Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku onnistunut laihduttamaan 10 kg normaalipainon sisällä?

Vierailija
20.12.2012 |

Miten sen teit? Olen todella masentunut ulkonäköni takia, kun mitkään vaatteet eivät mahdu päälle tai eivät muuten vain istu. Haluaisin laihduttaa ainakin 10 kg, 66 kg ->56 kg. Millaista ohjelmaa suosittelette?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan aika paljon haluaisin laihtua 10 -15 kg . laihutusvinkkejä kiitos!

Vierailija
42/49 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Ja olen aikoinani ollut tuossa 56kg painossa ties kuinka kauan. Sitten vain humahti. Mutta tuntuu ettei mikään auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaurapuuro sokerittomalla mehukeitolla ja raejuustolla TAI banaanimustikkajugurttismoothie

Lounaaksi kasvissose/pinaatti/tomaatti/linssikeitto + ruisleipä

Välipala porkkanoita ja omena

Illallinen salaattia jollain lihalla. Esim broileri tai tonnikala. Viikonloppuisin lautasopin mallinen lautanen normaalia kotiruokaa.

Ei mitään muuta.

Näillä laihduin reilu 10 kg 10 viikossa. 

Vierailija
44/49 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa samankaltainen projekti. Paino oli vuosia siinä normaalipainon ylärajassa 72 kg:n tuntumassa ja muutamaan kertaan yritin sitä laskea, mutta aina on jäänyt nopeasti homma kesken. Nyt sen sijaan on tarkoitus onnistua, nimittäin vaaka näytti nyt pahimmillaan viime viikolla jo 75,5 kg! 3 kg lisää elopainoa tullut syksyn ja alkutalven aikana!! Eipä ihme, että kaikki vaatteet kiristivät ja olo oli epämukava. Nyt on oikeasti tarkoitus ottaa liikunta taas jokapäiväiseksi elämäntavaksi ja ruokailut parempaan kuosiin. Paino nyt 74,3 kg ja tästä olisi tarkoitus laskea kesään mennessä paino 70 kg:aan eli kilo pois kuukaudessa (helmikuun alussa 74 kg jne....) Liikuntaa olen lisännyt ja monipuolistanut, eli kun monta vuotta on mennyt oikeastaan pelkällä lenkkeilyllä + lasten kanssa tietysti luistelut, hiihdot, pyöräilyt ym. niin nyt olen käynyt myös itsekseni kunnon hiihtolenkeillä sekä kuntosalilla. Aikoinaan kun harrastin liikuntaa säännöllisesti, niin paino oli siinä 67 kg:n kieppeillä, sinne kun vielä sitten pääsisi!! Mutta välitavoitteena siis 70 kg kesäkuun alussa.

Vierailija
45/49 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta kirjoitan kumminkin. Olen juuri saavuttanut  -10kg , ja päivälleen 3kk mennyt aikaa.

Ainoa järkevä tapa on syödä järkevästi, ja lisätä liikuntaa. Tärkeintä syödä tarpeeksi, ja oikeita ryhmiä.

Liityin keventäjiin, saan kirjata siellä kaikki syömiseni ylös, ja näen samalla mitä kuuluu esim.päivän hiilihydraatti-ti proteiini saldolleni. Saan samaan hintaan hyviä vinkkejä, artikkeleita ja ruokaohjeita.

Eikä maksa kuin 10e/kk . Maksaa vaivan kyllä, olo kevenee ja liikunta maistuu  keventyneenä aina vaan paremmalta. Vyötärö pienentynyt  17cm, josta olen iloinen.

En enää ole pienten äiti, mutta  hyvin tuntuu läski sulavan aikuisemmallakin iällä:)

Kävelen 5 pnä viikossa  2-4 h/pvä kun en kävele, niin kuntopyörä liikuttaa hyvin.

Ja tietysti vähän kotijumppaa, ja kyykkyä.

tsemiä  kaikille  pienentyjille :)

Vierailija
46/49 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! ☺️ Mulla tarkoitus pudottaa 5-10 kg normaalipainon sisällä, aikarajaa en ole vielä asettanut. Ruokavaliosta karsin ylimääräiset herkut ja lisään liikuntaa.

Vierailija
47/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kiloa putosi helposti mutta siihen jäi, 6 vkoa junnannut paino paikallaan. Pelkällä ruokavaliolla laihdutan ts syön vain koomakulutukseni verran oikeaa ruokaa. Ilmeisesti lipsunut vähän koska paino ei enää putoa, jatkuvasti jotain synttäreitä tai rapujuhlia joissa en malta olla syömättä. Ei tosin ole tullut yhtään takaisinkaan. 

Hyötyliikuntaa on tullut näin kesällä puutarhassa ja metsässä, kastautumassa järvessä käyn lähes joka päivä (kuulema kiihdyttää aineenvaihduntaa sekin). Harvoin 30 min kävelylenkki. Pilates jäi koronan takia.

Vierailija
49/49 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan ekaa kertaa elämässäni. Kaikkialla jauhetaan kuinka ei saa laihduttaa, vaan pitää alkaa syömään kuten voisi syödä loppuelämän ja riittää kun vaan luopuu herkuista tms, mutta se nyt vaan ei päde jos normaalisti on syönyt ihan terveellisesti, eikä koskaan ole syönyt sipsiä, hamppareita tai limuja ja karkkia. Koronan vuoksi tuli pitkä tauko töistä ja poikkeuksellinen ahmintakausi ilman liikuntaa, joten huomasin ykskaks painoni tekevän ennätyksen. Olen koko elämäni painanut noin 55 kiloa, ja nyt yhtäkkiä olin lähes 60kg. Sillä painolla painoindeksini oli 24,6, joka oli minulle jo tukala ja lisäsi (reumaisia) nivelkipuja lonkassa ja polvissa. Paino ei pudonnut itsestään yhtään tilanteen normalisoituessa, joten aloitin ihmiskokeen, ja keksin että haluan kerran elämässäni katsoa saisinko vatsalihakset näkyviin. Tavoite on 48-50kg, lopetan aiemmin mikäli menee liian laihaksi. Tuolla painolla painoindeksi olisi 19,5-20,3, eli hurjasta alipainosta ei ole kyse silloinkaan (pituus vain 157cm).

Aloitin 1200 kalorilla, ja paino tippui liian nopeasti suhteessa siihen etten ole varsinaisesti ylipainoinen, joten jatkoin 1300 kalorilla. Laitan kaiken ylös käyttäen Finelin ruokapäiväkirjaa, ja joka päivä pelaan sitä kuin peliä, niin että illalla on oltava kaikki hivenaineet, vitamiinit, kuidut ja makrot 100% täynnä. Joskus iltaruoat onkin tosi kummallisia, kun on herpaantunut päivällä ja pitää vielä illalla keksiä jostain vaikka valtavasti kuituja. 

Alusta asti olen pitänyt kerran viikossa päivän jolloin saa syödä/juoda mitä vain, koska huomasin että se ehkäisee säästöliekin. Tällöin kalorit ovat olleet n. 2500. Kirjoitan silti kaiken silloinkin ylös tunnollisesti. Isompi määrä hiilareita tai suolaa nostaa pariksi päiväksi painoa n. puolitoista kiloa, mutta huomasin että se tippuu pois noin kolmessa päivässä jonka jälkeen painon tippuminen kiihtyy huimasti. 

Tällä reseptillä paino on tippunut nyt pari päivää vajaassa neljässä viikossa kolme kiloa, koko ajan aika tarkkaan tasan 700grammaa viikossa. Tuntuu että sekin on nyt tässä painossa liian nopeaa, koska olen tosi varovainen ja pelokas sen suhteen ettei elimistö vaan alkaisi hätätilassa purkaa lihaksia liikaa. Pientä hävikkiä ei tietenkään voi estää. 

Laihdutus tuntuu tosi helpolta, ja olo on todella kevyt ja mukava. Finelin kanssa pilkuntarkasti laskeminen tuntuu sopivan minulle erinomaisesti. Näyttäisi siltä, että ainakin minun elimistöni noudattaa pilkuntarkasti fysiikan kaavoja joiden mukaan kulutus -7000 kaloria tiputtaa kilon.