Onko joku onnistunut laihduttamaan 10 kg normaalipainon sisällä?
Miten sen teit? Olen todella masentunut ulkonäköni takia, kun mitkään vaatteet eivät mahdu päälle tai eivät muuten vain istu. Haluaisin laihduttaa ainakin 10 kg, 66 kg ->56 kg. Millaista ohjelmaa suosittelette?
Kommentit (49)
www.fitfarm.fi
Normaalipainon sisällä olen elokuusta pudottanut 7 kg. Lähtöpaino oli 55 ja nyt painan 48 kg (olen 150 cm, joten ihan elossa oleva olen vaikka paino on noin pieni). Mutta suosittelen lämpimästi!
salitreeni on lisännyt läskiä.en sitten tiedä, oon kai tullut liian nälkäiseksi ja syönyt liikaa/väärin,mielestäni en kumminkaan mitään älyttömiä määriä!? Kivan näköstä sitten olla iso, kun on lihakset ja sitten läskiä siihen päälle :( n. kuukauden olen ollut ilman treeniä, nälkä on vähäisempi, oon pienemmän ja kivamman näköinen!! :)) ehkä sitten kun vähän vielä laihdun, alan treenaan uudestaan ja katon sen ruokavalion sopivammaksi... Pointtini taisi olla se, että kun salilla harjoittelee, niin syömisten kanssa saa olla tarkkana, sinne päin ei välttämättä riitä.
itse laihduin pari vuotta sitten muutamassa kuukaudessa 64kg -> 49 kg (päädyin liian laihaksi). Ihan karppaamalla, hiilarit n. 40g, kalorit pääasiassa 1400 - 1800/vrk. Ei nälkää, ei erityistä liikuntaa.
normaalin painon sisällä?
ylipainoiselta se kyllä käy helposti.
Vhh:lla tiputin kahdessa kuukaudessa. Ei ole tullut takaisin, vaikka en niin tiukasti enää noudatakaan diettiä. Kieltäydyn ainoastaan viljatuotteista täysin, koska ne aiheuttavat mulle kaikennäköisiä oireita.
Liikuntaa en lisännyt, kun liikuin jo ennestääkin melkein päivittäin. Parasta on se, että paino lähti sieltä mistä pitikin, eli mahaläskit hävisi ja sain taas vyötärön. Samoin lähti selkäläskit ja käsivarret hoikkeni. Just mun ongelmakohdat.
Nutrilett suklaapirtelöillä. Söin pelkästään niitä, kunnes tavoitepaino oli saavutettu. Keskimäärin painoa lähti 1,5 kg viikossa joten ei siinä kovin kauaa nokka tuhissut.
ei kait 10 kg ole mahdollista pudottaa normaalin painon sisällä?
ylipainoiselta se kyllä käy helposti.
Normaalipainon rajat on aika väljät ja varsinkin pienet, sirorakenteiset naiset on usein jo selvästi ylipainoisen näköisiä ja oloisia siellä normaalipainon ylärajoilla. Itse pudotin 14 kg normaalipainon sisällä, 64 kilosta aloitin. Olin siinä lähtöpainossa ja selkä- ja vatsaläskinen, kaksoisleukainen "tankki", vaikka painoindeksi nromaalia näyttikin.
Kuinka monta salitreeniä olisi hyvä tehdä viikossa?
+kuinka monta ryhmäliikuntaa lisäksi?
Kuinka monta salitreeniä olisi hyvä tehdä viikossa?
+kuinka monta ryhmäliikuntaa lisäksi?
josksu se voi olla jopa laihtumisen este, jos ihminen sattuu kuulumaan niihin, joilla liikunta lisää ruokahalua.
Joka tapauksessa ruokavalio on se mikä laihtumiselle on tärkein, eli liikuntatavoitteet voi valita sen mukaan miten haluaa kuntoaan nostaa, ei laihtumisen kannalta.
Olen laihduttanut. Ei ollut vaikeaa. En nähnyt nälkää, söin hyvin, paljon kasviksia ja vettä.
En liikkunut kauheasti silloin kun en oikein päässyt muuta kuin kävelyille ja talvella lumitöitä :S
Nyt olen salin myötä saanut muutaman kilon takaisin, yritin laihduttaa kun aloitin salin mutta paino ei pudonnut enää niin helposti, mutta onneksi ne ylimääräiset pari kiloa vaihtoivat sitten paikkaa :)
Nutrilett suklaapirtelöillä. Söin pelkästään niitä, kunnes tavoitepaino oli saavutettu. Keskimäärin painoa lähti 1,5 kg viikossa joten ei siinä kovin kauaa nokka tuhissut.
No toimiiko noin? ja oliko pysyvää? Tuliko sitten ns laiha läski vai teitkö jotain lihastreeniäkin?
avioeron myötä. Suosittelen, että älä syö mitään.
syvä aviokriisi. Tippu 14 kg 4:ssä kuukaudessa. Niistä 4 tuli takaisin ja nyt bmi 23.
Niin ja kriisi on melkein ohi.
Laihdutin 9,5 kg lähtötilanteena paino 73,5 kg, joka oli lievästi ylipainon puolella, painoindeksi 25 pilkku jotain. Aikaa siihen meni vajaat kaksi vuotta. Välillä pidin joulun aikaan 2 kk taukoa, jolloin paino nousi kilon verran, ja jatkoin sitten taas.
Normaalipainossa pystyy kokemukseni mukaan laihduttamaan korkeintaan kilon kuukaudessa niin, että ravitsemus pysyy kunnossa eikä tarvitse aivan hirveästi kituuttaa.
Itse käytin Kalorilaskuria kokeiltuani ensin muita nettisaitteja (Kiloklubi ym). Minulla on niin energiapihi keho, että en laihdu 1500 kcal/vrk dieetillä, joka useimmissa noissa on tiukin mahdollinen, vaikka liikun tunnin päivässä. Kalorimäärä pitää laskea 1350-1400:aan niin alkaa tulla tulosta.
Laihduttaminen on kuitenkin yksilöllistä ja ihmisen aineenvaihdunta monimutkainen, ei tarvitse kuin lukea esim. Patrick Borgin kirjoja tai blogia niin vakuuttuu siitä. Se ei ole niin kuin monet väittävät, että yksinkertaisesti syöt 7 000 kcal vähemmän kuin kulutat niin laihdut kilon. Minä laihdun tuolla lailla vain 450 grammaa.
laihduttaa 20kg :)
Kalorilaskurissa omaa arvioitua kulutusta voi säätää. Minulla se toimi siinä alimmalla kulutuksella. Kehittymiskäyristä näkee, meneekö nappiin vai ei.
Tietty turvaraja 1200kcal rajottaa vajetta jos ei liiku yhtään päivän aikana. Ilman liikuntaa laihtuisin vain noin 350grammaa viikossa jos syön sen about 1200kcal. Turvarajan voi poistaa omalla vastuulla mutta sitä en ole tehnyt.
suosittelen kaalikeittoa, ei juurikaan kaloreita
Vierailija kirjoitti:
Antakaa esimerkkejä päivän ruuistanne onnistujat.
Itsellä paino 72kg ja pituutta 170 ja normaalin ylärajoissa mennään. Painoa aluksi pitää tiputtaa 10kg mutta ei helppoa ole.
Melkein samat mitat, pituutta vaan pari senttiä enemmän! Ite koitan nyt tätä Jutan ilmaisdieettiä, katotaan miten homma sujuu.
Uppia tälle! Itelläni pituutta 162cm ja tavoitteena olisi päästä noin viidestä kilosta eroon.
Kilon päästä -10kg normaalipainon sisällä - toki siis ylärajalta, aloitin laihdutuksen ylipainosta. Hitaampaa on nyt kuin painavampana, mutta samalla menetelmällä laihdun edelleen: kaloreita alle 1600/pvä, hyötyliikuntaa ja silloin tällöin myös hikiliikkumista, yleensä 1-3krt viikossa. Kasviksia ja vettä paljon. Käytän Sulamoa apuna.
Älypuhelimeen löytyy ShapeUp niminen Aplikaatio, joka on mulla ainakin toiminut!