Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhteiskunnan pitäisi ohjata avioliittoon? Miksi avoliitto on huonompi parisuhdemuoto?

Vierailija
29.12.2012 |

En ole tähän päivään mennessä ymmärtänyt avioliiton erinomaisuutta 2000-luvun Suomessa. Olen siis avoliitossa (yhteisestä tahdosta) elävä nainen. Yhdessä olemme olleet 15 vuotta, josta 11 vuotta saman katon alla.

Kertokaa minulle avioliiton puollustajat, miksi yhteiskunnan tulisi kannustaa minua ja miestäni avioliittoon? Mitä hyötyä siitä yhteiskunnalle on, jos me menemme naimisiin?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Norjassa on ollut mahdollista jo noin 40 vuotta registrert samboerskap siis suomeksi jotenkin niin että rekisteröity avoliitto. Tämä siis heteropareille. Lisäksi sitten registrert partnerskap samaa sukupuolta oleville.

Tässä samboerskapissa on paljon samoja oikeuksia ja velvollisuuksia kuin avioliitossa, mutta tämä on "kevyempi" muoto, erittäin suosittu täällä. Perintöoikeutta ei ole kuten avioliitossa -paitsi- jos pariskunnalla on yhteinen lapsi/lapsia. Silloin pätee omat lakinsa. 

Ihmettelen miksei Suomessa tätä mahdollisuutta? En löytänyt muuta kuin norjankielisiä artikkeleita tästä kun etsin netistä. Sieltä saa tarkempaa tietoa. Itse en kyllä näe järkeä mennä vihille täällä. Tämä on paljon parempi tapa mielestäni, eikä jonkun papin tai pipin aamen tee hullua hurskaammaksi. Näkeehän sen jo Suomen korkeista erotilastoistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi