Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair ja yksin matkustava lapsi Eurooppa-lennolla

Vierailija
28.12.2012 |

Asumme Italiassa ja 13-vuotias kummilapsemme Suomesta haluaisi tulla viettämään muutaman kesälomaviikon luonamme. Hänen molemmat vanhempansa ovat kesän töissä ja minä en terveyteni takia pysty kesällä vielä lentämään. Kuulin, että Finnair tarjoaa yksin matkustaville lapsille Unaccompanied Minor-palvelua. Olisiko jollain teistä kokemusta tästä palvelusta? En löytänyt Finnairin sivulta hintatietoja. Paljonko lisäisi lipun hintaa?



Kiitos avusta jo etukäteen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväpariskunnan tytär matkusti Englantiin ja takaisin tämän palvelun avulla, ja ikää oli tuolloin 6 tai 7 vuotta.

Vierailija
2/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytäräni ajatellen, mutta hinta oli tosi suolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse portille ja toisessa päässä seurata muita matkustajia ulos terminaalista.

Vierailija
4/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottkaa Finnairin suora lento. Kyllä 12v jo osaa mennä itse portille ja toisessa päässä seurata muita matkustajia ulos terminaalista.

Minulla ei itselläni ole lapsia, joten en osaa ajatella kykeneekö tämän ikäinen jo itse liikkumaan lentokentillä eksymättä. Helsingin lentokentällä tuskin ongelmaa tulisi (jos portti ei vaihdu), mutta entäs sitten täällä Saksassa kun kieltäkään hän ei osaa. Hieman pelottaa, että uskaltaako sen ikäistä laittaa yksin matkaan. Onko muilla mielipiteitä/kokemuksia asiasta?

Joku kommentoi palvelun olevan kallis. Muistaako kukaan tarkkaa hintaa? Tytön turvallisesta matkustamisesta olisin kyllä valmis maksamaan hieman ekstraa. Suomeen olisi palaamassa perheenjäsenen kanssa, joten palvelua tarvittaisiin vain sieltä päin lentäessä.

Vierailija
5/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytynee ihan kaikilta lentoyhtiöiltä.

Siinä kyllä hyvin huolehditaan lapsen turvallisuudesta. Eri asia sitten, miten pieni lapsi kokee tuollaisen yksin reissaamisen. Tässähän lapsi on jo 13-vuotias, joten sen puoleen ei mitään ongelmaa. :)



Lento tulee varata ajoissa, sillä kovin monta saatettavaa ei samalle lennolle voi ottaa. :) Lapsi "luovutetaan" lähtöselvitystiskille ja samoin määränpäässä lapsi taas luovutetaan nimetylle aikuiselle, jonka henkilöllisyys tarkistetaan.



Eihän tuohon sen kummempaa ekstraa sisälly. :) Virkailija opastaa tenavan turvatarkastuksen läpi ja lähtöportille. Monesti kyllä ovat portilla päässeet tenavat hukkumaan hetkeksi.... Edelleen virkailija vie tenavan koneeseen, pääsevät koneeseen ennen muita matkustajia. Koneesta taas poistutaan viimeisenä ja opastetaan perille. Ei siis kummoinen palvelu eikä pitäisi maksaa mansikoita, no Finnairilla ehkä. ;)

Vierailija
6/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Saksaan, varmaan Frankfurtiin ja sitten vasta Italiaan, minne? Ottakaa ny silti suora lento...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/spe…



jotain ja vastaavat kyllä enemmänkin, kun vain soittaa sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa? Eks tytön pitäny lentää luoksenne Italiaan????

Olet oikeassa. Olen nyt Saksassa itse, joten näköjään meni maat sekaisin. Pahoittelen. . Eipä ole ennen tällaista tapahtunut. Vanhuus ei näköjään tule minullekaan yksin..

Siis kyseessä Suomi-Italia-matka.

Vierailija
10/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää jotain satua koko juttu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias voi siis matkustaa jo yksin?? Minkä ikäisestä lähtien voi lentää ilman aikuista? Onko se raja 11 vai 12?

Vierailija
12/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Saksaan, varmaan Frankfurtiin ja sitten vasta Italiaan, minne? Ottakaa ny silti suora lento...


ettei mikään lentoyhtiö taida ottaa tuollaiselle ulkomaanmatkalle yksinmatkaavaa 13-vuotiasta ilman saattopalvelua.

Ja en todellakaan laittaisi 13-vuotiasta yksinään etsimään vieraalla kentällä vaihtolentoa, en vaikka olisi kuinka kosmopoliitti teini! :D Jossain tällä palstalla mussutettiin, että alle 12-vuotiasta ei sopisi jättää yksin kotiin... Ja toisaalla 13-vuotias voisi himmailla yksin Frankfurtin lentokentällä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 12 vuotias voi matkustaa jo normaalisti ilman valvontaa, mutta Finnairilla tuo UM palvelu on mahdollista aina 16 ikävuoteen asti. Meillä on melkein jokaisella Ruroopan lennolla ainakin yksi umi matkassa ja jaunilebboulla melko usein myös. Kyllä me emit osaamme katsoa miten paljon apua lapsi ennin aikana tarvitsee ja melkei. Aina vähän jopa kilpailevat siitä, kuka saa auttaa yksin matkustava lasta :) Hänet tuodaan aina ensimmäisten joukossa koneeseen jolloin henkilökunnalla on aikaa kertoa lapselle esim. vessojen paikat, turvavyön käytön jne. On paljon lapsia jotka osaisivat jo seitsenvuotiaina vaihtaa konetta jatkolennolle ja selviävät matkasta yksin, mutta mikäli reitti on uusi ja varsinkin jos lentäminen vähääkään jännittää, suosittelen UM palvelua lämpimästi.

T. Lentoemo

Vierailija
14/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla Saksassa, jos vielä kesällä olet niin heikko, ettet voi lentää?Onks tää jotain satua koko juttu?

Olemme tulleet tänne autolla ja matkustamme takaisin kotiin autolla. Eikä lennottomuuteni kesällä heikkoudesta johdu. Kyse on toisenlaisesta terveydellisestä ongelmasta. Ihmettelen, miksi joku sepittäisi tällaista kysymystä tänne? Olisi aikamoista ajantuhlausta, jos minulta kysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Emo

Vierailija
16/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon palvelunhinta on? jos vielä ehtisit vastaamaan.

Vierailija
17/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emo on vissiin jo viikonlopun ratoksi korkannut. :D



Kotimaan lennolla tuo saattopalvelu taisi maksaa jotain kolmekymppiä. Finskillä voi sit tietty olla Finskin hinnasto, täältä Oulusta Helsinkiin voi olla menolentokin yli 400 €. :D

Vierailija
18/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse 13-vuotiaana matkustin maalta Helsinkiin ja lensin Uuteen-Seelantiin kahden vaihdon kautta. Eipä ollut mitään saattajia tai erikoisjärjestelyjä, kännyköilläkään ei voinut minuutin välein maassa ilmoittaa sijaintiaan.



Kyllä 13-vuotiaana osasin jo sujuvaa perusenglantia, nykylapset osannevat paljon paremmin.

Vierailija
19/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei satu sun lapselle yhtä luotettava saattaja,hik!

Vierailija
20/36 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse 13-vuotiaana matkustin maalta Helsinkiin ja lensin Uuteen-Seelantiin kahden vaihdon kautta. Eipä ollut mitään saattajia tai erikoisjärjestelyjä, kännyköilläkään ei voinut minuutin välein maassa ilmoittaa sijaintiaan.

Kyllä 13-vuotiaana osasin jo sujuvaa perusenglantia, nykylapset osannevat paljon paremmin.


Menin jo 11-vuotiaana Suomesta Australiaan polkupyörällä. Ja siinä fillarissa oli sentään kumi puhki ja ketjut pois paikaltaan, ja ylämäkeä koko matka Mutta minä osasinkin natiivisti neljää kieltä ja talvisodasta mulla oli luutnantin natsat. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi