Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niita lapsia pitaa olla useampi kuin 1?

Vierailija
22.12.2012 |

itsella ei ole yhtaan enka tieda tuleeko yhtaan, mutta miksi niita pitaisi olla usempi kuin yksi? Siina paasee toteuttamaan vanhemmuutta, ei ole ole niin rankkaa kuin useamman kanssa ja koska useimmat parit paatyvat eroon on helpompi olla yhden yksinhuoltaja. Ihan vaan muutama asia mika tuli mieleen.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle tuleekin mieleen.

Kiva että kerroit.

Vierailija
2/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuraperseitä pitäisi olla enemmän kuin 0 ?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisyys periytyy

Vierailija
4/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainoa lapsi ja haluaisin mielelläni ainakin 2 lasta, jos onnistaa. Muistan miten lapsena oli tylsää, kun ei ollut sisaruksia. Varsinkin lomamatkat, huvipuistoretket ja vastaavat oli ikäviä. Omat vanhempani olivat myös epäsosiaalisia eli meillä ei ollut ystäväperheitä.

Vierailija
5/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se meni. Erosimme ja onhan tää ollut paljon helpompaa. yh:na riittää 3 h + k, lapsella oma huone.

rahat riittää paremmin.

ei riiteleviä sisaruksia.

kaikki hoiva, jaksu ja rakkaus sille yhdelle.

Paljon hyvää. En keksi huonoja puolia. Olen itse isosta perheestä ja läpikäynyt vaikka mitä shaibaa perintöriidoista lähtien. Ei tarvii mun lapsen sellaista mättöä nähdä.

Vierailija
6/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikuisena on kivaa kun on sisaruksia ja isompi suku. Eikä tuo pidä paikkaansa että yhden kanssa pääsisi helpommalla.

Mulla on kuopus niin pitkällä ikäerolla vanhempiin lapsiin, että sitä jouduin aina viihdyttämään ja leikkimään sen kanssa,

muut olivat paljon helpompia kun touhusivat keskenään.

Vierailija
7/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ainoa lapsi ja haluaisin mielelläni ainakin 2 lasta, jos onnistaa. Muistan miten lapsena oli tylsää, kun ei ollut sisaruksia. Varsinkin lomamatkat, huvipuistoretket ja vastaavat oli ikäviä. Omat vanhempani olivat myös epäsosiaalisia eli meillä ei ollut ystäväperheitä.

mutta ei meillä silti ollut kivoja lomamatkoja ja muita.

Vierailija
8/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että esikoinen saattaa olla poika ja olisi kauhea tilanne jos tämä ainut lapsi. Mielummin vaikka lapseton kuin pelkkä poika!

Vierailija
9/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi. En lähtenyt tähän hommaan helppous mielessä, tai mahdollista tulevaa avioeroa pohtien. Älä vaan ap mene esim. töihin, siellä saattaa olla kurjia työkavereita ja voi tulla potkut ja helpompaa olis kun ei olis ollenkaan tööihin ruvennut.

Vierailija
10/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisyys periytyy

Ihan haluan kysyä ja tutkia, ennen kuin hutkin.

Vierailija
11/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi huonoja puolia ja olen miettinyt ihan samaa ap. Se vaan ärsyttää kun heti sen yhden jälkeen alkaa kyselyt että "koskas teillä pikku kakkosta aletaan yrittää??:))) ". Prkl. Seuraavalla kerralla vastaan että "kakkosta? en halua puhua anaaliseksielämästäni:o "

Vierailija
12/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät ehkä sitten kun saat sen yhdenkin. On olemassa muitakin syitä hankkia lapsia kuin vanhemmuuden toteuttaminen ja harva jättää hankkimatta lapsia ajatuksella että liitto päättyy kuitenkin eroon.

Minä tiesin heti ekan lapsen syntymän jälkeen, että haluan tätä lisää, koska se on parasta elämässäni ja se on mahdollista. Ikävä kyllä en pysty selittämään sitä sulle järkisyin kun sulla ei ole kokemusta, paitsi no sen olen nyt huomannut, että nyt kun lapset on 2 ja 4 (kolmas tulossa), että elämä on paljon helpompaa kuin silloin kun oli vaan se yksi 2-vuotias.

Vierailija
13/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeestaan oli vaan yks lapsi enkä sitäkään kestänyt. Huusi ja paskoi ja kusi vaippoihinsa. Soitin soskuun ja käskin tulla hakeen pois. Muuten uhkasin tappaa sen ja mieli kyllä teki ihan oikeestikkin. Nyt se haiseva kakara on sijaisperheessä ja toivottavasti en nää sitä enää koskaan. Vihaan lapsia.

-iiris-

Vierailija
14/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät ehkä sitten kun saat sen yhdenkin. On olemassa muitakin syitä hankkia lapsia kuin vanhemmuuden toteuttaminen ja harva jättää hankkimatta lapsia ajatuksella että liitto päättyy kuitenkin eroon.

Minä tiesin heti ekan lapsen syntymän jälkeen, että haluan tätä lisää, koska se on parasta elämässäni ja se on mahdollista. Ikävä kyllä en pysty selittämään sitä sulle järkisyin kun sulla ei ole kokemusta, paitsi no sen olen nyt huomannut, että nyt kun lapset on 2 ja 4 (kolmas tulossa), että elämä on paljon helpompaa kuin silloin kun oli vaan se yksi 2-vuotias.

itse näen että lapsi ei ole mikään kertakäyttöhyödyke joita hankitaan lisää kun se tulee tylsään ikään... "jep" vaan joo...

Vierailija
15/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeestaan oli vaan yks lapsi enkä sitäkään kestänyt. Huusi ja paskoi ja kusi vaippoihinsa. Soitin soskuun ja käskin tulla hakeen pois. Muuten uhkasin tappaa sen ja mieli kyllä teki ihan oikeestikkin. Nyt se haiseva kakara on sijaisperheessä ja toivottavasti en nää sitä enää koskaan. Vihaan lapsia.

-iiris-

Iiris, mitä teet täällä Vauva-lehden palstalla, kun kerran vihaat lapsia?

Vierailija
16/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuraperseitä pitäisi olla enemmän kuin 0 ?!

elämässään epäonnistunut se täällä purkaa pahaa oloaan?

Kuule -ei meitäkään kiinnosta paha olosi. Mene pois, pois, pois....

Vierailija
17/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vuoden ikäero, molemmat valvotti ja oli vaipoissa ja esikoinen oli mustasukkainen. Mutta nyt on paljon helpompaa kuin aikoinaan yhden lapsen kanssa. Minun ei tarvitse toimia viihdyttäjänä ollenkaan samaan malliin, eikä kommentoida leikkejä koko ajan. Lapset leikkivät keskenään ja saan juoda kahvia tai nettailla rauhassa joskus vartinkin (lapset 2v ja 4v). Myös aikuisina heistä on toivottavasti mukavaa, että on sisarus.

Vierailija
18/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..enempää tule.

Kaikilel sopii. Myös lapsi tykkää, kun ei ole enempää kiljuhanhia kotona.

Vierailija
19/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä niistä ainokaisista tulee pilalle hemmoteltuja "kakaroita". Ja muutenkin on kiva, että lapsella on kaveri. Ja uskon että on rankempaa yhden, kuin kahden lapsen kanssa, koska kahdestaan voivat leikkiä ja pitää seuraa toisilleen.

Vierailija
20/73 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruus on niille sisaruksille ihan mukava asia. Suurimpana syynä on se, että mä HALUAN toisen lapsen, HALUSIN tuon yhdenkin. Mun lapsi ei ole mikään rasittava kuraperse, vaan mulle maailman ihanin ja rakkain ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi