Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa äidin suhtautumaan lapseensa näin?

Vierailija
26.12.2012 |

Puhun siis omasta äidistäni...

Äitini tärkein tehtävä tässä elämässä on etsiä minusta vikoja ja osoittaa ne, mielellään mahdollisimman ison yleisön edessä. On tärkeää naureskella mun ylipainolle ( lapsesta asti), sekä finneille. Edes sairaalaan joutuminen syömishäiriön takia ei saanut häntä lopettamaan tuota toimintaansa.

Tämä jatkuu aina vaan nyt aikuisiällä. Vietimme joulua yhdessä aika alkeellisissa oloissa, ja mä sairastuin. Tuli kuume ja todella kivulias nielutulehdus. Mitä tekee äitini? Ei ainakaan auta, vaan yrittää juoksuttaa parhaansa mukaan. Ei kysy kertaakaan vointiani, ja vaan valittaa kuinka hänen piti päästä valmiiseen pöytään... Kun hän pyysi minua käymään hoitamassa ulkona yhden jutun, ja pyysin miestäni, jolla oli valmiiksi ulkovaatteet päällä tekemään sen, äitini sähähti " eikun sinä LIISA!!!"

Nyt sitten oli yritellyt soittaa, ja en vastannut, kun mä en oikeasti pysty puhumaan, tuo kurkku on kipeämpi kuin ikinä. Oli sitten laittanut viestin, että " olen kipeä"... Mitä saatanaa se multa nyt odottaa? Myötätuntoa?

Ja joo, en anna äitini pompottaa, vaan vastaan hänelle kyllä samalla mitalla, ja välillä hyvinkin ilkeästi, josta hän sitten kuvittelee voivansa loukkaantua, kun niin mielensä pahoitettiin. Mutta nyt tajuan, että eihän sekään mitään auta. En oikein enää keksi mitä hänen kanssaan tekisi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eihän mikään oikeuta tuollaista käytöstä, eikä varsinkaan äidiltä lastaan kohtaan. Ehkä sun on vaan pakko hyväksyä, että äitisi on k-pää. Tai en tiedä, onhan se aika rankkaa.

Kuulostaa siltä, että äitisi on tosi katkera ja kateellinen sinulle. Arvelee ehkä, ettet sinä, joka olet kuitenkin vain LAPSI ansaitse parempaa kuin hänkään.

Tosi ikävää. Iloa ja onnea lähetän sulle.

Vierailija
2/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi äitiään ei ole pakko rakastaa.

Eli et ole äidillesi mitään valkaa, eikä sinun tarvitse rakastaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on myös tuollainen töräyttelijä ja itsekeskeinen marttyyri osunut äidiksi. Aina ei voi voittaa...

Vierailija
4/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on myös tuollainen töräyttelijä ja itsekeskeinen marttyyri osunut äidiksi. Aina ei voi voittaa...

Vierailija
5/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laittaisin välit poikki.

Ehkä kirjoittaisin kirjeen. Luulen, ettei äitisi tajua, jos kirjoitat minä-muodossa, kerrot itsestäsi ja hänestä.

vaan jos kirjoitat kolmannessa persoonassa. Kirjoitat jostain ihmisestä, tai lapsesta, jonka nimi on sukupuoleton.

Tai kirjoita eläinsatu. Että siinä on lapsihiiri ja äitihiiri tyyliin.

Ja kirjoita loppuun, että tämä kertoo meistä kahdesta ja olet hänen kanssaan tekemisissä sitten, kun hän kohtelee sinua ihmisenä. Hyvin.

Vierailija
6/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haukkuu sinua?

Vierailija
7/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään myös kohdeltu noin, mutta silti. Mulla on itselläni kolme lasta, eikä mulle tulisi mieleenkään joka asiassa vähätellä ja polkea lastani maahan. Mä kannustan ja rohkaisen omiani AINA.

Mä olen vielä oikeasti käsitellyt näitä asioita terapiassa ja ottanut reilusti puheeksi äitinikin kanssa, mutta hän ei todellakaan kykene ollenkaan ikinä tarkastelemaan omaa toimintaansa edes hieman objektiivisesti, vaan alkaa just aina marttyyrina mölyämään, kuinka on kaikkensa tehnyt... vaikka ei todellakaan, millään mittapuulla ole.

Vierailija
8/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kannattaa varmaan pitää yhteydenpito aika minimissä. Itseään on oikeus säästää, jopa äidiltään.

Oletan, että olet asiasta yrittänyt myös rakentavassa hengessä puhua.

Vierailija
9/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään myös kohdeltu noin, mutta silti. Mulla on itselläni kolme lasta, eikä mulle tulisi mieleenkään joka asiassa vähätellä ja polkea lastani maahan. Mä kannustan ja rohkaisen omiani AINA.

Mä olen vielä oikeasti käsitellyt näitä asioita terapiassa ja ottanut reilusti puheeksi äitinikin kanssa, mutta hän ei todellakaan kykene ollenkaan ikinä tarkastelemaan omaa toimintaansa edes hieman objektiivisesti, vaan alkaa just aina marttyyrina mölyämään, kuinka on kaikkensa tehnyt... vaikka ei todellakaan, millään mittapuulla ole.

ja noihin uudempiin vastauksiin: kyllä mä pärjään äitini kanssa, ja olen monelta osin hyväksynyt, että hän vain on tuollainen kuin on. Enimmäkseen se on oma häpeänsä. Mä olen elämässäni kuitenkin menestynyt hyvin, luonut uran, saanut ihanan perheen ja kelvon elintason. Asiat, joissa hän ei ole menestynyt. Äitini ei siis pysty vaikuttamaan itsetuntooni enää.

Mä vaan kaipasin vähän keskustelua aiheesta, kun todella pitkästä aikaa mulle tuli oikeasti paha mieli äitini touhujen takia.

Vierailija
10/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vietitte joulua yhdessä.

Tuossa tilanteessa tapaamiset minimiin.

Sanoit äitisi juoksuttaneen sinua vaikka olit kipeä, miksi ihmeessä suostuit.

Mielestäni toimitte edelleen kuin äiti ja lapsi, ette ole tasavertaisia aikuisia. Muuta itsesi pois pikkulapsen asemasta suhteessasi äitiisi.

Tulee mieleen että olitte sukunne mökillä joulun ja äidilläsi on siellä suvun matriarkkana päätösvaltaa.

Jos olette ensi jouluna yhdessä maaperän pitää olla puolueeton jossa voitte olla tasavertaisessa asemassa tai sitten teillä jossa sinulla on enemmän sanansijaa.

Vierailija
11/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi kasvanut alkoholistiperheessä? Minun äitini on samanlainen ja muissakin alkoholistiperheissä samaa näyttää ilmenevän...siis äiti ei itse ole alkoholisti, mutta hänen vanhempansa olivat.

Vierailija
12/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vietitte joulua yhdessä.

Tuossa tilanteessa tapaamiset minimiin.

Sanoit äitisi juoksuttaneen sinua vaikka olit kipeä, miksi ihmeessä suostuit.

Mielestäni toimitte edelleen kuin äiti ja lapsi, ette ole tasavertaisia aikuisia. Muuta itsesi pois pikkulapsen asemasta suhteessasi äitiisi.

Tulee mieleen että olitte sukunne mökillä joulun ja äidilläsi on siellä suvun matriarkkana päätösvaltaa.

Jos olette ensi jouluna yhdessä maaperän pitää olla puolueeton jossa voitte olla tasavertaisessa asemassa tai sitten teillä jossa sinulla on enemmän sanansijaa.

Tosin äitini käyttäytyy aina huonosti, jos olemme tuolla mökillä, yrittää juoksuttaa ja sanella kaiken, jos olemme meillä, arvostelee tekemisiäni ja mäkättää koko ajan...

Yleensä emme vietä jouluja yhdessä, mutta nyt kokeilimme sisarukseni kanssa millaista olisi viettää joulu yhdessä, ja monelta osin se olikin tosi kivaa.

EN mä siis juokse äitini mäkätyksen tahtiin, vaan vastaan hänelle välillä todella rumastikin. Se ei vaan estä häntä olemasta tuollainen.

Ja joo, ensi jouluna pysyköön äiti poissa. Vaikka sitten menisimme tuonne mökille, häntä ei ole mikään pakko sinne kutsua.

Vierailija
13/13 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi kasvanut alkoholistiperheessä? Minun äitini on samanlainen ja muissakin alkoholistiperheissä samaa näyttää ilmenevän...siis äiti ei itse ole alkoholisti, mutta hänen vanhempansa olivat.

alkoholistiperheestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi