Saanko pettää?
Miehelläni oli salasuhde työkaverinsa kanssa muutama vuosi sitten, josta olemme pariterapian avulla yrittäneet päästä eteenpäin ja jatkaa avioliittoamme.
Menin kuitenkin tapahtuneesta rikki. Ennen aina niin uskollinen ja miehestään hyvää uskova vaimo eli minä olen nyt rakastunut työkaveriini, koska tosiasiassa eihän mieheni minua oikeasti rakastanut koska lähti toisen mukaan hetkeksi.
Saanko nyt sitten vuorostani aloittaa suhteen nuoren ja komean työkaverini kanssa? Olen miehelleni kertonut että työpaikallani on kiinnostava mies, joten en siis täysin ole valehdellut miehelleni.
Tarvitsen tätä kokeakseni itseni taas naiseksi, mieheni kanssa en siihen enää pysty.
Yhdessä ollaan jotta lasten perhe ei hajoaisi.
Kommentit (30)
sitä pettämistä tarvitset, tee se. Muista vain yksi asia vielä, kun se tulee sun miehen tietoon, voipi olla, että mikään pariterapia ei enää teille mitään auta, ja sitten valitettavasti se lasten perhe hajoaa.
ja ehkä oikeutuksen tunteilleni ;)
Olen tällä hetkellä aika sokea tilanteessa. Ja en ole trolli.
sitä pettämistä tarvitset, tee se. Muista vain yksi asia vielä, kun se tulee sun miehen tietoon, voipi olla, että mikään pariterapia ei enää teille mitään auta, ja sitten valitettavasti se lasten perhe hajoaa.
että onko minulla oikeus antaa miehelleni samalla mitalla takaisin? Miksi en saisi tehdä miehelleni samaa kuin minulle tehtiin?
En olisi ikinä pettänyt miestäni ennen, mutta tilanne muuttui mieheni teon jälkeen.
ja ehkä oikeutuksen tunteilleni ;) Olen tällä hetkellä aika sokea tilanteessa. Ja en ole trolli.
Mille tunteelle haluat oikeutusta? Pettäminen ei ole tunne, se on teko. Näin olen vastannut lukemattomille trolleille ja niin vastaan nytkin.
mutta pidä se salassa.
Muta valitettavasti olen vaan niin perusrehellinen, että jossain vaiheessa kerron kuitenkin. Kuten olen jo kertonut miehelleni, että minulla on työpaikalla minusta kiinnostunut toinen mies.
saat! Jos haluat kostoa ja että miehesi saa todella tietää miltä sinusta tuntuu!
saat! Jos haluat kostoa ja että miehesi saa todella tietää miltä sinusta tuntuu!
ja ehkä oikeutuksen tunteilleni ;) Olen tällä hetkellä aika sokea tilanteessa. Ja en ole trolli.
Mille tunteelle haluat oikeutusta? Pettäminen ei ole tunne, se on teko. Näin olen vastannut lukemattomille trolleille ja niin vastaan nytkin.
Mutta ihastuminen ja voimakas fyysinen vetovoima on siis se tunne.
Tuskin olisin tässä tilantessa, jos avioliittoni ei olisi niin rikki.
yhtäkauan ja sitten kerrot tms jäät kiinni, sitten ovat puntit tasan. Toivottavasti mies tosiaan haluaa sitten sun kaa sinne terapiaan...
Mutta vielä saa puhua järkeä. Osaltani haluan kostaa miehelleni, mutta en tehnyt sitä heti, koska halusin että kumppani jonka kanssa teon toteutan olisi minulle tärkeä.
En suunnittele kyseisen miehen kanssa muuta kuin kiihkeätä suhdetta, en haluaisi sitoa nuorta miestä elämänsä alussa näin "vanhaan" naiseen.
yhtäkauan ja sitten kerrot tms jäät kiinni, sitten ovat puntit tasan. Toivottavasti mies tosiaan haluaa sitten sun kaa sinne terapiaan...
Eikö miehenikin pitäisi antaa anteeksi tekoni, joka on seurausta hänen teostaan?
En ajatellut elää loppuelämääni kynnysmattona.
eikä hyvästä puolisosta erota.
Jos avioliittosi on rikki, eroa; lasten takia pitää erota! Lapset eivät ole tyhmiä, kyllä he vaistoavat tilanteet, ilmapiirin ja tunnelmat. Elämä kireä tunnelmaisessa kodissa jättää lapsiin merkit.
Toisekseen ajatuksesi on siis, että kun mies petti, haluat tehdä saman. Jos miehesi olisi huitaissut sinua puukolla, olisiko mielestäsi ok, jos sinä huitaisit miestäsi nyt puukolla?
Kostohalu/himo on merkki katkeruudesta ja vihasta. Kostaminen on aina jollain tapaa sairaalloinen merkki ihmisen psyykkeen tilasta.
Sinuna hakisin apua ja laittaisin eron vireille. Eihän tuyollaisesta mitään tule.
Ja muuten, kun on kerran pettänyt, on seuraava kerta helpompi ja sen jälkeen kyseessä on tapa.
että onko minulla oikeus antaa miehelleni samalla mitalla takaisin? Miksi en saisi tehdä miehelleni samaa kuin minulle tehtiin?
En olisi ikinä pettänyt miestäni ennen, mutta tilanne muuttui mieheni teon jälkeen.
Mä en muutenkaan usko siihen, että pettämisen jälkeen kaikki voisi palata ennalleen. Kyllä silloin jotain on rikottu pysyvästi, ja ehkäpä silloin myös parisuhteen säännöt ovat muuttuneet.
Jos mä olisin sinä, aloittaisin sen suhteen ihan oikeasti. Kokeilisin sen hyvällä omatunnolla, ja katsoisin mihin elämä vie.
Jos miehesi ei kestä että sinä teet saman kuin hän teki, niin eipä hänessä sitten ollut juuri miestä ollenkaan. Pahemapana sinun kannaltasi näen sen, että sinä annat anteeksi, yrität jaksaa ja kestää, ja pahimmassa tapauksessa miehesi pettää uudelleen. Miten sinä sitten jaksat katkeroitumatta?
Eli mielestäni sulla on nyt tilaisuus tasata puntit, ja sen jälkeen katsoa miltä elämä näyttää. EHkä tämä on muutenkin tarpeellinen irtiotto sen suhteen, että parisuhteenne ei todellakaan ole palautunut hyvään jamaan.
en sano, ettei nyt voisi onnistua, mutta noin yleensä. Pahimmillaan sun miehes ei todellakaan tee samoin kuin sinä muutama vuosi sitten, eli antaisi anteeksi ja lähtisi uudestaan terapiaan pelastamaan suhdettanne.
Kynnysmattona?
Nyt olet kyllä jättänyt kertomatta jotain erittäin oleellista vielä...
Kiitos ajatuksistanne. Kuten mainitsin, olen tällä hetkellä sokea katkeruuden ja vihan sekä sen ihastumisen tunteen takia. Jotain on todellakin rikki nykyisessä parisuhteessani, eikä mieheni halua enää palata terapeuttimme luo, koska ei kuulemma kiinnosta. Minä taas sain terapeutilta voimia jaksaa, mutta nyt siis voimat tulevat toisesta miehestä, kun omaa ei enää asioiden puiminen kiinnosta :(
ap
niin kauan olet hautonut kostoa ja vain odottanut tilanteen tapahtuvan... sairasta. Miten voit olettaa, että miehesi antaa anteeksi, ethkä sinäkään niin ole tehnyt, vain valehdellut tehneesi niin.
Jos haluat olla rikkomatta lastesi perhettä niin sitten et petä vaan keskityt avioliittosi kuntoon saamiseen.
Pettäminen tuhoaa sen lopullisesti. Kostosta ei koskaan seuraa mitään hyvää, tämä on nähty niin moneen kertaan.
Mutta jos sen sijaan haluat antaa miehellesi samalla mitalla, eikä teidän suhteella ole mitään väliä enää (eikä sillä laten perheellä) niin petä.
kerro tarkemmin miehellesi sun tilanteesta, oikeasti, kerro jopa, että on melko lähellä, että saattaisit tehdä jotain sen työkaverin kanssa...
Ettekö puhu puolisoidenne kanssa enää ollenkaan?
Jos mies viittaa kintaalla sittenkin, niin mene ja nai sen toisen kanssa, mutta vasta, kun olet ehdottoman varma, voiko miehesi tehdä enemmän suhteenne puoleen, vasta sitten.
Täällä varmaan satoja ketjuja aiheesta: osa trollauksia, osa asiaa.