Ihminen, jolla on vain 15 facebook-kaveria, mitä mieltä?
Kommentit (63)
Facebook on teennäisten ihmisten tekopyhä kyläyhteisö, sehän on alunperinkin kehitetty "koulukaverien" etsimiseen eli sellaisten ihmisten kanssa yhteydenpitoon jotka eivät koskaan olleet oikeita ystäviä mutta joiden kanssa haluaa vaihtaa kuulumisia sitten 20 vuoden päästä "aikuisena" vain nähdäkseen miten huonosti/hyvin toisilla menee ja että voi leuhkia itse omilla mitättömillä saavutuksillaan julkisilla päivityksillä.
Facebookissa naiset kilpailevat ympäri maailmaa siitä kenellä on kaunein profiilikuva, jotkut kilpailevat myös siitä kuka näyttää profiilikuvassa eniten kaula-aukkoa. Miehet kilpailevat siitä kenellä on paras ja hauskin päivitys joka huomataan. Naiset kilpailevat siitä kuka saa eniten tykkäyksiä kuviinsa, jos kuvassa on tykkääjiä vaikkapa 200-500 se näyttää profiilin pitäjän mielestä aivan siltä että hänellä olisi oikeasti ne 200-500 kaveria joita näkee päivittäin ja on netin pikkujulkkis. Sitten kun joku ihminen ei enää miellytä omaa silmää/naamaa niin kenet tahansa vo yhdellä klikkauksella poistaa ja torjua. On aivan sama onko se ihminen sukulainen, paras ystävä, mies/naisystävä tai työtoveri, on yksinkertaista lempata muut pois fbssä ja lisätä tilalle sitten joku uusi ja coolimpi ystävä. Näin fb toimii. Onneksi poistin oman profiilini tästä ihmisnettisirkuksesta jo vuosia sitten! Ei kaduta.
Ihan käsittämätöntä että jotain kiinnostaa montako kaveria on kelläkin?
Mä olin ihmeissäni kun kaveri ehdotteli mulle päin naamaa ketä mun kannattais pyytää kaveriksi nassukirjassa. Syy että saisin enemmän kavereita! Juu, mulla on 63 kaveria ja siinä on ihan tarpeeksi. En kaipaa esim. kaverini veljeä "kaveriksi", jota ehdotettiin. Pari kertaa oon sen livenä nähnyt, kiitos mutta ei kiitos.
En olisi oikein mitään mieltä. Tyyppi olisi mitä ilmeisemmin vain ottanut kaveriksi harvat ja valitut. Eli ne oikeat ystävät.
No ennemmin säälittää se lähes 300 "kaveria" omaava, jonka päivityksistä ei tykkää kuin keskimäärin 5 henkilöä... eli ei se määrä, vaan laatu.
Minusta sellainen tyyppi on ihminen, joka on luonut profiilin vain päästäkseen stalkkaamaan noiden 15 ihmisen elämää. Koska yleensä ne 15 ihmisen kaverit eivät koskaan itse kirjoita yhtään mitään.
Juuri eilen oli pakko hyväksyä miehen sukulaisen kaveripyyntö, vaikka tiedän, ettei tuo ihminen tule koskaan itse sinne mitään kirjoittamaan. Hänellä on 17 kaveria.
T. 48 kaveria omaava
Aina sitä sanotaan, että ne joilla on vähän kavereita ovat ottaneet vain läheisimpiä ihmisiä sinne. No voin sanoa, että serkullani on siellä noin kolkyt kaveria, minä mukaanlukien ja juuri otti kaveriksi vanhan yhteisen naapurimme, jonka kanssa ei varmasti ole missään tekemisissä, kuten ei minunkaan.
riittää jos on vaikka vain 2 jos ovat ihan OIKEITA kavereita
itse aikoinaan aloin etsi/kutsua vanhoja tuttuja (kukaan ei mua koskaa kutsunut, joka olisi pitänyt olla varoitus lopettaa ajoissa), mutta ei niitä mun jutut koskaan kiinnostanut ja tämä johti vain masennukseen - oli parempi pysyä poissa
mua ällöttää esim. se että puoliso on keränny kaikki nuoruuden ihastukset ym. epämääräiset tyypit ja on vajonnut (taantunut) johonkin menneisyyden suohon ja vanhojen asioiden muisteluun - se ei kovasti edistä oikeaa elämää ja parisuhdetta - lisäksi jos jo aamukahvilla toinen on vain koko ajan naama kiinni tabletissa ym. masentavaa, että on enemmän kommunikaatioita on oman puolison kanssa
Mulla on yks kaveri :) Säälittääkö?
Mä avasin uuden FB-tilin voidakseni lukea kiinnostavia FB-sivuja tarvittaessa. Mihinkään muuhun en sitä käytä, eikä kiinnosta. Ystäviin pidän yhteyttä muulla tavalla.
Mulla onkin vain noin 30 kaveria. Ja nekään ei todellakaan ole mitään läheisiä kavereita vaan nimenomaan entisiä koulukavereita ja nettituttuja yms. muita tuttuja joita en tapaa. Tiedän, mun pitäisi tappaa itseni, tosi luuseri olen kun en ole yhtään suosittu.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 22:42"]
Minusta sellainen tyyppi on ihminen, joka on luonut profiilin vain päästäkseen stalkkaamaan noiden 15 ihmisen elämää. Koska yleensä ne 15 ihmisen kaverit eivät koskaan itse kirjoita yhtään mitään.
Juuri eilen oli pakko hyväksyä miehen sukulaisen kaveripyyntö, vaikka tiedän, ettei tuo ihminen tule koskaan itse sinne mitään kirjoittamaan. Hänellä on 17 kaveria.
T. 48 kaveria omaava
[/quote]
No piilota toki omat päivityksesi ko. henkilöltä jos ahdistaa se että se näkee ne.
Joillaki on jopa 300 fb kaveria ja suurin osa on täysin outoja ja tuntemattomia
Järkijätkä tai -ämmä joka ei ole korvannut oikeaa elämää virtuaalisella hömpällä.
Ai sillon on vaan ok, jos "ei ole halunnut ketään puolituttuja/tuntemattomia/muita"?
Mulla on 10 kaveria, niistäkin osa on sellaisia, ketkä on puolituttuja tai muita kenen kanssa en ole edes sen ihmeellisemmin tekemisissä...
Ei kaikilla ole paljon ystäviä.
Mä en ole koskaan lähettänyt kaveripyyntöjä. En edes avatessani tilin. Silti on kymmeniä kavereita listoilla ja niistäkin pitäisi poistaa paljon. Tuo 10-20 voisi olla ihan hyvä määrä. Miksi pitäisin yhteyttä ihmisiin, joita en edes tapaa...
Tuo aloituksen määrä tuntui järkevämmältä kuin 75 ihmisen lista. En poistanut ketään, mutta muutin asetuksia. Laitoin läheiseksi tärkeät ihmiset ja päivitykset vain näkymään niille.
Minulla on n. 20 kaveria joista oikeasti tapaan ja pidän yhteyttä on kolme kappaletta.
ei se väh
inen kaveri määrä aina tarkoita että on vain ne läheisimmät lisännyt. Minulla ei oikeastikaan ole ketään ketä lisätä. Parhaimmillaan minulla oli joskus 60 tuttavaa listalla. Minä lisään ihan ketä vaan jos tulee pyyntöjä mutta ei tule. Enkä itse kehtaa puolituttuja lisätä kun on niin vähän kavereita että voivat pitää omituisena.
Ei säälitä. Ei varmaan ole kovin innostunut fb:stä tai ei ole kauan ollut siellä tai kuuluu ikäpolveen, joka ei ole niin valtavan aktiivnen aina somessa tms.
Muuten, minun profiilissani kaverini näkee vain yhteiset kaverit. Yhteensä heitä on 143, mutta jollekulle näkyy ehkä 1 tai 15.
Onkohan minulla edes kymmentä (10) fb-kaveria. .. ?
Syy siihen on se, että haluan fb-kaverikseni vain sellaiset ihmiset, joiden kanssa olen muutoinkin tekemisissä. Yhtäkään naapuria , entistä tai nykyistä työkaveria tai hyvän päivän tuttua en ota. Siistin fb-listalta pois kaikki tällaiset hyvän päivän tutut yli vuosi sitten.
En tajua, miksi minun elämääni ja valokuva-albumiani ovat netin kautta kyttäämässä ihmiset, jotka eivät edes tule kylään vaikka heitä pyytää - tai kuten eräs, joka aina sanoi, että tule kylään, mutta IKINÄ hänelle EI käynyt !
Siellä ei ole edes kaikki sukulaiset, vain muutama, joista pidän.
Minulle fb on foorumi, jota kautta olen tekemisissä sukulaisiini. Ei minulla ole tarvetta osoittaa kellekään että näin suosittu olen, esitellä että näin monta nimeä on minun nimeni alla...