exän nykyinen nosti metelin
olin tänään lasten kanssa eräässä talviriehatapahtumassa. Jostain sivummalta tuli yht`äkkiä joku nainen jututtamaan lapsia, selkeästi tunsi lapset, minulle ei sanonut sanakaan.
Naisen lähdettyä kysyin lapsilta (alakouluikäiset), kuka kyseinen henkilö oli ja lapset kertoivat naisen olevan x (eli lasten isän nykyinen, jonka kanssa on ollut jo pitemmän aikaa, minä en ole naista nähnyt).
Myöhemmin illalla tuli exältä viesti, että olen kohdellut hänen puolisoaan törkeästi (kieltämättä kummastelin naisen tuttavallista jutustelua ja ihmettelin, mistä tuntee lapset ja miksi ei esittäydy - oli tuon hetken selkä minuun päin ja vältteli katsekontaktia minuun, etten oikein päässyt väliin esittäytymään). Vastasin exälle, että jos puolisosi olisi kertonut kuka on niin tilanne olisi varmasti ollut helpompi.
Vastaukseksi sain haistattelua ja syytteen, että hankaloitan lasten välejä isäänsä...
Kommentit (18)
jos minun lapsiani tulisi jututtamaan joku tuntematon niin sanoisin me ei olla tavattukaan ja ojentanut kättä esittäytyäkseni
miksi et itse ollut aloitteellinen jos vastapuoli oli noin ajattelematon
jos minun lapsiani tulisi jututtamaan joku tuntematon niin sanoisin me ei olla tavattukaan ja ojentanut kättä esittäytyäkseni
miksi et itse ollut aloitteellinen jos vastapuoli oli noin ajattelematon
nainen vältteli katsekontaktia ja käänsi selkäänsä minua päin, lisäksi tilanne oli kovin lyhyt. Selälle on vaikea esittäytyä, usko pois jos olisi ollut edes kyljittäin niin olisin ojentanut käteni ja esittäytynyt, niin toimin yleensä - mutta tässä tilanteessa siihen ei yksinkertaisesti ollut mahdollisuutta.
itsetunnoton urponyxä. Jos sen kanssa alat keskustelemaan niin loputon vätkytys ja valtataisteluhan tuollaisesta seuraa. JOtain vikaa on miehessäkin että menee tuollaiseen mukaan. NOmraali ihminen olisi tullut, tervehtinyt sinua ja esitellyt itsensä. ja ajatellut miten tilanne olisi lasten silmissä mahdollisimman mukava. Mulla soi hälytyskellot täällä saakka, paras tapa suhtautua tuollaiseen ihmiseen on hengittää todella syvään ja välttää viimeiseen saakkaa minkäänlaista keskustelua mitsään ja jos on pakko keskustella niin kohdella kuin vähä-älyistä eli olla ihan lämpimästi kaikesta samaa mieltä. Muuten tuollainen ääliö oei vaikene koskaan. Eli ihan selkeä, rauhaisa etäisyys. Kaikki eivät kykene tasavertaseen kanssakäymiseen, eikä sille voi tehdä mitään. Sielläpä oksentaa omia vunnevammojaan miehen niskaan sitten (tod. näk, vuodesta toiseen)
mulle paljastui puolen vuoden jälkeen, että exä oli seurustellut tyttäremme päiväkodin hoitajan kanssa mun selän takana. ei siinä mitään, mutta oli pyytänyt tyttöä valehtelemaan.
Sekä ex että nykyisensä vaikuttavat aivan idiooteilta.
Miten olet voinut loukata naista, joka syöksyy lastesi luokse, vaihtaa pari sanaa ja painuu tiehensä esittelemättä itseään tai edes katsomatta sinuun? Ja minkälainen mies ilmoittaa sinun loukanneen häntä tuon perusteella? TAi edes minkään perusteella?
JOs jotakuta tässä loukattiin, niin se olit kyllä sinä. Lapsethan ovat tässäkin sotkussa todistajia.
Huh, minkälainen nyxä! Mielensäpahoittajien ammattilainen!
En sinuna vastaisi enää mitään. Et voi voittaa, kun asioita keksitään hatusta ja sinua syytetään olemattomista. Et ole tekemisissä rehellisten ja normaalien ihmisten kanssa.
ja hän on syvästi loukkaantunut.
En ole oikein vielä ymmärtänyt miksi.
Höpö höpö tuollaisille syytöksille. Exäsi nyxä siinä käyttäytyi tökerösti, kun ei reilusti osannut tulla esittäytymään ja lapsia morjestamaan.
Olipa teillä riitaisa ero kun vielä pitää syytellä.
exät ja nyxät. Miten te jaksatte? Puhumattakaan lapsista..
Luulisi nyt aikuisen ihmisen osaavan sen verran käyttäytyä, että tulisi sinulle esittäytymään, eikä lapsille jotain supattamaan..Outoa käytöstä! Ties mitä selittänyt exällesi, älä välitä, äläkä ota itseesi.
mies uskoo nyksää......olitko epäluotettava aikoinaan?
Onko teillä riitaisa suhde takana?
sinun ja exäsi huonot välit eron jälkeen.
Jos ne olisivat kunnossa, kukaan nainen ei tulisi sinua syyttä haukkumaan niin, että exä sen uskoisi.
ero ehkä oli, koska exän oli vaikea hyväksyä, että nainen jättää hänet. Olimme myös eri mieltä eron syistä: minä jätin vastuuttoman ja arkea hallitsemattoman alko-ongelmaisen, exän mielestä arkemme oli normaalia ja minä vain en kestänyt normaalia elämää.
Eron jälkeen exä ei ole vuosiin ehtinyt/halunnut tavata lapsia, nyt tämän suhteen myötä on osoittainut kiinnostusta mistä olen ollut enemmän kuin iloinen. Toki ohareita ja peruutuksia tulee tapaamisten suhteen jatkuvasti, mutta nyt ainakin lapset edes joskus pääsevät tapaamaan isäänsä.
Eihän tässä ole mikään "tuo sanoi, tämä sanoi" -tilanne - minulla ei ole hajuakaan, mitä exän nykyinen on kertonut/miten hän on tilanteen tulkinnut enkä ole tilanteesta exän kanssa kommunkoinut muuta kuin sen mitä ylempänä kerroin (eli jos nainen olisi kertonut kuka on niin suhtautumiseni olisi ollut erilainen - nyt olin hieman epäluuloinen kun täysin vieras ihminen tulee supattamaan lapsille ja välttelee kontaktia minuun). Parisuhteessa kyllä pidän normaalina, että kumppanin sanaa uskotaan (tämä sille joka ihmetteli, miksi exäni uskoo nykyistä minun sijaan).
en uskoisi kumppanini sanaa, jos hän alkaisi haukkumaan jotain exääni, jonka tunnen hyvin.
Aikuiset ovat itsekin ihan pihalla noissa tilanteissa ja samaan hengenvetoon todetaan, että lapset "sopeutuvat" niin kivasti kaikkiin muutoksiin...
Aikuiset ovat itsekin ihan pihalla noissa tilanteissa ja samaan hengenvetoon todetaan, että lapset "sopeutuvat" niin kivasti kaikkiin muutoksiin...
kuin huonossa parisuhteessa. Myös lapsemme ovat tasapainoisempia nyt kun kotielämä ei ole enää perhehelvettiä.
Sille en valitettavasti voi mitään, ettei lasten isä halua pahemmin lapsiaan tavata.
että soittaisin varmaankin sille nyxälle, esittelisin itseni, kertoisin miehen soittaneen ja kysyisin, mikä tilanteessa mättää.
Ajatuksena olisi, että jos edes sen nyxän kanssa saisi asiat hyvälle mallille. Parempi kaikille, että joka ikinen iikka ei ole riidoissa keskenään. Nyxän ainut kontakti sinuun on kuitenkin miehen, joka on ilmeisesti kusipää, kertomus sinusta eli kuva ei ole varmaan kovin mairitteleva. Mulle tulisi ainakin joku ihme tarve edustaa itse itseäni sille.