Kenelle mammoista tulossa paskin joulu?
Voin aloittaa:
ensimmäistä kertaa 15 vuoteen olisin halunnut viettää jouluaaton oman (ydin)perheen kesken. Sanoin tämän miehelleni, omille vanhemmilleni (jotka yleensä ovat olleet aaton meillä) ja anopille (joka aina on ollut aaton meillä).
No, mies ilmoitti tuossa iltapäivällä, että äitinsä tulee sitten huomenna meille! Enpä ole varautunut leipomuksilla yms että tulisi vieraita! Ja lisäksi totta kai tapeltu miehen kanssa, kun en siedä sitä, että AINA mene se äiti minun ja lasten edelle.
Että tehkööt sellaisen joulun kun lystävät, ei paljoa kiinnosta! Kippis ja kulaus...
Kommentit (66)
se anoppi olla vaikka yksinäinen? Olkaa joulupäivä perheen kesken ja antakaa anopin tulla kattomaan lasten iloa. Ota itsekin rennosti. Ei sun tarvi nipottaa, jso joku mummo on kylässä.
Mun paskat joulut loppui siihen kun tulin aikuisikään. Pystyin itse vaikuttamaan niihin. Sen jälkeen en ole ollut jouluna yksinäinen tai ylimääräisenä kenenkään nurkassa.
Sen verran ap:lle joulumieltä että koe itsesi vaikka hyväntekijäksi ajatuksella että anopin ei tarvitse olla yksin. Se että avaat kotisi vaatii suurta sydäntä.
Jos anoppisi kitisee, niin ystävällisesti muistutat että nyt on joulu ja silloin pitää muistaa olla kiitollinen ja kaikilla hyvä mieli. Sitten kauniit hymyt päälle ja vaihdat puheenaihetta tai kaadat terästettyä glögiä lasiin anopille.
Voit myös istua rauhassa ja nauttia joulusta, pyydät miestäsi huolehtimaan tarjoiluista anopille. Sekin ystävällisesti että kuulepas "Matti" tarjoapas äidillesi glögit ja tortut, mutta teetkö ne ensin. Sitten jatkat puuhiasi vaikkapa lasten kanssa. Anopille voit ehdottaa, että auttaisi sitä "Mattia" jos "Matti" ei oikein osaa.
Ja lopuksi hyvää joulumieltä ap sinulle. Jos oikein kiristää niin nauti itsekin pari terästettyä glögiä ja etsi joulun ilo lapsistasi:)
riittääkö paskaksi tekemiseksi se,että;
- sain lokakuussa tietää ettei aviomieheni (ketä olen rakastanut ihan alyttömästi) rakastakkaan minua.
- on ryssinyt salaa meidän talauden jo vuoden ajan.
- just pari päivää sitten sain tietää,että kosautti mun luottotietoni.
seksiä,halauksia,pusuja tai ylipäätäsä mitään kosketusta en ole saanut pariin kuukauteen.
ai,että kun olisi vain ongelmana joku anoppi!
Sukujoulua tässä laittelen, iloisin mielin, lasten takia.
- sain lokakuussa tietää ettei aviomieheni (ketä olen rakastanut ihan alyttömästi) rakastakkaan minua.
seksiä,halauksia,pusuja tai ylipäätäsä mitään kosketusta en ole saanut pariin kuukauteen.ai,että kun olisi vain ongelmana joku anoppi!
Paskamaiselta kuulostaa.
seksiä,halauksia,pusuja tai ylipäätäsä mitään kosketusta en ole saanut pariin kuukauteen.ai,että kun olisi vain ongelmana joku anoppi!
Paskamaiselta kuulostaa.
Olen hoitanut lapsia yksin puoli vuotta. Mies ei auta missään. Voimat loppu. Piti lähteä reissuun tänään, mutta ei riitä voimat. Lasten takia yritän jotain joulua pitää yllä. Toivoisin, että ei olisi mitään jouluja koskaan. Ihan turha sanoa, että ei tarvitse juhlia. Pienille lapsillekin jo syötetään ulkoa puolelta odotukset siitä, minkälainen joulun pitää olla. Lisäksi nyt on ainoa tauko töistä, lyhyt loma. Pitäisi pystyä jaksamaan 6,5 kk seuraavaan lomaan ja palata virkistyneenä töihin. En ole syönyt 4 päivään mitään.
Oon sairas ja vietän koko joulun yksin täällä neljän seinän sisällä. Oli tarkoitus kyllä laitella kaikenlaista ruokaa ja ostin aineitakin, mutta nyt on niin kipeä olo, etten oikein jaksa tehdä niistä mitään. Miestä tai lapsia ei ole, mitään en elämääni niin paljon haluaisi kuin perheen!
En kuitenkaan taida voittaa kilpailua, koska tää on mulle ihan ok, ja huomattavasti enemmän mua vituttaisi, jos anoppi tulisi jouluksi kylään (jos mulla siis sellainen olisi). Siis vaikka se olis miten kiva, niin kyllä silti pitäisi jaksaa skarpata ja pitää sille seuraa ja passata sitä ihan kohteliaisuuden nimissä, vaikka tahtoisi vaan rötvätä sohvalla oman perheen kesken. Mulla yleensä tää joulu on ollut semmoinen lepohetki, joka tulee todella tarpeeseen pitkän syksyn jälkeen ja silloin pitäisi saada oikeasti ladata akkuja ja vaan olla koska seuraavaan lomaan on niin pitkä aika ja työelämä vie musta mehut ihan totaalisesti. En ole semmoinen ihminen, joka rentoutuu seurassa, vaan mulle nimenomaan yksin olo on se, mikä elvyttää ja palauttaa voimat. Töissä on ihan tarpeeksi pakkososieeraamista.
Että jotain iloa tästä vanhapiikuudestakin!
vietin jouluaattoa yksin ja vielä keravalla. Olin eronnut ja lapset oli ekaa joulua isällään.
Ei kuusta, ei kinkkua, ei mitään. Itkin koko joulun, kunnes menin paikalliseen, join itteni
kunnon känniin ja lopulta sammuin kotiin.
Se oli paskin joulu ikinä!
Nykyään todellakin nautin kun ollaan kaikki koolla,meidän talossa,koko kirjava uusperhe,anoppi,appiukko ja sen uus vaimo,siskot,veljet ja niiden puolisot ja lapset tietysti. Ei tääkään aina mikään dream team ole, mutta turhasta on tyhmää nipottaa ;)
Muuten olisi ollut uskottava lista
Toisen luottotietoja ei voi viedäMuuten olisi ollut uskottava lista
annatko mulle muuten kaikki henkilötietosi, luottokorttiesi numerot, lainaatko mulle kännykkäsi ja henkkarisi, ja annatko vielä katsoa postisi läpi ennen sinua? haitanneeko tuo, kun ei niitä luottotietoja voi "viedä".
Mä olen ihan yksin tämän joulun. Lapset on isällään, lahjat on kuusen alla muttei ketään avaamassa niitä.
Siskot ja äiti viettää joulun keskenään mutta minua ei seuraksi huoli kukaan.
Miesystävän kanssa meni poikki perjantaina (pettämistä, huoria jne.)
Tili on lähes tyhjä ja palkkapäivään 2 viikkoa aikaa.
Joulu on ihan p****estä.
Sinä ap voit olla noin itsekäs??!
Relaa ja nauti, olis elämä sullekin helpompaa
Lapsella diagnosoitiin eilen parantumaton sairaus. Meillä oli vielä keskiviikkona terve lapsi... sitten alkoi oireet, jotka eilen huipentui diagnoosiin.:(
mulla on paska joulu tulossa. eka joulu eron jälkeen ja tuntuu niin pahalta. en varmaan voita paskin joulu titteliä, mutta joulufiilistä ei ole. en pysty syömään kun niin paha olo. viime joulu oli viimeinen perhejouluni ja ihana joulu olikin
Muutapa omaa suhtautumistasi anoppiisi. Huomaat, että tapahtuu ihmeitä.
Mutta vituttaa sitäkin enemmän se jatkuva valittaminen! Haluaisin yhden jouluaaton niin ettei sitä tarvitsisi kuunnella.
Mikä siinä anopissa niin pelottaa?
Mä olen ihan yksin tämän joulun. Lapset on isällään, lahjat on kuusen alla muttei ketään avaamassa niitä.
Siskot ja äiti viettää joulun keskenään mutta minua ei seuraksi huoli kukaan.
Miesystävän kanssa meni poikki perjantaina (pettämistä, huoria jne.)
Tili on lähes tyhjä ja palkkapäivään 2 viikkoa aikaa.
Joulu on ihan p****estä.
luvassa, kun menen töihin hoitamaan sairaita ihmisiä. Kaikki eritteet ovat tarjolla. Mutta sehän on vain elämää ja huolehtimalla heistä saa heille paremman olon.
täälläkin. Teillä sentään on anoppeja, miehiä ja lapsia. Mulla on harvinaisen huono joulutunnelma: exä, elämäni suurin rakkaus, ilmoitti tällä viikolla menneensä kihloihin, hääpäiväkin on jo päätetty. Kai mun pitää lopullisesti yrittää haudata tunteeni ja päästää irti, vaik vaikeaa se on.
Ai niin, kysymys olikin vaan mammoille, sorry.