G. Paljon olette ostaneet alkoholia jouluksi
Meillä
-4 pulloa punkkua
-3 pulloa valkkaria
-olutta ja siideriä pari pulloa.
Olemme omalla porukalla, vieraita ei tule.
Kommentit (68)
Mies saa töistä pari pulloa viiniä ja yleensä äidiltään rommipullon. Itse en juo, joten ei ole tarvetta.
joten väkeviä ei tarvitse ostaa. Mutta ehkä ne muutama pullo punaviiniä ja valkoviiniä pitää ostaa ja olutta tietenkin ja sidukkaa.
Mä varasin kaksi punaviiniä aaton joulupöytään (seitsemän aikuista, joista pari autolla) ja vierailla on tapana tuoda myös pari. Yleensä viiniä menee juuri se kaksi pulloa tuolla porukalla. Joulupäivänä ja tapanina syömme muualla.
Viiniglögipullo löytyy illaksi. Pienen pullon brandyä ostin ruoanlaittoon. Siinäpä se...
Viiniä nyt on jo ennestään monta pulloa, mutta ajattelin kuitenkin hakea minttukaakaoon ainekset ja ehkä Baileysia. Joulupäivästä eteenpäin tulee vieraita.
mutta meillä on aiempia varastoja: muutama punaviini ja yksi lahjaksi saatu portviini, lisäksi viskiä, olutta ja glögiä. Eiköhän niillä pärjäillä. Luultavasti otamme miehen kanssa joulupöydässä oluet kinkun kanssa ja illalla, lasten mentyä nukkumaan, lasilliset glögiä.
avignonesin magnumpulloa 3 pulloa
Kalan kanssa meillä on Ninth Island Sauvignon Blanc 2007, 4 pulloa
Tuike glögiä on ostettuna 8 pulloa.
Sitten tietenkin olutta miehille ja naisille käyn ostamassa jotain jälkiruokaviiniä tai jotain muuta hyvää huomenna.
Ostin pullon samppanjaa. Punaviiniä on saatu kaksi pulloa lahjaksi. Itse on ostettu lahjoiksi pullo konjakkia ja pullo makeaa sherryä.
ja pullon jouluglögiä. Mies juo vain olutta. Oman perheen kesken vietämme joulun.
yksi pullo valkoviiniä ja miehelleni yksi pullo punaviiniä aatoksi. tarkoitus ei ole kännätä. otetaan pari lasillista päivällisellä ja pari lasillista juustojen ym. kanssa illalla.
ja konjakkia ja olutta ja brandya ja shampanjaa.
Meillä otetaan sivistyneesti ruoan kanssa nauttien syvästä aromista ja emme örvellä kännissä, emmekä sammu kuusen alle, emmekä kaatele kuusia.
Absot älkööt tulko vittuilemaan.
mutta varmaan pari punkkupulloa ja koppa olutta tulee ostettua. Konjakki löytyy kaapista ja joku kirkas pullo, jos sattuu terästettyä glögiä tekemään mieli.
Kaksi aikuista (ja yksi lapsi).
On tuolla kaapissa varastoa ennestäänkin, mutta jouluksi ostetaan vähän parempaa. Konjakkia ja likööriä on myös.
Juhlimassa on 5 aikuista ja 3 alaikäistä, joista vanhin 16 v saa tilkan viiniä aterialla.
Yksi oluttölkki ja yksi siideripullo saunajuomiksi.
Me tykätään antaa lapsille raitis joulu.
En juo lapsen läsnäollessa eikä joulu muutenkaan ole mulle mikään ryyppyjuhla
Meille ostetaan kuohuviiniä alkupalojen kanssa ja punaviiniä liharuoan kanssa ja valkoviiniä kalan kanssa.
Jälkiruoaksi konjakkia
Yksi oluttölkki ja yksi siideripullo saunajuomiksi. Me tykätään antaa lapsille raitis joulu.
se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Säälin sun lapsia.
kuten jokaisena muunakin vuoden päivänä.
Emme juo, 2 aikuista ja 2 lasta. Menemme sukulaisille jouluksi eikä siellä myöskään juoda.