Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niita lapsia pitaa olla useampi kuin 1?

Vierailija
22.12.2012 |

itsella ei ole yhtaan enka tieda tuleeko yhtaan, mutta miksi niita pitaisi olla usempi kuin yksi? Siina paasee toteuttamaan vanhemmuutta, ei ole ole niin rankkaa kuin useamman kanssa ja koska useimmat parit paatyvat eroon on helpompi olla yhden yksinhuoltaja. Ihan vaan muutama asia mika tuli mieleen.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä todellakin on lapsia, niin hirveän iso huoli tulee kyllä. Mä olen luokanopettaja, ja luen tätä ihan kauhuissani.

Vierailija
42/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin useasti miehen kanssa puhuttiin että ehdottomasti toivotaan lisää koska perhe ei tuntunut vielä kokonaiselta.

Onko tää nyt jotenkin vaikeaa tajuta? Onko vaikeaa hyväksyä että toisille se perhekäsiotys nyt vaan on erilainen kuin itselle? MITÄ SE MUIDEN PERSETTÄ KAIVELEE MITÄ TOISET AJATTELEVAT OIKEASTA PERHEESTÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä luokan opettaja hermoilet?

Vierailija
44/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ap valaista mua kiitos!

Vierailija
45/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiani jotka ovat tänäänkin koko päivän leikkineet yhdessä (1 poika ja 2 tyttöä) niin en keksi yhtä ainoaa syytä miksi olisi pitänyt jättää lapsiluku yhteen :D Samat terveiset ukoltani tuosta vierestä.

t. onnellisen perheen äiti

p.s. mieheni ihmettelee muuten että miksi joku edes kyselee näin typeriä

Vierailija
46/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. luokanope

Vierailija
47/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän oli pieni. Monenlaista onnenonkijaa koitti meille änkeä, mutta katsoin parhaammaksi toipua ensin rakkaan miehen kuolemasta.

Nyt olen löytänyt uuden ihanan onnen, mutta vanhempi lapseni on jo 15. En usko, että heille muodostuisi kovin läheiset välit, joten en näe pakolliseksi yrittääkään enää lasta. Sitä paitsi olen jo 34 vuotiaskin.

Myös lapsi on sanonut, että jos alatte lapsia pukaamaan , hän lähtee opiskelemaan toiseen kaupunkiin yläasteen jälkeen.

Vierailija
48/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän oli pieni. Monenlaista onnenonkijaa koitti meille änkeä, mutta katsoin parhaammaksi toipua ensin rakkaan miehen kuolemasta.

Nyt olen löytänyt uuden ihanan onnen, mutta vanhempi lapseni on jo 15. En usko, että heille muodostuisi kovin läheiset välit, joten en näe pakolliseksi yrittääkään enää lasta. Sitä paitsi olen jo 34 vuotiaskin.

Myös lapsi on sanonut, että jos alatte lapsia pukaamaan , hän lähtee opiskelemaan toiseen kaupunkiin yläasteen jälkeen.

Vierailija
49/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä todellakin on lapsia, niin hirveän iso huoli tulee kyllä. Mä olen luokanopettaja, ja luen tätä ihan kauhuissani.

Vierailija
50/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyvyttömyys integroida.

Vierailija
51/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Myös lapsi tykkää, kun ei ole enempää kiljuhanhia kotona.

moni alkaa viimeistään kouluiässä haluta niitä sisaruksia

miksi te sitten hakitte lapset noin pienillä ikäeroilla? se jolla on 2-ja-4-vuotias ja kolmas tulossa

me haaveillaan kolmannesta nyt on kaksi poikaa 8 ja 4 vuotiaat ihanuudet =)

Vierailija
52/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Myös lapsi tykkää, kun ei ole enempää kiljuhanhia kotona.

moni alkaa viimeistään kouluiässä haluta niitä sisaruksia

miksi te sitten hakitte lapset noin pienillä ikäeroilla? se jolla on 2-ja-4-vuotias ja kolmas tulossa

me haaveillaan kolmannesta nyt on kaksi poikaa 8 ja 4 vuotiaat ihanuudet =)

sisaruksia, mutta ei enää kouluiässä.

t. se 15-vuotiaan ainokaisen äiti

Vierailija
53/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä luokan opettaja hermoilet?

Vastasin mielestäni aivan asiallisesti kysymykseen. Meillä on 2 lasta, koska ne molemmat on rakkaita eikä ollenkaan kuraperseitä meidän mielestä. Ainakaan meistä sinun ei tarvitse olla huolisassi, vaikka opettaja oletkin.

Vierailija
54/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä. Ja kun rakkaus vaan kasvaa mitä useampi lapsi on, niin sitä upeampaa elämä on, kun rakkautta on monin kerron enemmän kuin vain yhden kanssa.

Vierailija
55/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun MINÄ en jaksa, ei kukaan muukaan jaksa.

Kun MINULLA ei ole varaa, ei kenelläkään muullakaan ole.

Kun MINÄ eroan, niin kaikki muutkin eroavat.

Olemme erilaisia ihmisiä, meillä on erilaiset resurssit ja mahdollisuudet ja tavoitteemmekin ovat yllättäen erilaisia. Jotkut pärjäävät yhden lapsen kanssa helposti eivätkä koe hommaa rankaksi. Taloudellisestikin voi elättää useamman. Tuskin kukaan voi kiistää, että sisarussuhteet ovat tavallisesti suuri rikkaus ja että ainoan lapsen tukiverkko aikuisena on tavallisesti melkoisen suppea. Kaikki eivät onnistu luomaan tiivistä kaveripiiriä korvaamaan lähisuvun.

Hienointa tässä on se, että jokainen meistä voi valita ihan omien tavoitteittensa ja mahdollisuuksiensa mukaan. Hyvin harkittu ja perusteltu ratkaisu on paras.

Vierailija
56/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä. Ja kun rakkaus vaan kasvaa mitä useampi lapsi on, niin sitä upeampaa elämä on, kun rakkautta on monin kerron enemmän kuin vain yhden kanssa.

kuitenkaan ei näin ole:(

Vierailija
57/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA ONNEKSI SAA OLLA KOSKA NE OVAT PARAS ASIA ELÄMÄSSÄNI :)MIKSI IHMEESSÄ SIIS TYYTYISIN YHTEEN KUN VOIN SAADA USEAMMANKIN? Sori en vaan tajua miksi kysellä tällaista. Apko tässä on muka järjenjättiläin?

..puhisee, joka elää vain siellä omassa siittiö/munasolumaailmassaan näkemättä ympärillään tätä väestönnräjähdystä. Kyllä ne geenit siirtyy seuraavalle sukupolvelle siitä yhdestäkin tähtiyksilöstä.

Vierailija
58/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmast yhdessä lapsessa paljon hyviä puolia, mutta tähän mennessä tulleet perustelevat ovat ensisijaisesti aikuisen näkökulmasta. Ahattelisin, että monilapsisen perheen lapsella on seuran lisäksi turvaa toisista etenkin vanhempien vanhetessa. Kaikesta ei tarvitse vastata yksin ja on muita joilla kokemuksia samasta kasvutmpäristöstä.Ja ennen kaikkea uskon, että niin hienoa kun aikuisen seura onkin, lapset kuitenkin suosivat lasten seuraa kaikkine nahinoineen ja ehkä oppivat pitämään paremmin myös puoliaan.

Vierailija
59/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luit vastatauksen 15-vuotiaan äidiltä:)

Vierailija
60/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi olla onnellinen, tietysti erityisen tärkeää että on kavereita ainokaisella.

Meillä oli pitkään niin.

Nykyään meillä on kohta 10v tyttö ja puolitoistavuotias poika. Molemmat on ihan ihkuna toisistaan. Siskon mielestä pikkuveli on vaan niin söpö ja ihana ja hauska ja pienemmän mielestä isosisko on ihan paras.

Eli sisarrussuhde tuntuu kyllä olevan rikastuttava tekijä monin tavoin.

Noin isolla isäerolla ei tule samalla tavalla edes sisarrusriitoja, ei ainakaan samallaisia, iso osaa eimerkiksi jo suhtautua pienen toilailuihin huumorilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan