Kannattaa ihan oikesti olla tarkkana kuparikierukan kanssa-nyt raskaana
Eli mulla on tai oli kuparikierukka. Kahet menkat tuli synnytyksen jälkeen, vauva nyt vuoden. Yhtäkkiä alkoi oksettamaan plus kaikki muut raskausoireet. Tein testin- positiivinen. Menin heti seuraavana päivänä neuvolaan ja siellä pomppi kaveri rv 9. Että semmosta.
Lähtevät kuulemma tosi helposti irti, voi tulla jonkun verihyytymän mukana pönttöön, se on hyvä nyt kertoa kun vahinko on jo tapahtunut. Oma moka tietysti, olis pitäny tarkistaa aina menkkojen jälkeen, mutta kun se ei oo mitään miellyttävää puuhaa ja jotenkin aattelis et sadan euron kierukka pysys ees jonkin aikaa, niin kahet menkat, voi vittu.
Ja kumpikaan ei jaksais enää näitä yövalvomisia, kun ei oo yhtään kunnon yötä nukuttu kohta3,5 vuoteen (meillä siis kaksi ennestään). Ja mulla tosi vaikeet raskaudet. Aborttiin en pysty vaikka mies sen haluis :(
Ja joo, tiedän että saa olla kiitollinen että on näin hedelmällinen,viestin tarkoitus on lähinnä nyt varoittaa näitä kierukan käyttäjiä.
Kierukkaa ei siis ole vielä löydetty, eli se joko on tuolla tai sitten on tullut pois, paikoillaan se ei ole.
Kommentit (44)
"c) Sun kohtua ei kiinnosta, paljonko kierukka maksoi."
Mua huvittaa tämä vähän liikaa varmaan, tyrskin ääneen ja kissa katsoo mua ihmeissään.
Minulle synnyttämättömälle asennettiin kuparikierukka "ilmaiseksi" ja se on ollut tuolla sisuksissa nyt yli neljä vuotta. Jokunen kuukausi sitten aloin taas harrastaa seksiä pitkästä aikaa ja tajusin äsken että en ole tavallaan suonut ehkäisylle ajatustakaan. Kierukka on ollut niin vaivaton ja huomaamaton, mutta kyllä se siellä edelleen on. Olisipa hauskaa ollakin raskaana... Voiko kierukka kasvaa kiinni sikiöön?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 11:30"]Miten kauan asennuskivut jatkuivat?
[/quote]
Mulla ei kestänyt yhtään, asennus nipisti hieman sekä sen jälkeen alle tunti voisi sanoa. Eikä ollut edes kipeä, nipistely olisi oikea sana mulla. Ei tullu ees mieleen ottaa kipulääkettä.
Minulla asennuskivut kestivät koko illan ja olivat tosi kamalat, kuin oikein pahat kuukautiskivut. Oli lähellä lähteä taju. Tavallinen särkylääke ei tuntunut auttavan juuri ollenkaan.
(nro 29)
Ei mullekaan kuparikierukka aiheuttanut runsaita kuukautisia, ja toimi hyvin sen vuoden verran minkä pidin ennen yrityksen aloittamista...Just poistatin pari viikkoa sitten...Ja toivotaan, että tulisi vauva meille :).
Ainoastaan jonkin verran ärsyttävä tuhruvuoto alkoi aina joka kierrossa muutama päivä ennen varsinaisia kuukautisia. Tämä tietysti pidensi kuukautisten kestoaikaa hieman. Mutta silti plussat voittivat miinukset ja ottaisin kuparikierukan kyllä vieläkin. Mitään hormoniperäistä ehkäisyä en voi käyttää enkä tykkäisi käyttää, vaikka voisinkin.
Ja olen aikaisemmissa raskauksissa raskautunut nopeasti. Ja kuitenkin kierukka kyllä hyvin minun kohdallani ainakin ehkäisi raskauden.
Nyt on kyllä sellainen olo, että saattaisin olla raskaanakin...Toivottavasti :).
Mulla ei tulisi mieleenkään kierrukka, siskoni ja minä olemme kierrukka lapsia kummatkin :D
Mulla kierukkalapsiveli. Eli ei tullut mielenkään harkita tuota vaihtoehtoa omaksi ehkäisyksi.
Mulla taas toimi tosi hyvin, ja raskaaksi tulin n. 3 kk poistamisesta...sen aikana en tosiaankaan tullut raskaaksi. Menkat oli todella säännölliset, ei valittamista!
Mäkin olen kuullut monelta eri ihmiseltä kuparikierukan pettämisestä. En ikinä ottaisi itselle ehkäisyksi.
Minullakin kierukkalapsi. Ja ihana kun tuli.
Saapi nähdä.. Itsellä nyt kp 36, eikä menkkoja kuulu. Kuparikierukka on kyllä paikallaan. Normaalisti kierto 21-30 päivää. Huomenna ajattelin varuuksi hakea testin, jos ei menkkoja ala kuulumaan...
Äkkivilkaisulla luin otsikon että kuperkeikan ja ajattelin että saattaahan niiden tekeminen tosiaan olla jossain vaiheessa hankalaa raskaana olevalle :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla asennuskivut kestivät koko illan ja olivat tosi kamalat, kuin oikein pahat kuukautiskivut. Oli lähellä lähteä taju. Tavallinen särkylääke ei tuntunut auttavan juuri ollenkaan.
(nro 29)
Mulla sama. Otin eilen ja en ole pystynyt sen jälkeen muutakun makaamaan.. Viimeyöstäkään ei tullut mitään kun sattu niin paljon. Sairaslomalla ollaan.
Tuntuuko se joltain kun irtoaa mulla ollut menkkojen aikana hyytymii
Eka kierukka toimi sen viisi vuotta moitteettomasti Vaihdettiin uuteen. Niin kovat kivut ym. että pois piti ottaa. Nyt sterilisaatio. Sekään ei ole 100% luotettava. Mun lapsiluku täynnä ja ikä tuli myös vastaan.
Minun kuparikierukka löytyi kohdun ulkopuolelta (mutta kehon sisäpuolelta....). Sitten kun kolmas lapsemme oli syntynyt. Ja suunnitelmissa oli tosiaan, että lapsiluku jäisi kahteen.
Ensisijainen oletus toki oli, että on poistunut huomaamatta jonkun hyytymän mukana, mutta synnytyksen jälkeen otettiin röntgen ja siellähän se nätisti killotti.
Sen jälkeen mies meni vasektomiaan.
Itellä kuparikierukka ollu nyt 1,5 vuotta. Tosi tyytyväinen oon ollu, hormoneilla en omaa kroppaa halua sekottaa enempää, niin kierukka on kyllä ollu pelastus :) Kuukautisetkaan ei juuri runsaammaksi muuttunu.
Muttajoo, kuten joku jo aiemminkin kirjoitti: mikään ehkäisy ei ole 100% eli eipä mihinkään ehkäisyyn ihan täysin voi luottaa.
Kierukan kanssahan nimenomaan AINA ohjeistetaan tarkistamaan menkkojen aikana, että langat tutntuvat ja oikeassa kohdassa, ettei ole lähtenyt paikoiltaan. Toki raskaaksi voi tulla, vaikka kierukka olisi paikallaan, mutta todella epätodennäköistä se on. Raskaaksi voi tulla myös pillereitä syödessä, kondomia käyttäessä ja kyllä, jopa steriloinnin jälkeen, jos on todella huono tuuri. 100 % varmaa ehkäisyä ei ole kuin seksistä pidättäytyminen.
Joo no hei, itse tulin raskaaksi hormonikierukasta huolimatta :) Mikä vaan voi pettää!
Maksaako oikeasti noin paljon?