Saavatko myös aineenopet joululahjoja oppilailta?
Esimerkiksi ala-asteella puukäsityön, tekstiilityön tai liikunnan opet? Vai pelkästään luokanopet? Entä yläasteella, saavatko luokanvalvojat lahjoja?
Kommentit (5)
En saa yleensä yhtä ainoaa pientä korttia lahjoista puhumattakaan. Olisi kiva, jos joskus jotain, mutta ei koskaan.
Ei tunnu olevan tapana yläluokilla enää.
Ja yleensä 10% valvontaluokan oppilaista antaa jotain. Eli 24 oppilaan luokasta 2 tai 3.
Vuosien varrella on tullut suklaata, kirjaa, kukkaa, teetä, pipareita, kortteja ym.
Ja saan kyllä joka joulu ja kevät muistamisia. :) Ilahdun niistä joka kerta hirmuisesti, onen kaikista korteista ja lahjoista kiitollinen! :)
sain tänään yhden kortin ja mukana pienen lahjan. Ele tuntui tosi kivalta. Muut oppilaat eivät sanoneet mitään ja osa vaan valitti asiasta jos toisesta.
Ei kauhean palkitsevaa olla luokanvalvoja. Mutta riippuu ihan luokasta. Edellisen valvontaluokan oppilaat olivat tekivät kivoja kortteja (tyyliin "olet kiva ja hyvä opetaja" ja toivat lahjoja (ei sillä, että lahjojen perään olisin, vaan lähinnä positiivisen muistamisen. Yhtä hyvin se voisi olla suullisesti sanottu "Kiitos tästä syksystä ja hyvää joulua").
Mutta nyt lepuuttamaan hermoja ja keräämään voimia ja jouluostoksille!
olen 11,5 opevuoden aikana saanut yhtenä keväänä ihan työurani alussa 3 lahjaa, kun vaihdoin työpaikkaa ja yläkoulun valvontaluokkalaisista kolme osti kukan. Kiva ele, mutta lähdin samana päivänä jo pois ko. paikkakunnalta ja jätin kukat työkaverilleni :)
Eikun nyt valehtelen, olen ehkä näiden 3 lisäksi saanut max. 5 joulu/kiitoskorttia lukiolaisilta. Monta kertaa on kyllä itku tullut lakkiaisten jälkeen kun ylioppilaat tulevat halaamaan ja kiittämään. Tai sitten he ovat laittaneet yo-kirjoitusten jälkeen sähköpostia tai Wilma-viestin ja kiittäneet.
Minusta alakoulun lahjarumba on ihan järjetöntä. Onneksi lasteni kouluissa on jo hyvissä ajoin tiedotettu, että jos opea haluaa muistaa, kortti on riittävä. Itse asiassa aika suoraan on sanottu, ettei lahjoja kaivata. Olemme noudattaneet tätä, lapset ovat piirtäneet itse kortit opettajille.