Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Paljon olette ostaneet alkoholia jouluksi

Vierailija
20.12.2012 |

Meillä

-4 pulloa punkkua

-3 pulloa valkkaria

-olutta ja siideriä pari pulloa.

Olemme omalla porukalla, vieraita ei tule.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi punaviinipullo on kaapissa, ja se riittänee jouluksi.

Täytyy silti käydä vielä huomenna tai ylihuomenna Alkossa, sillä tapaninpäiväksi on suunnitteilla juhlimista ja sitä varten voisi ostaa jotain juomapuolta.

Vierailija
42/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAUNAN kanssa olut/siideri

KAHVIN kanssa konjakki

JUUSTOJEN kanssa juoma XYZ

Kamala mörkö se alkoholi kun pitää oikein selitellä. :) Se on yhtä suuri mörkö kuin siitä itse tekee.

Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun että itselleni alkoholi on kuin vaikkapa perunasalaatti. Sitä on pöydässä. Siitä saa kuka tahansa ottaa. Siitä ei kukaan loukkaannu. Saatan itsekin sitä ottaa, enkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa asiasta.

Kummallisesti tämä maailma on täynnä terveitä ihmisiä vaikka alkoholia on ollut olemassa jo tuhansia vuosia. Tietysti eri asia niillä joissa pitää perskännit vetää ja tapella. Liikaa mitä tahansa on liikaa ja väärin/vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 munalikööripullo, olutta ja siideriä

Vierailija
44/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei mene päähän kun silloin syödään suolaista.

Aaveelta opittua tänään :)

Vierailija
45/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttii kun vanhemmat on mukavampia pikku hiprakassa :)

se ei mene päähän kun silloin syödään suolaista. Aaveelta opittua tänään :)

Vierailija
46/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAUNAN kanssa olut/siideri

KAHVIN kanssa konjakki

JUUSTOJEN kanssa juoma XYZ

Kamala mörkö se alkoholi kun pitää oikein selitellä. :) Se on yhtä suuri mörkö kuin siitä itse tekee.

Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun että itselleni alkoholi on kuin vaikkapa perunasalaatti. Sitä on pöydässä. Siitä saa kuka tahansa ottaa. Siitä ei kukaan loukkaannu. Saatan itsekin sitä ottaa, enkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa asiasta.

Kummallisesti tämä maailma on täynnä terveitä ihmisiä vaikka alkoholia on ollut olemassa jo tuhansia vuosia. Tietysti eri asia niillä joissa pitää perskännit vetää ja tapella. Liikaa mitä tahansa on liikaa ja väärin/vaarallista.

Perunasalaatti ei saa ketään räyhäämään eikä riitelemään, ei vaikuta ihmisen reaktiokykyyn, tunteidensäätelyyn jne. niin kuin alkoholi tekee.

Suomessa kauheasti pauhataan sivistyneestä alkoholinkäytöstä, vaikka sivistynyttä on pysytellä erossa koko aineesta.

Vierailija
47/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAUNAN kanssa olut/siideri KAHVIN kanssa konjakki JUUSTOJEN kanssa juoma XYZ Kamala mörkö se alkoholi kun pitää oikein selitellä. :) Se on yhtä suuri mörkö kuin siitä itse tekee. Kirjoitinkin jo toiseen ketjuun että itselleni alkoholi on kuin vaikkapa perunasalaatti. Sitä on pöydässä. Siitä saa kuka tahansa ottaa. Siitä ei kukaan loukkaannu. Saatan itsekin sitä ottaa, enkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa asiasta. Kummallisesti tämä maailma on täynnä terveitä ihmisiä vaikka alkoholia on ollut olemassa jo tuhansia vuosia. Tietysti eri asia niillä joissa pitää perskännit vetää ja tapella. Liikaa mitä tahansa on liikaa ja väärin/vaarallista.

Perunasalaatti ei saa ketään räyhäämään eikä riitelemään, ei vaikuta ihmisen reaktiokykyyn, tunteidensäätelyyn jne. niin kuin alkoholi tekee. Suomessa kauheasti pauhataan sivistyneestä alkoholinkäytöstä, vaikka sivistynyttä on pysytellä erossa koko aineesta.

Vierailija
48/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaatti ei saa ketään räyhäämään eikä riitelemään, ei vaikuta ihmisen reaktiokykyyn, tunteidensäätelyyn jne. niin kuin alkoholi tekee.

Suomessa kauheasti pauhataan sivistyneestä alkoholinkäytöstä, vaikka sivistynyttä on pysytellä erossa koko aineesta.

Näköjään jotkut eivät tarvitse alkoholia, sillä osaavat räyhätä ilmankin. ;)

Tosin tiesitkö, että useimmille alkoholi ei aiheuta tarvetta räyhätä tai käyttäytyä muutenkaan huonosti?

Vierailija
49/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-alkoholi ei mene päähän kun syöt

-kun on tarpeeksi kallista juomaa, se ei mene päähän

-kun juot laatujuomaa, se on sivistynyttä

Vierailija
50/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy varmaan 4 tölkkiviiniä ja punkkuja joku pullo, joita on saatu. Olutta ja siideriä on myös tuotu laivalta. Kirkkaita viinoja ja konjakkeja on kaaapi täynnä korkkaamattomia pulloja kun ei niitä juoda oikestaan koskaan. Ei kai ne pahaksi mene vaikka ovat olleet siellä jo vuosia:).

