Onko joku onnistunut laihduttamaan 10 kg normaalipainon sisällä?
Miten sen teit? Olen todella masentunut ulkonäköni takia, kun mitkään vaatteet eivät mahdu päälle tai eivät muuten vain istu. Haluaisin laihduttaa ainakin 10 kg, 66 kg ->56 kg. Millaista ohjelmaa suosittelette?
Kommentit (49)
Laihduin alkuvuodesta Dukan dieetillä reilussa kuukaudessa 4 kiloa. Osa oli jouluturvotusta, mutta paino on nyt pysynyt samana 9 kk. Laihdutin reilusti normaalipainon sisällä ja loppupuolella vähän ohjeita soveltaen.
Dieetti oli aika hankala ja rankka, mutta tehokas. Todella selkeä ja nopea painonpudotus alussa palkitsee.
Googlaa tarkemmat ohjeet, siinä syödään ensin vaan vähärasvaisia proteiineja ja sitten vuoropäivin pelkkiä proteiineja ja protskuja ja vihanneksia.
Muutin tottumuksiani vähän kerrassaan: pienensin annoskokoa, lisäsin kasviksia, liikuin säännöllisemmin (aluksi pelkkää kävelyä ja pyöräilyä). Ongelmat oli roskaruoka ja karkit, kumpaakaan en jättänyt kokonaan, mutta vähensin reilusti. Vajaassa vuodessa pääsin 53 kiloon, sitten tuli surua ja huolta ja ruokahalu katosi, jolloin paino laski 47:ään. Siitä sain nousemaan 51:een, jossa se on pysynyt viimeiset 7 vuotta.
Elintapojen muutokset oli helppo jättää pysyviksi, mutta kävelyn olen vaihtanut juoksemiseen ja roskaruoka sekä alkoholi on jäänyt kokonaan. Vaatekoko on vielä viime vuosina pudonnut yhdellä, vaikkei paino ole enää muuttunut.
Eli ihan lievästä ylipainosta (tyyliin jos olisin ollut kilon kevyempi, olisin ollut normaalipainon rajoissa).
Aika perussetillä mentiin: lautasmalli käyttöön, aina puolet salaattia tai kasviksia jossain muodossa ja kohtuulliset annoskoot. Kerran viikossa herkkupäivä, jolloin saa syödä mitä tahtoo (käytännössä minulla pizzaa yms. herkkua + pieni sipsipussi). Marjoja lisäsin aamiaiselle, kun hedelmistä en hirveästi perusta.
Ateriarytmi kohdilleen.
Liikuntaa lisäsin roppakaupalla! Aerobista treenia (juoksua, pyöräilyä) ja salilla käyntiä, yhteensä 4-5 kertaa viikossa. Tämä siksi, että en halunnut vetää kalorinkulutusta mitenkään kovin minimiin, sillä tykkään syömisestä ja liikkumisesta mielettömästi.
ennen kuin tulin raskaaksi, silloin keskeytin laihdutuksen.
Ei tuo vaatinut mitään ihmeellistä itsekuria tai suuria vaivannäköjä. Lopetin vain ottamasta ruokaa toista lautasellista, harvensin herkkujen syömistä ja aloin polkemaan kuntopyörää telkkaria katsellessa. Säännöllistin ateriarytmin niin, että söin tunnollisesti viidesti päivässä.
Puoli kiloa viikossa tiputtelin, ja nollaviikkoja tuli about kerran kuukaudessa. Ei mulla ollut mitään kiirettä, joten tuo oli mulle ihan hyvä tahti. Ei tarvinut kitua eikä nälässä olla.
Lihoin istumatyöjakson ja yövalvomisten takia. Laihdutin sitten ihan omin nokkineni pienentämällä ruoka-annoksia, syömällä säännöllisesti, mutta vähän vähemmän kerrallaan.
Söin erityisen paljon ruisleipää, raejuustoa, omenoita ja kaalia (rakastan valkokaalin sisusta). Paljon tuoreita vihanneksia ja hedelmiä. Rasvoiksi vähän öljyä, proteiinina broilerinfilettä ja valkoista kalaa. Herkuiksi silloin tällöin ihanaa salmiakkia, jottei kiusaus kuohuisi yli. Litkin kaiket päivät vihreää teetä, jota myös rakastan.
Näillä konstein paino karisi 2,5 kuukaudessa. Poissa on edelleen neljän vuoden jälkeen. Nyt tässä liikkuvamman elämänvaiheen takia natustelen pähkinöitä ja suklaata, jotta paino ei putoaisi alle 52 kilon :)
Kyllä sä pystyt jos kerta minäkin! Anna mennä vaan :)
Antakaa esimerkkejä päivän ruuistanne onnistujat.
Itsellä paino 72kg ja pituutta 170 ja normaalin ylärajoissa mennään. Painoa aluksi pitää tiputtaa 10kg mutta ei helppoa ole.
Nutrilett suklaapirtelöillä. Söin pelkästään niitä, kunnes tavoitepaino oli saavutettu. Keskimäärin painoa lähti 1,5 kg viikossa joten ei siinä kovin kauaa nokka tuhissut.
No toimiiko noin? ja oliko pysyvää? Tuliko sitten ns laiha läski vai teitkö jotain lihastreeniäkin?
koska kuurin jälkeen olen viikoittain seurannut painoani ja heti jos on vähääkään noussut ylöspäin, kevennän taas syömistä kunnes on taas sopiva paino.
Mitään lihastreeniä en tehnyt, inhoan liikuntaa ja se on yksi syy miksi tuollaisen tavan laihduttaa valitsinkin - VLCD-kuurilla laihtuu varmasti vaikkei liikkuisi yhtään.
Joo, pirikuurilla.
En suosittele. Joko sulla on liian pieniä vaatteita tai liikaa löysää. En usko että sun pitää laihduttaa vaan ostaa niitä oikean kokoisia vaatteita tai kiinteyttää kroppaa.
Joo, paljon treenasin ja tarkkaan söin; kuitenkaan nälässä ei terttenu olla. Suosittelen Jutan treeniä& ruokavaliota, koska sama se näillä salipiireissä pyöriville on
Joo, paljon treenasin ja tarkkaan söin; kuitenkaan nälässä ei terttenu olla. Suosittelen Jutan treeniä& ruokavaliota, koska sama se näillä salipiireissä pyöriville on
En jostain syystä pidä salitreenistä. Olen enemmän kotona jumppaaja ja juoksija. Mutta voisihan tuota kokeilla silti.
ap
mutta koska olet normaalikokoinen jo valmiiksi, vaikuttaa siltä että syöt aika tasapainoisesti? kannattaa vielä katsoa syömistä tarkkaan, eli jättää aivan kaikki herkut pois, syödä paljon proteiinia ja vähän hiilareita ja sen lisäksi urheilla ihan hulluna.
eli punttista ja siihen päälle aerobista niin paljon kuin vain jaksat. ja sitten kannattaa varoa, ettei jää päälle...
valitettavasti en usko että kovinkaan helposti normaalipainon sisällä paino lähtee.
Lopetin herkkujen syömisen ja pienensin annoskokoja ja aerobista treeniä 4-5 krt/vko. Olin kyllä tuolloin vasta 18 eli silloin laihtuminen toki helpompaa.
En jostain syystä pidä salitreenistä. Olen enemmän kotona jumppaaja ja juoksija. Mutta voisihan tuota kokeilla silti. ap
oikein. Minä olensiirtynyt viime aoikoina hiihtoon( jota olen aina vihannut) ja tulosta on syntynyt
ruokavaliossa nosti painoa. Ei siis ole oikotie onneen. Normaalipainoinen olen ja liikun.
Haluaisin laihduttaa ainakin 10 kg, 66 kg ->56 kg. Millaista ohjelmaa suosittelette?
Olen juurikin laihduttanut noista lähtölukemista ja päädyin 57 kg:n! Jumppasin vähintään viitenä päivänä viikossa ja yhdisin siihen vielä n. 45 min. juoksulenkin vähintään 3-4 krt. viikossa. Ruokavalio oli jotakuinkin tämä:
aamulla: kaurapuuro mustikkakeitolla (sokeriton), lounas: vihersalaatti broilerfileellä + ruisleipä
välipala: rahka ja porkkanaa,
iltaruoka: 2 ruisleipää leikkeleellä ja esim. kaaliraaste + omena. Tämän lisäksi en siis syönyt MITÄÄN muuta. Satunnaisesti ehkä n. 1 krt/kk "kunnon" aterian tai jonkun makean herkun.
Aikaa tähän projektiin meni 2,5 vuotta. Niin ja raskauden jälkeen kaikki tuli takaisin. Harmittaa kyllä ja tiedän että en pysty siihen enää uudelleen tällä ajankäytöllä ja itsekurilla.
Aikaa tähän projektiin meni 2,5 vuotta. Niin ja raskauden jälkeen kaikki tuli takaisin. Harmittaa kyllä ja tiedän että en pysty siihen enää uudelleen tällä ajankäytöllä ja itsekurilla.
2,5 vuotta on aika kauan! :O Itse ajattelin, että jos vaikka 3-4 kk menisi. Masentaa tää nyt ihan hirveästi ja jouluna tulee taas syötyä kuin possu. Toivottavasti en kerää lisäkiloja sillä. Pitää käydä joka päivä hiihtämässä pari tuntia. Tosiaan mitä kalorimääriä päivällä suosittelette, jos tavoite on esim.tuo 4 kk ja 10 kg? Kiloklubilla kuulemma 1500 kcal väh. per päivä. Mielestäni tuo on aika paljon tällaiselle lyhyelle tantalle. ap
64kg-->54kg
Olen 166cm pitkä.