Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko av palstalla keskimääräistä ilkeämpiä ja pahansuovempia ihmisiä?

Vierailija
23.11.2012 |

vai onko tämä oikestaan totuus ihmisistä ylipäätään, koska täällä ollaan aina todella julmia ja ilkeitä, aina aloittaja haukutaan ja syyllisestään kaikesta, v***uillaan ja sätitään päin naamaa. Voiko olla niin että tämä onkin oikea totuus ihmisistä ja että oletusarvoisesti ihminen suhtautuu aina toiseen vihamielisesti? Ja sitten ns. tuttujen kanssa vain "teeskennellään" niille ystävällistä ja mukavaa?

Tällaista mietin, olen av:ta analysoinut nyt puolen vuoden ajan ja tunnistan täältä tietyt ihmiset jo suoraan tietyntyyppisten vastausten (tai aloitusten) perusteella.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne ilkeät vain ovat täällä eniten äänessä. Normaalit ja fiksut ihmiset ohittavat sellaiset ketjut, eivätkä lähde taistelemaan vastaan.

Kerran, kun olin yhden päivän toipilaana, ja vietin täällä todella monta tuntia, olin seuraavana päivänä ihan ihmeissäni siitä, kuinka ystävällisiä ihmiset ovatkaan irl.

Ei siis kannata jumittua tänne.

Vierailija
2/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli arvelen, että ilkeät pääsevät täällä vauhtiin. Ilkeilypuutos on korvattava - oikeassa elämässä kun ilkeä ei saa lähimainkaan tarpeeksi ilkeiltyä ilman että vaikeuttaisi omaakin elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. niin täällä sanotaan asioita, joita ei koskaan irl sanottaisi.

2. kärjekkäät aloitukset ja kommentit ovat korkealla prosentilla provoilijoiden temmellyskenttää.

1.+2 >> jos jaksaa kommentoida selvään provoketjuun niin vastauksetkin ovat sitten melko luokattomia

Vierailija
4/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

netissä vaan jotenkin korostuu niiden ikävien ihmisten käytös. Ja varmaan moni sellainen, joka ei IRL kehtaa/uskalla sano ikäviä asioita, uskaltaa sanoa ne netissä nimettömänä.

Vierailija
5/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä oli pari päivää sitten ketju jossa aloittaja sydänverellä itkua tiristäen kertoi omista vanhemmistaan miten vanhemmat olivat hänet hylänneet eikä pitäneet mitään yhteyttä. Olin aivan pöyristynyt mitä vastauksia hän sai, siis ihan sellaisia että "itse olet pilannut vanhempiesi elämän", "saat mitä ansaitset, ihan oikein sulle" ja "ei tuollaista ihmistä kuin sinä kukaan voisi edes rakastaa". Siis aloittaja ei tehnyt mitään pahaa tai väärää!!!

Ihmisellä itsellään pitää kai olla jotain ongelmaa jos empatian sijaan tuntee tuntematonta ihmistä kohtaan vain raivoa ja vihaa, varsinkin kun toinen on selkeästi herkässä tunteellisessa tilassa ja aidosti pahaa mieltä tilanteensa puolesta.

Minua siis sivustaseuraajana melkein itketti tuolloin, niin julmia vastauksia tuli ketjuun. Eikä ollut siis mikään provoketju. Samanlaisia esimerkkejä on paljon, tämänkin päivän ketjuissa.

Vierailija
6/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut siis mikään provoketju.

se ei tarkoita, etteikö sinne tunkisi provoilijoita, ja niille vastaprovoilijoita.

Ei tällaisella palstalla oikein ole mahdollista saada aikaan ketjua, jossa ei olisi ilkeilyä ja haukkumista. Vain jos kirjoittaa sellaisesta aiheesta, joka ei kiinnosta juuri ketään, se saattaa olla mahdollista.

Vierailija
7/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erilainen mielipide koetaan uhaksi. Esim. ap vastaa ihan asiallisesti ja mukavasti myötäilevään kirjoitukseen, mutta eriävän kohdalla mennäänkin jo henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
8/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla on mitä kohteliainta ja kannustavinta porukkaa. Minua kuvottaa lukea tällaisia röyhkeitä syytöksiä meidän korkeat standardit omaavasta yhteisöstämme.

Vierailija
9/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollille ruokaa. Omien heikkouksien puolustelijat, nam nam.

Vierailija
10/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa aloituksessa.

Hanki itsellesi hoitoa, jos tuntuu siltä että muut ihmiset ovat pahansuopia. Jos aamulääkkeet jäivät ottamatta niin hanki munaa, että elämääsi tulee sisältöä eikä tarvitse vinkua netissä.

P.s näin helppoa se on

Vierailija
11/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä kaukana todellisuudestakaan ole.

Vierailija
12/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä oli pari päivää sitten ketju jossa aloittaja sydänverellä itkua tiristäen kertoi omista vanhemmistaan miten vanhemmat olivat hänet hylänneet eikä pitäneet mitään yhteyttä. Olin aivan pöyristynyt mitä vastauksia hän sai, siis ihan sellaisia että "itse olet pilannut vanhempiesi elämän", "saat mitä ansaitset, ihan oikein sulle" ja "ei tuollaista ihmistä kuin sinä kukaan voisi edes rakastaa". Siis aloittaja ei tehnyt mitään pahaa tai väärää!!!

Ihmisellä itsellään pitää kai olla jotain ongelmaa jos empatian sijaan tuntee tuntematonta ihmistä kohtaan vain raivoa ja vihaa, varsinkin kun toinen on selkeästi herkässä tunteellisessa tilassa ja aidosti pahaa mieltä tilanteensa puolesta.

Minua siis sivustaseuraajana melkein itketti tuolloin, niin julmia vastauksia tuli ketjuun. Eikä ollut siis mikään provoketju. Samanlaisia esimerkkejä on paljon, tämänkin päivän ketjuissa.

Minusta taas on perustavalla tavalla tyhmää vuodattaa sydänvertaan ja elämäntarinaansa tuntemattomille. Mainitunkaltaista tekstiä lukiessani voisin luulla että kyseessä on vain epäterveellä tavalla huomiota mouruava ihminen, vähän kuten narkkari joka tulee itkemään "Anna mulle huumehita, yhyy". Jotkut ihmiset haluavat kärsiä ja tuntea tuskaa. He haluavat olla marttyyreja. Siksi he saattavat itsensä alttiiksi hyökkäyksille. Sitä paitsi, jos ko. ketjun AP:lla oli järjen hiventäkään, hän ymmärsi ettei kukaan oikeasti tarkoita olla noin ilkeä kuin mitä mainitsit. Tai jos tarkoitus oli olla ilkeä, se johtuu vain siitä että ne ilkeilijät ovat nähneet enemmän kuin oman osansa marttyyreja ja ovat kurkkua myöten täynnä heitä, eivätkä välitä enää onko kyseessä aito uhri vai pitkän linjan marttyyri.

Vierailija
13/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en lähtisi yleistämään. Kyllä jotkut säilyttävät käytöstavat jopa anonyymina netissä ja ajattelevat jopa silloinkin myös toisten tunteita.

Vierailija
14/14 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammat jotka eivät uskalla muualla purkaa patoutumiaan. Lisäksi osa täällä kirjoittelevista ihmisistä olisi itse psyykkisen hoidon tarpeessa vaikka yrittävät tarjota tätä vaihtoehtoa hanakasti haukkumilleen kanssaihmisille. Sekaisin on nykyihmiset muutenkin kuten koko maailma yleensäkin.