No, millaisia todistuksia tuli niille pilteille, jotka todistuksen tänään saivat?
Kommentit (29)
kakkosluokkalainen vähän huonomman. Toinen lapsista oli kovin tyytyväinen omaansa, toinen taas ei.
Käyttäytyminen 9
Äidinkieli 8
Enkku 10
Ruotsi 8
Matikka 9
Bilsa-Mantsa 9
Fyke 9
Ussa 8
Hissa 9
Musa 8
Kuvis 8
Käsityö 7
Liikunta 7
ollaan ylepitä ja iloisia. Varsinkin kiitettävästä käytöksen arvosanasta.
Äikkä 8
Matematiikka 9
Englanti 10
Uskonto 9
Ympäristöoppi 9
Liikunta 8
Käyttäytyminen 9
Kuvaamataito 10
Jos oikein muistan, kun puhelimessa kertoi minulle.
9.-luokkalainen ka 9.6
7.-luokkalainen ka 8.2
6.-luokkalainen ka 9.4
Olen tuosta 7.-luokkalaisesta huolissani. Täysin saman kasvatuksen saanut kuin toisetkin lapset ja silti ka vain kasin pintaan. Häntä harmittaa, näen sen. Yritän peittää omaa harmitustani ja tsempata, että on vielä aikaa yläasteelle korottaa numeroita.
Neljäsluokkalainen poika sai vielä rastitodistuksen, aika paljon on "osaat jonkin verran" ja edelliseen tokariin verrattuna oli muutama rasti mennyt huonompaan suuntaan.
En tiedä millä takoisin järkeä pojan kalloon.
9 luokkalaisella kaks ysiä ja muut kymppejä
8 luokkalaisella vaan yks ysi ja muut kymppejä
eipä olla keskiarvoja laskettu ja kasi luokkaklainen sanoi ettei ole vielä koskaa elämässään lukenut näin vähän kuin tänä vuonna, että päätä ilmeisesti löytyy.
8.6 ysiluokkalaisella ja olen ihan helvetin pettynyt, enkä osaa sitä oikein peittääkään. Joten kiva kun voi tässä avautua. Tänä syksynä piti nostaa ennestään hyvää keskiarvoa, että olisi mahdollisuus valita mihin lukioon hakee.
Esim. täällä pääkaupunkiseudulla on ihan oikeasti kova kilpailu parhaittein lukioiden paikoista. Asun itse Espoossa, ja viime kevään yhteishaussa tuolla keskiarvolla (niin hyvä kuin se onkin) ei olisi päässyt ainakaan Etelä-Tapiolan, Tapiolan eikä Olarin lukioon.
Onneksi tässä on kuitenkin vielä kevätlukukausi aikaa parantaa keskiarvoa. Kannattaa jutella pojan kanssa, mihin lukioon hän haluaa ja mitä se todennäköisesti vaatisi. Saattaa myös olla, että opettajatkin pyöristävät rajatapauksia vähän enemmän ylöspäin silloin, kun kysymys on päättötodistuksesta. Esim. omalla tytölläni keskiarvo nousi 9. luokan joulutodistuksesta 9. luokan kevättodistukseen tasan puoli numeroa, vaikka osaamisessa ja koulumenestyksessä ei tapahtunut mitään muutosta kevään aikana aikaisempaan verrattuna.
Onko keskitasoa alempi vai keskitaso?
Älyssä ei ole mitään vikaa varmaan, taitaa olla vaan muut asiat tärkeämpiä hänelle vielä.
Yksi kutonen ja yksi seiska, muut kasia ja ysiä. Toinen lapsi sai vielä sellaisen numerottoman todistuksen.