Ihminen, jolla on vain 15 facebook-kaveria, mitä mieltä?
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 07:49"]
Toiseksi mulla on 2 tiliä. Se höpöhöpötili,, missä on kavereita ja minne laitan vain nitä kulissjuttuja...ah ihanaa, rakkaan kanssa kellimme karhuntaljalla, minkä rakkaani omin käsin nylki pikkunallelta minun iöpkeni ja maistelemme minun omin jaloin survomaa viini-ilojuomaa.
Toisella tilillä on parikymmentä oikeaa tuttua, joille kirjoitan oikeita kuulumisia
[/quote]
Miksi ihmeessä sinulla on tuollainen karjuntalja-viini-kulissiprofiili? Miksi??
[/quote]
Juuri niille yhdentekeville ihmisille, joille en halua kirjoitella mitään oikeaa. Näitä tyyppejä, jotka itsekin kirjoittelee
-kinkkukiusausta lasten kanssa ja omin käsin leipomia sämpylöitä
-Kullan kanssa kainalokkain viiniä maistellen
-tsup tsup ihanien ja voimanaisten kanssa iloisesti iltaa viettämässä
Ei näille kirjoiteta kuin samaa hömppää. Mutta sosiaalisten suhteiden vuoksi en viitsi lempata heitä pois ja lopettaa tiliä, kun tarvitsen näitä ihmisiä muissa jutuissa. Joten pidän heille omaa höpönlöpön kulissitiliä
Tiedän erään, jolla tod. laaja tuttavapiiri, mutta facebookissa vain n. 25 kaveria ja toisen, jolla kokonaiset 3 kpl. Kiireiset on kaverit töissään ja paljon menossa vapaa-ajallaankin. Eli facebook-kaverien määrä ei kerro välttis mitään. ´Life is out of Facebook´ :)!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2012 klo 14:26"]
Eikö teillä kellään käy koskaan mielessä, että onkohan tuolla yhtään kaveria oikeesti, kun ei ole fb:ssäkään ketään? Siis ei mielen vieressäkään käy mitään säälin pilkahdusta?
Siis te vaan kunnioitatte ja kadehditte mua luuseria? Aha, no hyvä tietää :D
[/quote]
Mistä kaikki voi tietää edes, paljon sulla on kavereita. Itse olen piilottanut kaverilistan. Toiseksi mulla on 2 tiliä. Se höpöhöpötili,, missä on kavereita ja minne laitan vain nitä kulissjuttuja...ah ihanaa, rakkaan kanssa kellimme karhuntaljalla, minkä rakkaani omin käsin nylki pikkunallelta minun iöpkeni ja maistelemme minun omin jaloin survomaa viini-ilojuomaa.
Toisella tilillä on parikymmentä oikeaa tuttua, joille kirjoitan oikeita kuulumisia
Minulla ei ole facebook kaverina ihmisiä, joita tapaan muutenkin usein eli läheisiä ystäviä, perhettä, sukua, työkavereita, naapureita jne. Miksi olisin heihin yhteydessä netin kautta? Facebookia käytän sellaisten ihmisten kanssa yhteydessä olemiseen, jotka eivät ole ihan niitä lähimpiä elämässäni, mutta joiden kanssa haluan edelleen olla yhteydessä eli ei ihan se lähin rinki, mutta tärkeät ihmiset silti. Heitä on parikymmentä. Siinä se säälittävä kaverijoukkoni ;-)
Minulla taitaa olla alle 40 kaveria. Kolmasosa kavereista on lapsuudenaikaisia koulukavereita, yksi kolmasosa sukulaisia ja loput muita tuttuja. Periaatteessa FB kaverini ovat selaisia joille voisin soittaa ja mennä kylään, mitään puolituttuja kaverin ystäviä en todellakaan halua kavereiksini. Muutenkin FB:n käyttönin on hyvin satunnaista, välillä voi menne kuukausia etten käy tililläni lainkaan.
Minusta ne ovat säälittäviä, jotka lähettää kaveripyyntöjä kaikille jotka ovat tavanneet, itsekkin joudun hylkäilemään sellaisia lähes joka kerta kun käyn facessa.
En ole facebookissa, koska en saisi varmaan edes tuota 15 kaveria. Miksi se on säälittävää? Minulle kaverit ei ole tärkeitä vaan mm. perheeni.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 08:06"]
En ole facebookissa, koska en saisi varmaan edes tuota 15 kaveria. Miksi se on säälittävää? Minulle kaverit ei ole tärkeitä vaan mm. perheeni.
[/quote]
Koska jotkut tällaiset "säälijät" arvioivat toiset ihmiset ja arvottaa heidät (ja itsensä) heidän verkostojensa perusteella.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 07:49"]
Toiseksi mulla on 2 tiliä. Se höpöhöpötili,, missä on kavereita ja minne laitan vain nitä kulissjuttuja...ah ihanaa, rakkaan kanssa kellimme karhuntaljalla, minkä rakkaani omin käsin nylki pikkunallelta minun iöpkeni ja maistelemme minun omin jaloin survomaa viini-ilojuomaa.
[/quote]
Miksi ihmeessä sinulla on tuollainen karjuntalja-viini-kulissiprofiili? Miksi??
Mulla on ehkä 20 kaveria. En ole itse yhtään kaveria pyytänyt. Monet hyvät ystäväni (olemme yli 40-v) ei ole edes fb:ssä. En hyväksy tuntemattomien kaveripyyntöjä enkä esim. vanhojen luokkakavereiden pyyntöjä, joita en ole tavannut sitten yläasteen. Olen todella tarkka mitä ja kenelle asioitani fb:ssa jaan.
Mulla ei oo yhtään.
En oikeestaan käytä lainkaan.
No tuosta voi mun mielestä päätellä, että tilanne kertoo yksinäisyydestä enemmän kuin se kaverimäärä facebookissa. Tiedän erään, jolla on alle 30 kaveria julkisesti näkyvillä. Hänellä käy usein vieraita kylässä ja puhelin soi jatkuvasti.
tai/ja haluaa väijyä tiettyjä ihmisiä ja heidän asioitaan.
kaveriksi ja hväksynyt olen vain tutuimmat oten siksi määrä pieni. kyllä noita ystäväksi haluavia riittäis, jopa ihan tuntemattomia.
Itselläni on noin 30 henkilöä. En jaksa haalia ns. kavereikseni kumminkaimoja, puolituttuja, kerran tavattuja ihmisiä jne.
Teininä tilanne olisi varmaan ollut toisenlainen.
On kuten mieheni eli ei huoli kuin todelliset ystävät Facebookkiin. Tuskin sinullakaan AP on oikeita läheisiä ystäviä enemmän kuin 15?
Mulla oli ennen yli 100 kamua mutta sain koko fbstä tarpeekseni ja poistin profiilini moneksi kuukaudeksi ja sitten kun halusin mennä takaisin päätin tehdä kokonaan uuden profiilin ja lisäsin siihen vain ne tärkeimmät tyypit :) Eli en todellakaan sääli sellaista ihmistä.
Ihminen, jolla on vain 15 facebook-kaveria, mitä mieltä? Säälittääkö?
Ei säälitä yhtään ihminen, jolla vain 15 fb- kaveria. Enemmän säälittää ihminen, jolla kavereita on 500 mukaanluettuna kaikki kissan kummin kaimat, puolitutut sanelmat ja almat sekä naapurin ykat.