ja elielinaukio vlatava on välissä
Tiedänkin muuten sen Sokoksen tavaratalon, kun se oli siinä jo 70-luvulla. Mutta onko se pysäkki sitten samalla puolella katua kuin Sokos vai toisella puolella?
t. ap
sokoksen puolella sen mäkin oven lähellä... ei postitalon puolella, kun olisit siinä kohdalla niin osaisit lukea
Mistäs itse? Sonkajärveltä?
En muuten ole sanonut etten Postitaloa tiedä, kysyin vain että onko Elielinaukio ja Asema-aukio sama asia. Meinaan kun en koskaan aiemmin ole Asema-aukio -nimistystä kuullut, Elielinaukion ja Rautatientorin kylläkin. Ja sille jollekin toiselle joka ihmetteli miksei jokaista yksityiskohtaa selvitetä valmiiksi ennen kuin lähdtään matkaa, niin toimitko itse sitten tosiaan niin? Jos lähdet vaikkapa Pariisiin, niin selvitätkö tulevan viikon kulkemisesi ihan jokaista siirtoa myöten, kaikki bussipysäkit yms. mukaanlukien?
t. ap
Mistäs itse? Sonkajärveltä?
mutta vahvistit juuri kokemuksiani "stadilaisista" snobeista. Eli jos kyseenalaistaa slangisi (neuvona ulkopaikkakuntalaiselle, joka uskaltaa kysyä apua), saa kuulla olevansa jostain käpykylästä. Entäpä, jos turkulainenkaan (tai vaikka pariisilainen) ei osaa Helsingin karttaa ulkoa?
t. ap
Sokos on rakennettu 1952 ja postitalo jo 1930-luvulla. Kyllä se Postitalo siinä on ollut jo 70-luvulla kun niin Sokoksen tunnet.
Tuo on muuten niin totta! Jos joku täällä kyselisi ohjeita, että miten Rovaniemellä, Kuopiossa, Vaasassa tai jollain pienemmällä paikkakunnalla liikkutaan niin veikkaisin, että ainoastaan ystävällisiä kommentteja tulisi. He eivät ylemmyydentunnossaan naureskelisi, että etkös nyt tuotakaan tiedä. Jos helsinkiläinen eksyisi jonnekin Lapin kairaan, niin tulisivatko paikalliset nauramaan, kun kohtaisivat tämän itkua vääntävän neuvoa hädissään kysyvän stadilaisen? Eppäilenpä...
stadilainen, pariisilainen tai sonkajärveltä. Tyhmä ja lukutaidoton ei saa olla.
Ja tuo mansku bule vastaus oli henkilölle joka kyseli 66 ja 65 busseista, eli asuu mitä ilmeisimmin Helsingissä. Tiesi eron 20 ja 20n linjoista.
En haluakaan yhtään tyhmää maalaista pilaamaan stadiamme, katsokaa helvetti niistä googgeleistanne paikkojen sijainnit tai jääkää kotiin.
Tuo on muuten niin totta! Jos joku täällä kyselisi ohjeita, että miten Rovaniemellä, Kuopiossa, Vaasassa tai jollain pienemmällä paikkakunnalla liikkutaan niin veikkaisin, että ainoastaan ystävällisiä kommentteja tulisi. He eivät ylemmyydentunnossaan naureskelisi, että etkös nyt tuotakaan tiedä. Jos helsinkiläinen eksyisi jonnekin Lapin kairaan, niin tulisivatko paikalliset nauramaan, kun kohtaisivat tämän itkua vääntävän neuvoa hädissään kysyvän stadilaisen? Eppäilenpä...
en väittänytkään, että Sokoksen talo on rakennettu 70-luvulla, vai väitinkö? Olen itse syntynyt 70-luvulla ja siksi noin sanoin (eli toisin sanoin olen nähnyt ko. tavaratalon omin silmin siinä jo 70-luvulla), 60-luvusta ja siitä taaksepäin ei minulla henk.koht. kokemusta ole.
t, ap
stadilainen, pariisilainen tai sonkajärveltä. Tyhmä ja lukutaidoton ei saa olla. Ja tuo mansku bule vastaus oli henkilölle joka kyseli 66 ja 65 busseista, eli asuu mitä ilmeisimmin Helsingissä. Tiesi eron 20 ja 20n linjoista. En haluakaan yhtään tyhmää maalaista pilaamaan stadiamme, katsokaa helvetti niistä googgeleistanne paikkojen sijainnit tai jääkää kotiin.
Tosin ystäväpiirisi on varmaan niin laaja, ettet enempää tarvitse. :D
oli oikein hyvä ohje. Reittiopas on todella mainio.
Kerropas ap, ehditkö siihen bussiin!
- 8
http://kartta.hel.fi/opas/main/default.asp?n=73590&e=52423&o=1&l=1&q=Po…
Kun tulet Rautatieasemalta Elieleinaukion puoleisesta ovesta (länsisiipi), on Postikatu suoraan edessäsi. Postikadun toisella puolella on Sokos ja toisella puolella Postitalo. Lauttasaareen päin mennessä Postitalon puolella on pysäkki. Helppo kuin mikä.
Parikkalasta Helsinkiin opiskelemaan 2,5 vuotta sitten, sitä ollaan niin stadilaista että... Posket innosta punoittaen pääsi nyt ihan itte kirjoittamaan tuon "pysykää maalla idiootit"... Kirjoittaisit sinäkin vaan omalla nimelläsi tänne.
stadilainen, pariisilainen tai sonkajärveltä. Tyhmä ja lukutaidoton ei saa olla. Ja tuo mansku bule vastaus oli henkilölle joka kyseli 66 ja 65 busseista, eli asuu mitä ilmeisimmin Helsingissä. Tiesi eron 20 ja 20n linjoista. En haluakaan yhtään tyhmää maalaista pilaamaan stadiamme, katsokaa helvetti niistä googgeleistanne paikkojen sijainnit tai jääkää kotiin.
Tosin ystäväpiirisi on varmaan niin laaja, ettet enempää tarvitse. :D
hänhän on niin älykäs, että tuntee jopa bussilinjat 20 ja jotain muuta!!
en jaksa enää kiusata teitä ....
Tän palstan taso laskee kaikkien näiden Lieksalaisten ja perähikiäläisten takia... palaan huomenna vittuilemaan teille idiooteille taas.
t. stadilainen
Sokoksen puolella, nro 40 taas väittää että Postitalon puolella. Eli kumpi nyt sitten on oikeassa, nyt ei ole mistään sisälukutaidosta kysymys?!
Ja onko se tosiaan niin ihme, jos ei ulkopaikkakuntalainen ihan jokaista bussipysäkkiä ja kadunnimeä Helsingistä tiedä? Jos kuitenkin Postitalon, Elielinaukion ja Sokoksen tietää?
asema-aukio ja elielinaukio
vlatava on välissä