Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sitä mieltä, että sellaisia ihmisiä ei ole, joilla ei olisi

Vierailija
22.12.2012 |

sukulaisia. Aina löytyy joku jokaiselle, johon voisi pitää yhteyttä, jos vähän viitsisi.

Se miksi sanotaan, ettei ole sukulaisia johtuu vastuunpakoilusta. Sukulaisia kohtaan on aina vähän velvollisuuksia ja joutuu joskus antamaan apua velvollisuudesta. Sitä siis vältellään ja yritetään tekeytyä sellaisiksi, ettei sukua ole. Silkkaa piittaamattomuutta vaan on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa lapsi kuten myös vanhenpansa. Isovanhemmat ja vanhemmat ovat vielä toistaiseksi elossa, mutta sellainen vaihe saattaa tulla ettei ole. Toki sitten omat lapset ja lapsenlapset luultavasti aikanaan, mutta ihmisiä joilla ei ole sukulaisia tosiaan löytyy.

Vierailija
2/4 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä tiedän esimerkiksi ihmisen, jonka ainoa elossa oleva sukulainen (miehensä ja lapsensa lisäksi) on isomummo. Ja toisen, jonka ainoa elossa oleva sukulainen on sisko, joka asuu toisella puolella maailmaa. Siis ellei nyt lasketa jotain mahdollisia isovanhempien sisaruksia tms. kaukaisia sukulaisia, joihin yleensä kovin moni ei muutenkaan pidä mitään yhteyttä (moni ei ole heitä ikinä nähnytkään).

Se nyt sitten taas on eri asia, että jos joku ihminen on pelkkiä velvollisuuksia eikä häneltä ikinä saa mitään, niin en näe itsekään kyllä syytä pitää yhteyttä. Kyllä ihmissuhteiden pitäisi aina olla kahden kauppa. Esim. jos vanhemmat ovat alkoholisoituneet ja kaikki kanssakäyminen heidän kanssaan johtaa vain mielenpahoittamiseen, niin minusta on vain terve reaktio laittaa välit poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vain huolta omista asioistasi, typerys.

Vierailija
4/4 |
23.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisia. Aina löytyy joku jokaiselle, johon voisi pitää yhteyttä, jos vähän viitsisi.

Se miksi sanotaan, ettei ole sukulaisia johtuu vastuunpakoilusta. Sukulaisia kohtaan on aina vähän velvollisuuksia ja joutuu joskus antamaan apua velvollisuudesta. Sitä siis vältellään ja yritetään tekeytyä sellaisiksi, ettei sukua ole. Silkkaa piittaamattomuutta vaan on.

Se on ihan viitsimisestä ja vastuunpakoilusta kiinni, etten pidä yhteyttä ainoisiin sukulaisiini: äitiini, isääni ja yhteen setääni.

Äitini on mieleltään pahasti häiriintynyt, narsistinen yksilö. Kyllä mä oon paska kun en ole yhteydessä. Voitas vaikka jutella mun lapsuuden henkisestä ja fyysisestä väkivallasta tai vaikka siitä seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Joo, siinäkin olet viisas ap oikeassa, että vastuunpakoiluahan tämä on. Soitankin heti tänään isälleni ja sedälleni. He saattavat vaikka tarvita rahaa viinaan ja aineisiin. En kyllä tiedä onko heillä edes puhelimia, mutta ei se haittaa! Olen vihdoin kunnon sukulainen ja lähden kiertelemään narkkausmestoja ja etsimään täydellisiä sukulaisiani.

Ap: HV.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän