Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te, jotka ette sairasta vatsatauteja

Vierailija
20.12.2012 |

olen pohtinut mistä johtuu, että toiset eivät niitä sairasta. Te jotka ette sairasta niin kertoisitteko miksi?

-minkä ikäiset lapset? kotihoidaossa vai päiväkodissa, koulussa?

-kuinka tehokasta käsihygieniaa?

-sairastatteko esim flunssia paljon?

-käytättekö maitohappoja/vitamiineja?

-onko teillä pitkät ruokailuvälit vai napostelua?

Me olemme 6 henkinen perhe ja meillä on joka vuosi 1-3 vatsatutia mutta ei muita tauteja. Mua ihmetyttää, et miten me aina saadaan vatsatauti.

3 lasta on koulussa, yksi kotihoidossa. Meillä ei sairasteta flunssia tms juuri koskaan esim tänä syksynä ei kolmella koululaisella yhtään poissaolopäivää. olis kiva tietää millä voitais estää vatsatudit..

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen töissä lasten ryhmäperhepäiväkodissa jossa muuten ei ole tänä syksynä yhtään vatsatautia!!

käsiä pesemme normisti hoitoon tullessa, ennen ruokailua vessa käynnin jälkeen ja ulkoilemasta tultua ei käsidesiä, minä käytän sitä koska meillä on taas jatkuvaa flunssaa lapsilla... ja kädet olisi todella korput jos joka nenän niiston jälkeen pesisin kädet..

kotona meillä ei ole ollut yhtään vatsatautia tänä vuonna kaksi pientä flunssaa ilman kuumetta..

-minkä ikäiset lapset? kotihoidossa vai päiväkodissa, koulussa?

-yksi koulussa tokalla ja kotihoidossa 4 just täyttävä

-todella satunnaista silloin pesevät kotona kun muistutan asiasta!

-ei

-ei

-normi

lapset syövät omega 3 ja koko perhe deekua

Vierailija
62/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla, ei allergioita tai astamaa.

Imetin molempia vain 3-4 kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on toiminut ihan hyvin :) Kokeilkaa joskus!

Vierailija
64/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim ollut kerran laattatauti (lievä, lapsi oksensi 1x) 3v lapsen syntymän jälkeen, ja sitä ennen en edes muista milloin.. Mutta epämääräsiä ripuleita on aina välillä, vatsassa kiertää jne. Voiskohan olla vaan lievemmät oireet?

Itsekin olen ihmetellyt kun on tuttavaperhe keillä oksennustauti varmaan 5x vuodessa, eikä meillä koskaan.. Ja niin pestään käsiä kun muistetaan, mutta aina jos ollaan ulkona syömässä käytetään kyllä vähintään käsidesiä. Lapsi on hoidossa ja vanhemmat hoito- ja asiakaspalvelualalla töissä. Flunssia on aina välillä, d-vitamiini käytössä ja syödään aika miten sattuu.

Vierailija
65/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä olla kovin ahkeria kädenpesijöitä. Vessa käynnin jälkeen kyllä, ei muuten. Lapset on koulussa. Maitohappoja käytetään satunnaisesti. Ab tuotteita kyllä käytetään, en tiedä liekkö niillä vaikutusta asiaan.

Minä en ylipäätään usko "ylihygieeniseen" eloon. Niitä pöpöjä kun ei mitenkään voi välttää, niin ehkä on parempi oppia niitä sietämään ja altistua säännöllisesti

Vierailija
66/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-15 veet, päiväkotiin ovat menneet 1v 3kk iässä, n. 10v asti ateriat ovat olleet säännölliset, nykyään vähän miten sattuu.

Syksyisin lenssu kiusaa ajottain, esikoista eniten.

Meillä ei vielä ikinä ole ollut kunnollista vatsatautia, että oksentelua olisi. Kunnon yskän ohessa on joskus oksennettu limaa tms, mutta sen yskän takia.

Käsienpesusta oltiin tarkkoja vielä tarhaiässä, enää ei aavistustakaan oikeastaan, miten ja milloin eivät.

Eli ei vatsatauteja, ja vain syksyllä lenssut.

Vierailija
67/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan mitään tauteja. Perheessä kolme teiniä ja 5v ja 7v. Olen itse ollut aina todella terve ja omaan ilmeisesti hyvän vastustuskyvyn. Se tuntuu olevan perinnöllistä, viisi lasta ovat syöneet kaikkien näiden vuosien aikana yhteensä ehkä 4-5 antibioottikuuria, itse en myöskään lääkkeitä juuri käytä.

Käsi- ja muu hygienia normitasolla, emme syö vitamiineja tai muita valmisteita, ruokailuvälit normaalit, välillä epäsäannölliset ja napostellaan säännöllisen epäsäännöllisesti.

Uskon että kysymys onkin ehkä ennemminkin vahvoista geeneistä ja siitä että lääkkeitä en ole tottunut käyttämään jos ei ole todellista hätää, ei esim. alentamaan kuumetta jos siihen ei ole ollut painavaa syytä (nyt en yhtäkkiä muista olisiko koskaan ollut. Minun lapsuudenperheeni on myös ollut todella terve.

t.5:n lapsen sh äiti

Vierailija
68/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastan ihan kaiken mahdollisen, mutta muu perhe pysyy terveenä. Lapset 6 ja 4v. Molemmat ovat elämänsä aikana sairastaneet kaksi vatsatautia. Kumpikin on aloittanut tarhassa jo noin yksi vuotiaana. Esikoinen ei sairasta myöskään flunssia. Viimeksi on ollut kipeänä yli kaksi vuotta sitten ja silloinkin tautina oli vesirokko. Kuopus saa flunssan paljon helpommin, mutta ei hänkään sairasta kuin enintään kaksi kertaa vuodessa.

Käsihygienia on meillä lähinnä säälittävää. Ja aina kun silmä välttää on lapsella lunta suussa (myös sillä eskarilaisella). Käsidesiin ei kosketa. Kuopuksen ällöttävin tapa on ajatuksissaan imeskellä kaikkea siis esim ostoskärryjen työntöaisaa jne.

Ei syödä mitään vitamiineja eikä maitohappobakteereja. Säännöllinen ruokailurytmi meillä sentään on :) Ei kotieläimiä (mutta pölyä senkin edestä).

Ja jos joku miettii synnytyksiä ja imetystä niin esikoinen tuli alakautta ja kuopus sektiolla. Kumpaakaan ei ole imetetty ollenkaan. Mies (joka ei ole saanut flunssaa tai mahatautia sitten ala-asteen) tuolta huuteli että häntäkään ei ole imetetty.

Vierailija
69/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kouluissa ja päiväkodeissa on rempattu kohta parikymmentä vuotta;)

Vierailija
70/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran vuodessa, mutta nyt tänä vuonna vain lapsilla! Eli ekan kerran ei tullut vanhempiin. En tiedä, mistä johtuu.

Ei pestä käsiä juurikaan (tai siis kyllä sisään tultaessa, kakalla käynnin jälkeen, ennen ruoan laittoa), joten oisko vain tsägäkysymys.

Yleisesti ottaen uskon, että altistus pöpille lisää vastustuskykyä eikä jatkuva hinkkaaminen.

Vierailija
71/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi käsihygienia niin myös oma vastustuskyky.

Meillä ei sairasteta vatsatauteja nyt kun on lapsia mutta en ole sairastellut niitä lapsenakaan.

Vatsani kestää "mitä vaan", miehellä herkempi vatsa.

Flunssa jokaisella (meitä 2+3) kerran pari vuodessa, lapsilla pienenä useammin.

D-vitsmiini käytössä, normaali käsihygienia (kotiin tullessa, vessan jälkeen ja ennen ruokailua).

Vierailija
72/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäiset lapset? kotihoidaossa vai

päiväkodissa, koulussa?

7v koulussa

Kädet pestään kun tullaan ulkoa sisään ja pitäisi pestä vessakäynnin jälkeen, epäilen että pojalta välillä unohtuu

Pari flunssaa vuodessa

Ennen käytettiin, nyt kun ei enää käytetä on flunssatkin mimissä, eli sairastettiin enemmän kun syätiin vitamiineja

Pitkät ruokavälit

Ollaan laiskoja siivoamaan myös :) ELi kerran viikossa imurointi ja lattiat puhtaaksi

Vierailija
73/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on niin, että kaikilla meillä on oma herkkä kohtansa. Me ollaan taas monta kertaa vuodessa nuhassa.

Syömme vitamiineja, saa syödä välipalojakin, koululaisia nykyään.

Vierailija
74/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen todella herkkävatsainen.

Esikoinen 14-vuotta, kerran sairastettu vatsatauti pari vuotiaana. Kuopus 4-vuotta, ei vielä kertaakaan ole mahatautia sairastanut, kotihoidossa.

Itse pesen käsiä usein kotona ollessa, mutta en muista pestä kun tulen kotiin.

Lapset pesee paljon harvemmin kuin minä.

Vierailija
75/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan lapsena sairasteltu paljon, nyt aikuisena tosi terveitä, samoin nyt jo kouluikäiset lapset on terveitä.

Normi viikkosiivous, koira on, lapset olivat aikoinaan kotihoidossa, pitkä imetys, ei tuttia, luomuruokaa itsetehtynä. Vhh:lla koko perhe jo vuosia, kolme ateriaa päivässä.

Kaikki harrastaa liikuntaa muutaman kerran viikossa, päivittäin ulkoillaan, kädet pestään aina ennen ruokailua, ruuan käsittelyä, kun tullaan ulkoa, koulusta, kaupasta jne. D-vitamiinia lapset ottaa 25 mcg ja aikuiset 50 ympäri vuoden.

Mitään ei oo kukaan sairastanut moneen vuoteen, sitä ennen lapset on kukin sairastaneet pari mahatautia, vesirokon, enterorokon, vauvarokon ja muutaman flunssan.

Vierailija
76/76 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin eskarissa, seuraavat 4v ja 2v kotona. Käytetään maitohappobakteereja satunnaisesti, d-vitamiinia säännöllisesti. Ateriarytmi säännöllinen mutta ei kellontarkka. Meillä todella kuitupitoinen ruokavalio, koska jokaisella lapsella tosi kova vatsa. Käytetään siis vehnää tosi vähän. Hedelmiä syödään lähes päivittäin. Meillä ei ole erikseen karkkipäivää, vaan saatetaan syödä välillä parina-kolmenakin päivänä viikossa varsinkin näin joulun aikaan. Tosin annokset on pieniä. Käsihygienia on normaali. Vessassa käynnin jälkeen ja jos tullaan jostain kotiin, niin pestään kädet saippualla. Mutta lapset pesee ne itse, joten ei varmasti ole "oikeaoppisesti" pesty kädet. Käsidesiä käytetään automatkoilla tms. Meillä ei vatsatauteja "pakko koputtaa puuta" eikä kyllä flunssiakaan. Itse uskon myös noihin kuituihin, koska jopa 70 % immuunipuolustuksesta on nimenomaan suoliston hyvinvoinnin varassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi