Kaveri laittoi lapsensa lahjavuoresta kuvan Faceen. Laskin, että noin 30 lahjaa.
Huh. Lapsi on muutenkin täysin ylihemmoteltu.
Kommentit (50)
mutta siellä olikin sitten paketoituna mm. sukkia, kalsareita ja muuta tarpeellista. 6-8 oli sellaisia jotka eivät ole tarve-esineitä.
Hirveää kateutta toisille aiheuttaa muiden lahjat! Ei ketään päivän hemmottelu ja yltkylläisyys pilaa...
joka ilahtuu värikynistä ja askartelutarvikkeista jos ne saa muutenkin yli 10 pakettia.
35 pakettia. Hän on 3-vuotias.
Itse ostimme yhden lahjan,isovanhemmat eivät lainkaan.
Kummit toivat kumpikin yhden paketin.
Sisaruksillamme on paljon lapsia,joille jokaiselle ostamme paketin. Sen vuoksi osa sisaruksistamme HALUAA ostaa lapsellemme useamman hyvän lahjan. Sisaruksiltamme tulee siis jokaiselta 1-5 lahjaa lapselle.
Meillä on lisäksi paljon hyviä ystäviä Suomessa ja ulkomaille,joiden lapsille me ostamme lahjan- ja he haluavat antaa meidän lapsellemme.
Lisäksi lapsi sai lahjan kolmelta eri naapurilta.
Äitini ystävä osti myös lahjan.
Siinäpä ne.
Sai eilen 10 lahjaa. Ollaan mummolassaa ja siinä oli kahden kummin ja mummola lahjat. Tänään saa serkuiltaan lisää kun mennään käymään ja tapaninpäivänä odottaa koona lahajat minun ostamt 5 ja kahdelta kummilta näytti olevan 4 pakettia. Rli mitä noista nyt tulee yhteensä yli 20 lahjaa. Ehkä se on jonkun mielestä liikaa mutta en silti aio kieltää ketään ostamasta lahjoja niin paljon kun haluaa.
6v tyttö oli nimenomaan toivonut joululahjaksi pelkästään askartelutarvikkeita! Niitä sai ihan mukavasti, ei mitään kolmeakymmentä pakettia sentään mutta kuitenkin. Sai vain yhden muun kuin askarteluun liittyvän lahjan. Hänen suurin intohimonsa on piirtäminen ja askartelu joten miksi ei olisi onnellinen värikynistä :O
vanhemmilta 4 lahjaa, loput (varakkailta) isovanhemmilta, tädeiltä, sediltä ja kummeilta. Ainoa lapsenlapsi...
Jos ette lasta muulla pysty hemmottelemaan kuin materialla niin on säälittävää. Näitä lapsia en tule palkkaamaan koskaan itselleni töihin.
Jos ette lasta muulla pysty hemmottelemaan kuin materialla niin on säälittävää. Näitä lapsia en tule palkkaamaan koskaan itselleni töihin.
Niin meidänkin lapsi sai. Miehen kanssa ostettiin kummatkin vaan yhdet lahjat. Muut tulivatkin sukulaisilta ja ystäviltä.
Tuon määrän ajatteleminen kuusin kertaisena on minulle ainakin aika hurja ajatus.
on sukumme ainut pieni ja meidän ainoa lapsi. Paketteja vaan tulee joka taholta... Kallein lahja oli uusi kännykkä 195e. Halvin päiväkirja 4e.
Ehkä on hemmoteltu, mutta mitä sitten. Ihanaa joulua!
Ei ketään voi sanoa hemmotelluksi lahjojen määrän perusteella. Ei se yhden kerran vuodessa saatava isokaan lahjavuori vielä sano yhtään et lapsi on hemmoteltu.
Enemmän vaikuttaa koko muun ajanvuodessakasvatus ja periaatteet ja rahankäytön ja arvon ymmärtämisen opettaminen muuten.
Mä olen pitkälti saanu koko ikäni kuunnella kuinka olen monen mielestä hemmoteltu koska saan paljon lahjoja joka joulu, vielä näin aikuisenakin. mut meiän suvussa vaan lahjotaan paljon aikuisiakin - lapsia vaan viel enemmän.
Se muu kohtelu ja kasvatus vuoden aikanamerkkaa enemmän. Mun kaveripiirissä moni lahjottiin menestykseen eli annettiin isoja summia rahaa kokeiden mukaan numeroista, kuukausirahat oli monella yli 50 euron, rahaa saatiin aina kun haluttiin... ite elin lähes aikuiseksi saakkan. 10 euron kuukausirahalla ja ikinä ei tullu esmes kokeista rahaa :) Ihan pieninä esimerkkeinä ja lievänä ot.na.
t. n. 20 lahjaa tänä vuonna, ja lahjojen määrä on lähinnä laskenut vuosian aikuina, olenhan jo aikuinen.... :D
omat +50v vanhemmatkin sai toistakymmentä pakettia ellen väärin kattonu.