Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Paljon olette ostaneet alkoholia jouluksi

Vierailija
20.12.2012 |

Meillä

-4 pulloa punkkua

-3 pulloa valkkaria

-olutta ja siideriä pari pulloa.

Olemme omalla porukalla, vieraita ei tule.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 7 päiväksi juomaa

miehelle laatikko olutta

minulle 3l viiniä

ja yhteiseksi glögipullo, en muista tilavuutta, olisko 0.75?

Tässäkin on varmaan av:n mukaan ihan liikaa... ja silti väitän käsi sydämellä että lapsemme saa raittiin joulun!

Näitä juomia kun juodaan pikkuhiljaa eikä kukaan ole humalassa. Uskokaa tai älkää!

Vierailija
62/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jokaisen miettiä, on se, että aika moni kertoo aikuisena, että ahdisti vanhempien alkoholin käyttö. Ei lapsena kukaan siitä ole vanhemmille puhunut, mutta aikuisena siitä puhuvat.

Tuo hyökkäävyys minusta on hälyttävää. "Meillä ei ainakaan ja minä kyllä otan ja minä en ikinä mene humalaan ja lapset ei ole valittaneet ja niin ja näin ja naps ja naps"

Ihan jokaisen on hyvä joskus miettiä omaa alkoholinkäyttöään. Minusta se on ihan tervettä itsekritiikkiä, kuten monilla muillakin elämänaloilla.

mulla se alkoholi menee päähän niin kuin varmaan kaikilla, mutta mitä sitten? Ei mun käytökseni siitä radikaalisti muutu - luotan siihen, että perheenjäsenet ja ystävät olisivat jo 20 vuotta sitten huomauttaneet, jos mun olsi parempi jättää pari punkkulasia juomatta. Meillä alkoholi ei ole muutenkaan tabu - lapset näkevät sekä minun että isänsä säännöllisesti juovan olutta, viiniä ja joskus jopa konjakkia. Kamalan traumatisoituneilta nuo koululaiset/teinit eivät kuitenkaan vaikuta vaikka ovat sitä koko pienen ikänsä ressukat joutuneet katsomaan.

Tosin meillä vanhempani käyttivät alkoholia ihan samalla tavalla, enkä kyllä sitä ikinä milään tavalla ahdistavaksi kokenut. Iskä ja äiti joivat saunan jälkeen oluset ja joskus viiniä, minä ja veli saatiin tuolloin Jaffaa ja jätskiä.

Nyt meillä juodaan olutta ja joskus viiniä, ja muksut saavat Angry Birds -tölkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa alkoholinkäyttöään.

Asioita ei kannata koskaan pitää päivänselvänä. Joskus voi käydä niin, että ei itsekään tajua, kuinka alkoholinkäyttö on pikkuhiljaa lisääntynyt ja toleranssi kasvanut.

Se on hyvä jos laskeskelee mielessään ja päätyy siihen, ettei ole huolta. Mutta se on huolestuttavaa jos ei suostu edes miettimään asiaa, vaan hokee, että minä kyllä tiedän ja naps ja naps ja minulle et kyllä ala ja ei lapset kärsi kun minäkään en kärsinyt ja älä tule syyllistämään.

Alkoholi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Siksi on hyvä joskus miettiä mielessään omaa alkoholinkäyttöään tarkemmin. Ihan vain senkin takia, että voi huokaista, että minä hallitsen alkoholia, eikä se minua.

varmaan jokaisen miettiä, on se, että aika moni kertoo aikuisena, että ahdisti vanhempien alkoholin käyttö. Ei lapsena kukaan siitä ole vanhemmille puhunut, mutta aikuisena siitä puhuvat. Tuo hyökkäävyys minusta on hälyttävää. "Meillä ei ainakaan ja minä kyllä otan ja minä en ikinä mene humalaan ja lapset ei ole valittaneet ja niin ja näin ja naps ja naps" Ihan jokaisen on hyvä joskus miettiä omaa alkoholinkäyttöään. Minusta se on ihan tervettä itsekritiikkiä, kuten monilla muillakin elämänaloilla.

mulla se alkoholi menee päähän niin kuin varmaan kaikilla, mutta mitä sitten? Ei mun käytökseni siitä radikaalisti muutu - luotan siihen, että perheenjäsenet ja ystävät olisivat jo 20 vuotta sitten huomauttaneet, jos mun olsi parempi jättää pari punkkulasia juomatta. Meillä alkoholi ei ole muutenkaan tabu - lapset näkevät sekä minun että isänsä säännöllisesti juovan olutta, viiniä ja joskus jopa konjakkia. Kamalan traumatisoituneilta nuo koululaiset/teinit eivät kuitenkaan vaikuta vaikka ovat sitä koko pienen ikänsä ressukat joutuneet katsomaan.

Tosin meillä vanhempani käyttivät alkoholia ihan samalla tavalla, enkä kyllä sitä ikinä milään tavalla ahdistavaksi kokenut. Iskä ja äiti joivat saunan jälkeen oluset ja joskus viiniä, minä ja veli saatiin tuolloin Jaffaa ja jätskiä. Nyt meillä juodaan olutta ja joskus viiniä, ja muksut saavat Angry Birds -tölkit.

Vierailija
64/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen mukaan yllättävän pieni alkoholimäärä (pari lasia viiniä) muuttaa lapsen näkökulmasta aikuisen käytöstä ja olemusta niin, että lapsi kokee turvattomuutta. Itse sitä kuvittelee olevansa samanlainen kuin selvänäkin, mutta lapsen näkökulmasta asia ei ole niin.

Lapsi mukautuu tilanteeseen, koska luontaisesti tietää, että se on ainut keino selviytyä turvattomassa tilanteessa. Vaikka makaisit oksennuslammikossa tai sekoilisit muuten humalassa, lapsi ei asiasta sinulle huomauta. Paitsi ehkä aikuisena.

Jokainen tietysti päättää itse, mikä on tärkeää: lasten onni vai oma nautinto. Ja ei, alkoholi ei ole meilläkään tabu, juommehan mieheni kanssa saunajuomat niin kuin edellä mainitsin.

mulla se alkoholi menee päähän niin kuin varmaan kaikilla, mutta mitä sitten? Ei mun käytökseni siitä radikaalisti muutu - luotan siihen, että perheenjäsenet ja ystävät olisivat jo 20 vuotta sitten huomauttaneet, jos mun olsi parempi jättää pari punkkulasia juomatta.

Meillä alkoholi ei ole muutenkaan tabu - lapset näkevät sekä minun että isänsä säännöllisesti juovan olutta, viiniä ja joskus jopa konjakkia. Kamalan traumatisoituneilta nuo koululaiset/teinit eivät kuitenkaan vaikuta vaikka ovat sitä koko pienen ikänsä ressukat joutuneet katsomaan.

Vierailija
65/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pointti tuli selväksi.

Olen 20 vuotta juonut alkoholia, joista viimeiset 15 vuotta (eli esikoisen syntymän jälkeen) kaksi punkkulasia pari kertaa kuussa ja 2-3 tölkkiä saunaolutta kerran viikossa, kesäisin on saattanut mennä mökillä jopa neljä.

Vetäydyn tutkiskelemaan kasvanutta toleranssiani ynnä omaa alkoholinkäyttöäni... :)

omaa alkoholinkäyttöään.

Asioita ei kannata koskaan pitää päivänselvänä. Joskus voi käydä niin, että ei itsekään tajua, kuinka alkoholinkäyttö on pikkuhiljaa lisääntynyt ja toleranssi kasvanut.

Vierailija
66/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan oikeasti kenellekään pahitteeksi ole aina silloin tällöin.

pointti tuli selväksi. Olen 20 vuotta juonut alkoholia, joista viimeiset 15 vuotta (eli esikoisen syntymän jälkeen) kaksi punkkulasia pari kertaa kuussa ja 2-3 tölkkiä saunaolutta kerran viikossa, kesäisin on saattanut mennä mökillä jopa neljä. Vetäydyn tutkiskelemaan kasvanutta toleranssiani ynnä omaa alkoholinkäyttöäni... :)

omaa alkoholinkäyttöään. Asioita ei kannata koskaan pitää päivänselvänä. Joskus voi käydä niin, että ei itsekään tajua, kuinka alkoholinkäyttö on pikkuhiljaa lisääntynyt ja toleranssi kasvanut.

Vierailija
67/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kaksi lootaa keskiolutta

- neljä pulloa ja yksi 2,5l pahvilaatikko punkkua

- kaksi pulloa valkkaria

- skumppa

Eikä tosiaan juoda noita ihan yhtäkkiä... Laatikot olutta tuli miehen asiakkaalta lahjaksi kuten myös skumppa ja neljä vinkkupulloa. Mies oli aikaisemmin ehtinyt ostaa tuon laatikon ja valkkarit.

Vierailija
68/68 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 12, joista 4 lapsia, aattona kaikki koolla, muuten vain 4+4.

22.12-26.12 varattu ruokajuoma, glögi, sauna, savustus, kahvi AVEC, yms. tms. %juomiksi...

6 luomuolutta, 8 karjalaa, 0,7l konjakki, 2 ploa viiniä, 3 ploa %glögiä, 2 siideriä ja 6 karpalo lonkkua. Näillä 4-8 aikuista saunoo, savustaa, leikkii, rakastaa ja riitelee koko joulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi