Haiseva tiskirätti
Kommentit (6)
Mutta vielä yksi mitä mun kaveri tekee on että laittaa minuutiksi mikroon, kuolee pöpöt. Tuo mirokikka on siis sellaisille paksummille tiskiräteille, ei sellaisille ohuille mitä jotkut käyttää.
rätti haisee jo mädäntyneelle, heitä nyt ihmeessä pois. Kertakäyttörättejä ei kannata pesemään alkaa pyykkikoneessa.
Jotta rätissä ei alkaisi bakteerikasvustot jyllätä = haista, rätti pitää aina käytön jälkeen pestä ja laittaa kuivumaan. Kosteassa ja likaisessa bakteerit muhii.
Kannattaa ostaa mikrokuituliinoja iso pino, ja pestä niitä sitten kerralla 60 asteessa, (mikrokuituiset pestään erikseen omana koneellisenaan, ei muun pyykin seassa!). Säästyy rahaa, ja mikrokuituisilla tulee hyvää jälkeä keittiössä, vessoissa, pölyjen, ikkunoiden ja ihan kaiken pyyhinnässä. Kun liina tuntuu nuhjuiselta, huuhdot ja laitat kuivumaan vaikka sankon reunoille kaappiin odottamaan pesua.
Kertakäyttörätit on huonolaatuisia ja kalliita pidemmän päälle. Haisevat paljon nopeammin kuin mikrokuituiset.
säästääkö jotkut tämmöisissä asioissa? Hyi hemmetti miten epähygienistä toimintaa keittiössä jos ei heitä haisevaa rättiä pois.
pese pyykinpesukoneessa. Itse pesen 60 tai 90-asteessa. Jotkut myös keittää kattilassa. Kloriitilla voi myös desinfioida. Ja tietysti aina käytön jälkeen huuhtelu ja rutistus mahd. kuivaksi. Itse olen laimentanut kloriittia suihkepulloon ja suihkaisen välillä rättiin, varsinkin jos on maitoa tms. pyyhitty. Ei tarvi koko ajan olla pesemässä ja vaihtamassa rättejä. Ja maito varsinkin alkaa haisemaan tosi nopeasti, siihen ei riitä mikään nopea huuhtelu vaan se pitää oikeasti huuhdella kunnolla vedellä ja vaikka astianpesuaineella.