Miksi niita lapsia pitaa olla useampi kuin 1?
itsella ei ole yhtaan enka tieda tuleeko yhtaan, mutta miksi niita pitaisi olla usempi kuin yksi? Siina paasee toteuttamaan vanhemmuutta, ei ole ole niin rankkaa kuin useamman kanssa ja koska useimmat parit paatyvat eroon on helpompi olla yhden yksinhuoltaja. Ihan vaan muutama asia mika tuli mieleen.
Kommentit (73)
voi tulla kaksi kerrallaan vaikka yhden laittoi tilaukseen ;)
Koska ne on ihania ja rakkaita ja kasvavat niin nopeasti, että yhdestä ei saa tarpeeksi. Ajattelen asian myös niin, että sisaruksilla on toisissaan elinikäinen tuki sittenkin, kun meistä vanhemmista aika jättää. Ainakin omat lapseni ovat ikäeroista huolimatta todella läheisiä ja toimiva tiimi. Toki riitelevätkin, mutta sekin kasvattaa.
Yhden lapsen vanhemmat varmaan keksivät miljoona syytä, miksi yksi riittää. Mahtavaa, että on vapaus valita, eikö vain.
lapsesta ja tiedän millainen voimavara se on koko eliniän kun on sisaruksia :) siksi rakas ap , juuri siksi!
t. 3 lapsen äitee
Minusta yksi lapsi on rakkain, tärkein, ihanin, paras.
Jaksan hyvin pitää hänestä huolta. Varani riittävät kaikkeen ilman kituuttamista - tosin materia ei ole tärkeintä eikä hän saa läheskään kaikkea, mitä toivoo tai "mitä on kaikilla muillakin".
Jaksan kasvattaa hyvin ja parhaani mukaan. Mulla ei vaan resurssit riittäisi useampaan. Tiedostan tämän, siksi vain yksi ihana rakas lapsi.
ja minulle minulle perhe on vasta jos on monta lasta ja
koska enää ei keskiluokka voi kilpailla omaisuudella, pitää kohottaa statusta lapsilla, lasten harrastuksilla, lasten koulumenestyksellä jne.
Holtiton lisääntyminen on epäekologista ja väärin. Euroopassakin pitäisi ehdottomasti olla yhden lapsen kiintiöt.
en ole mikään sohpaveruna vaan jaksan oikein hyvin hoitaa 3 lastani yhdessä mieheni kanssa joka muuten on täydellinen iskä :)Perheessä on ihanasti menoa ja meininkiä ja meillä nuo 3 lasta nauttivat täysillä toistensa seurasta. Nytkin paraikaa leikkivät tuossa, kikattavat ja leikkivät kutituskutkutusta eli kutituslittaa! EI OLLENKAAN KADUTA ETTÄ OLLAAN NE HANKITTU.
Ehkä sellaiset vähän laiskanpuoleiset ihmiset sitten tyytyvät siihen yhteen, en tiedä.
eivät ole sinut oman itsensä ja oman vajavaisuutensa kanssa ja siksi kyselevät tällaisia pöljiä kysymyksiä :)
Pitää vaan oppia hyväksymään se että jos itse ei jaksa enempää lapsia niin se on ihan ok. Toiset meistä vaan haluavat niitä enemmän koska ovat niin äärettömän rakkaita ja niiden kanssa on kiva viettää aikaa.
eivät ole sinut oman itsensä ja oman vajavaisuutensa kanssa ja siksi kyselevät tällaisia pöljiä kysymyksiä :)
Pitää vaan oppia hyväksymään se että jos itse ei jaksa enempää lapsia niin se on ihan ok. Toiset meistä vaan haluavat niitä enemmän koska ovat niin äärettömän rakkaita ja niiden kanssa on kiva viettää aikaa.
Miksi pitäisi olla vain se yksi? Miksi pitäisi olla mies ja parisuhde, miksi pitäisi olla yksiavioinen. Miksi ei voisi olla vain sinkku? Miksi pitää asua juuri omakotitalossa, kerrostalossa, rivitalossa? Miksi pitää asua juuri kaupungissa tai vanhassa talossa maalla? Miksi pitää olla urakeskeinen? Miksi pitää harrastaa? miksi miksi mitä miksi?
Lista voi olla loputon jos ei vaan tajua että me ihmiset olemme erilaisia ja haluamme elämältä eri asioita. Teemme omia ratkaisuja elämämme suhteen eikä ole mitään tarvetta selitellä niitä muille.
Ap mitäpä jos sinäkin nyt vaan keskittyisit omaan elämääsi ja unohtaisit muiden ratkaisut?
t.Maiju (lapsia 3 myös, parisuhde, omakotitalo mutta ei koiraa)
itsella ei ole yhtaan enka tieda tuleeko yhtaan, mutta miksi niita pitaisi olla usempi kuin yksi? Siina paasee toteuttamaan vanhemmuutta, ei ole ole niin rankkaa kuin useamman kanssa ja koska useimmat parit paatyvat eroon on helpompi olla yhden yksinhuoltaja. Ihan vaan muutama asia mika tuli mieleen.
Jos itsestäs tuntuu ettet jaksa täysillä huolehtia useammasta niin sehän ei tarkoita sitä etteikö muut jaksaisi.
Meille ollut aina selvää että lapsia saa tulla ja toivotaan tulevan enemmän kuin yksi. Nyt on 3 ja alkaa olla juuri sopiva määrä meidän perheelle. Sisarukset todella läheisiä keskenään eikä lomillakaan ole koskaan heillä yksinäistä. Itse olen ainokainen ja lomilla olin yksinäinen, tiedän siis mistä puhun!
LAPSET NYT VAAN OVAT IHANIA, ETENKIN NE OMAT MUTTA MYÖS MUIDEN LÄHES AINA.
meillä parisuhdetta takana 22v ja olemme toisillemme täydelliset sielunkumppanit, ollaan rakennettu talo ja hankittu kolme lasta ja elämä on mitä parhainta. Ei ollenkaan rankkaa!
Mitäs siitä sanotte?
lapsesta ja tiedän millainen voimavara se on koko eliniän kun on sisaruksia :) siksi rakas ap , juuri siksi!
t. 3 lapsen äitee
lapsen äitiys kasvattavan:O Huhhuh, toivottavasti tämä ei tosissaan ole aikuisen tekstiä.
ei vastaa tähän ap:n kysymykseen asiallisesti?
Miksi te hyökkäätte ja halveeratte?
Miksi te ette vastaa nätisti ja asiallisesti oman näkökulmanne mukaan? Näin sivulliselle tulee ihan ihme fiilis siitä, että teillä ei välttämättä ole kapasiteettia kasvattaa lapsia ylipäätään... toivon olevani väärässä.
Olen btw toisella asteella opettajana ja rakastan työtäni. Omiakin lapsia on, määrää en kerro. Mutta teistä tulee todella paha fiilis. Korjatkaa käsitykseni, toivon!
Vain todellinen luuseri kyselee tällaisia!
Vain todellinen luuseri kyselee tällaisia!
t. 3 lapsen äitee
lapsen äitiys kasvattavan:O Huhhuh, toivottavasti tämä ei tosissaan ole aikuisen tekstiä.
MUTTA ONNEKSI SAA OLLA KOSKA NE OVAT PARAS ASIA ELÄMÄSSÄNI :)MIKSI IHMEESSÄ SIIS TYYTYISIN YHTEEN KUN VOIN SAADA USEAMMANKIN?
Sori en vaan tajua miksi kysellä tällaista. Apko tässä on muka järjenjättiläin?
jollekulle muulle oikea perhe muodostuu yhdestä lapsesta. Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta ja hyväksyä?
..kaikki tykkäs. Paitsi kulujahan siitä meille tuli, kun vietiin muiden tenavia Thaimaahan asti omalla kustannuksella. Mutta ne olivat hyviä tekoja.