Kannattaa ihan oikesti olla tarkkana kuparikierukan kanssa-nyt raskaana
Eli mulla on tai oli kuparikierukka. Kahet menkat tuli synnytyksen jälkeen, vauva nyt vuoden. Yhtäkkiä alkoi oksettamaan plus kaikki muut raskausoireet. Tein testin- positiivinen. Menin heti seuraavana päivänä neuvolaan ja siellä pomppi kaveri rv 9. Että semmosta.
Lähtevät kuulemma tosi helposti irti, voi tulla jonkun verihyytymän mukana pönttöön, se on hyvä nyt kertoa kun vahinko on jo tapahtunut. Oma moka tietysti, olis pitäny tarkistaa aina menkkojen jälkeen, mutta kun se ei oo mitään miellyttävää puuhaa ja jotenkin aattelis et sadan euron kierukka pysys ees jonkin aikaa, niin kahet menkat, voi vittu.
Ja kumpikaan ei jaksais enää näitä yövalvomisia, kun ei oo yhtään kunnon yötä nukuttu kohta3,5 vuoteen (meillä siis kaksi ennestään). Ja mulla tosi vaikeet raskaudet. Aborttiin en pysty vaikka mies sen haluis :(
Ja joo, tiedän että saa olla kiitollinen että on näin hedelmällinen,viestin tarkoitus on lähinnä nyt varoittaa näitä kierukan käyttäjiä.
Kierukkaa ei siis ole vielä löydetty, eli se joko on tuolla tai sitten on tullut pois, paikoillaan se ei ole.
Kommentit (44)
solumuutoksia kohdunsuulla. Eli aktivoi tod.näk. elimmistössä olleen papilloomaviruksen.
Oli kohdunkaulansyövän esiaste siis.
markkinoida kuparikierukkaa. Kuulemma tosi hyvä ja ota se nyt vaan kun vielä ilmaiseksi saa. En taida, kun olen kuullut niin paljon näitä vahinkoraskaustarinoita.
Mulle ei vaan muut ehkäsyt toimi, hormoonit tekee musta ihan vittupään ja masentuneen :( Luulin että nyt ois hyvä ehkäsy niin ei...Jotenkin niin kurjaa kun mies on niin tätä raskautta vastaan, kyllähän äiti aina lastaan rakastaa, mutta tuo miehen asenne. Se ei vaan jaksa. Se on niin väsynyt ja minä myös :(
ap
Onko se oikeesti näin? Just asennutin sen ja kivut oli kovat. Eikä edes toimi?
Kamala vauvakuume, mutta mies ei ole vielä valmis seuraavaan lapseen. Nyt on tietysti helppoa elämää kun tyttäremme on päivähoidossa ja molemmat olemme töissä. Arki yhden lapsen kanssa on melko vaivatonta. Meillä on suunnitelmissa rakentaa oma talo ja ollaan nyt metsästetty tonttia. Seuraavan lapsen aika on vasta kun talo on pystyssä.
a) Mikään ehkäisy ei ole 100% varma
b) Onhan se nyt tosi ällöä työntää sormet "sinne" ja tarkistaa lanka. Se lanka ei muuten kaikilla edes tunnu emättimen puolella, vaikka kierukka olisikin oikein paikoillaan.
c) Sun kohtua ei kiinnosta, paljonko kierukka maksoi.
asiasta, kun jollekulle kierukka laitettiin. Että voi poistua huomaamatta ja kannattaa tarkistaa langat aina kuukautisten jälkeen. Eikä pidä käyttää tamponia.
Eli se oli sen ainoa ehkäisy sillon ku se oli lisääntymisiässä. Hormonit ei sopinut. Mullekaan ei sopinu ja ainakin 2 vuotta tuo kierukka on nyt paikallaan pysyny. Kuulemma asentajan pätevyys vaikutaa ehkäisytehoon paljon, itse menin siks yksityiselle enkä esim. yths:lle. Yths tuntui muutenkin suhtautuvan nihkeesti kierukoihin, olisivat tarjonneet vaan ehkäisyrengasta.
c) Sun kohtua ei kiinnosta, paljonko kierukka maksoi.
Eli se oli sen ainoa ehkäisy sillon ku se oli lisääntymisiässä. Hormonit ei sopinut. Mullekaan ei sopinu ja ainakin 2 vuotta tuo kierukka on nyt paikallaan pysyny. Kuulemma asentajan pätevyys vaikutaa ehkäisytehoon paljon, itse menin siks yksityiselle enkä esim. yths:lle. Yths tuntui muutenkin suhtautuvan nihkeesti kierukoihin, olisivat tarjonneet vaan ehkäisyrengasta.
Nyt se siis varmaan pettää...
täällä yksi jolla "kierukkalapsi" ihana tyttö jo 17v.
kai se toimii mutta ei pysyny paikallaan :(
ap
En ikinä käyttäisi itse kyseistä välinettä, sillä se on hyvin epäluotettava sen lisäksi, että se aiheuttaa runsaat kuukautiset.
En ikinä käyttäisi itse kyseistä välinettä, sillä se on hyvin epäluotettava sen lisäksi, että se aiheuttaa runsaat kuukautiset.
Että eipä pidä yleistää.
Nyt se siis varmaan pettää...
Mut siis ei tehnyt mieli mennä laitattamaan henkilöllä, joka oli jo ilmaissut mielipiteensä kierukoiden huonoudesta. Tuskin se niitä siinä tapauksessa usein edes asentelee. Mieluummin lääkäri, joka suhtautuu niihin positiivisesti.
Mulla 3 lasta kolmessa vuodessa ja nyt 5 vuotta kuparikierukka toiminut loistavasti, eli ehkäisee superhedelmällisiäkin :)
Miten kauan asennuskivut jatkuivat?
Mulla toiminut kuparikierukka jo 3vuotta hyvin, välivuotoja tosin välillä ja aika runsaat kuukautiset. Mutta hormoneja en halua syödä eivätkä minulle käykkään. Kuparikierukkaa ei suositella jos on irtosuhteita, altistaa tulehduksille.
No kuparikierukan Pearlin luku on ensimmäisenä vuonna 1, ja myöhempinä vuosina 1,7-2,2. Hormonikierukan luku on 0,2. E-pillereillä vaihtelee hieman valmisteen mukaan, mutta mielestäni kaikilla on kuitenkin selvästi alle 1 oikein käytettynä (eli ei unohduksia).
Pearlin luku tarkoittaa siis sitä, kuinka moni 100:sta tulee menetelmää käyttäessä vuoden aikana raskaaksi.
Itselläkin on kierukkalapsi-sisko ja tiedän muitakin, yhtäkään hormonikierukan aikana tullutta raskautta (niin että raskaus olisi jatkunut loppuun asti) en tiedä.
apua. Mulla on kans toi kierukka! Enkä oo muistanu tarkistella sitä..
Tsemppiä!