Vierailija
51/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otat lihan kanssa ja kalan kanssa ja saunajuomaksi ja juustojen kanssa ja kahvin kanssa :)

Se on kuulkaas ihan eri asia kuin ottaa viiniä muuten vain tissutellen :)

-alkoholi ei mene päähän kun syöt -kun on tarpeeksi kallista juomaa, se ei mene päähän -kun juot laatujuomaa, se on sivistynyttä

Vierailija
52/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollemme kahden perheen kanssa meillä, ostin nämä aattojuomiksi,

tervetuliaismaljat: kuohuviini

olutta heti perään seurustelujuomana

aperitiiviksi: jaloviinaa (kolmen tähden)

Ruokaryyppy: kossu pakkasesta:

Ruokajuomat: punaviiniä 4 pulloa

Jälkiruokaviini

kahvin kanssa konjakkia pullo

loppuillaksi 2 whiski pulloa

+ olutta saunaan

Vierailija
53/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 pulloa glögiä, joista 5 on mennyt lahjaksi

Vierailija
54/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskelin kassalla, että siinä on sitten meidän jouluviinat.

Vierailija
55/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otat lihan kanssa ja kalan kanssa ja saunajuomaksi ja juustojen kanssa ja kahvin kanssa :)

Se on kuulkaas ihan eri asia kuin ottaa viiniä muuten vain tissutellen :)

-alkoholi ei mene päähän kun syöt -kun on tarpeeksi kallista juomaa, se ei mene päähän -kun juot laatujuomaa, se on sivistynyttä

kun syö samalla. Luulin, että tämä kuuluu yleissivistykseen, mutta nähtävästi olin väärässä.

Vierailija
56/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat vaahtoaa niin hurskaasti, että ei se mee kuulkaa päähän kun mää syön samalla ja kun se on laatuviiniä ja laatukaljaa ja laatukonjakkia jne... :)

Kun kerrankin on lupa ottaa kun voi hienostuneesti sanoa, että "otan alkumaljan ja kahvin kanssa ja lihan kanssa ja kalan kanssa ja vieraiden kanssa ja jälkiruoaksi jne"

Aivan kuin lapsi karkkipäivänä, hei nyt on joulu, saan ottaa alkoholia luvan kans kun se ei oo juomista oikeesti kun se on lihan kans ottamista ja kahvin kans ja kalan kans ja glögiä ja ei se mee päähän kun syön:D

Vähän kuin keisarin uudet vaatteet

kun otat lihan kanssa ja kalan kanssa ja saunajuomaksi ja juustojen kanssa ja kahvin kanssa :) Se on kuulkaas ihan eri asia kuin ottaa viiniä muuten vain tissutellen :)

kun syö samalla. Luulin, että tämä kuuluu yleissivistykseen, mutta nähtävästi olin väärässä.

Vierailija
57/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ostetaan kuohuviiniä alkupalojen kanssa ja punaviiniä liharuoan kanssa ja valkoviiniä kalan kanssa.

Jälkiruoaksi konjakkia

Yksi oluttölkki ja yksi siideripullo saunajuomiksi. Me tykätään antaa lapsille raitis joulu.

Raitis on aina parempi kuin juoppo

Vierailija
58/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se alkoholi menee päähän niin kuin varmaan kaikilla, mutta mitä sitten? Ei mun käytökseni siitä radikaalisti muutu - luotan siihen, että perheenjäsenet ja ystävät olisivat jo 20 vuotta sitten huomauttaneet, jos mun olsi parempi jättää pari punkkulasia juomatta.

Meillä alkoholi ei ole muutenkaan tabu - lapset näkevät sekä minun että isänsä säännöllisesti juovan olutta, viiniä ja joskus jopa konjakkia. Kamalan traumatisoituneilta nuo koululaiset/teinit eivät kuitenkaan vaikuta vaikka ovat sitä koko pienen ikänsä ressukat joutuneet katsomaan.

Vierailija
59/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jokaisen miettiä, on se, että aika moni kertoo aikuisena, että ahdisti vanhempien alkoholin käyttö. Ei lapsena kukaan siitä ole vanhemmille puhunut, mutta aikuisena siitä puhuvat.

Tuo hyökkäävyys minusta on hälyttävää. "Meillä ei ainakaan ja minä kyllä otan ja minä en ikinä mene humalaan ja lapset ei ole valittaneet ja niin ja näin ja naps ja naps"

Ihan jokaisen on hyvä joskus miettiä omaa alkoholinkäyttöään. Minusta se on ihan tervettä itsekritiikkiä, kuten monilla muillakin elämänaloilla.

mulla se alkoholi menee päähän niin kuin varmaan kaikilla, mutta mitä sitten? Ei mun käytökseni siitä radikaalisti muutu - luotan siihen, että perheenjäsenet ja ystävät olisivat jo 20 vuotta sitten huomauttaneet, jos mun olsi parempi jättää pari punkkulasia juomatta. Meillä alkoholi ei ole muutenkaan tabu - lapset näkevät sekä minun että isänsä säännöllisesti juovan olutta, viiniä ja joskus jopa konjakkia. Kamalan traumatisoituneilta nuo koululaiset/teinit eivät kuitenkaan vaikuta vaikka ovat sitä koko pienen ikänsä ressukat joutuneet katsomaan.

Vierailija
60/68 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 2 pulloa punkkua aatoksi ja miehelle punkkua 2 pulloa. Lisäksi yksi pullo likööriä ja 2 pulloa kossua glögiin laitettavaksi vieraille (7 vierasta) sekä itselle yhteiseksi.

Saan yleensä töistä muutaman viinipullon ja mies myös ja niitä juodaan jos juodaan välipäivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän