Mitä ajattelet ihmisestä, jolla on aina kotona kaihtimet alhaalla ja suljettuina
kotona pimeää, vain jossain huoneessa valot päällä. Epäsiistin ja epäviihtyisän oloista. Kun lattialle juoma kaatuu, sitä ei pyyhitä pois. Kun kodinkoneet hajoavat, uusia ei osteta tilalle, rikkinäisiä ei korjata.
Perheen ruokana vain harvoin lämmintä ruokaa, yleensä vain leipää ja muroja.
Antaisitko lapsesi leikkiä tällaisen perheen luona?
Kommentit (84)
ketjuun osallistuneen mielikuvituksen tuotetta. Leivänpaahdin oli erittäin mielenkiintoinen keksitty yksityiskohta. Kohta joku varmaan tuo esille, että olen maininnut jo perheen emännän vibraattorin paristojenkin loppuneen.
Menkää nyt jo ottamaan ne lääkkeenne :)
t. ap
Mitä ihmeen epäoleellisuuksiin tarrautuvia jaarittelijoita täällä on?
Totta helvetissä perhe, joka istuu kotona verhot aina tiukasti kiinni, eikä ota mitään kontaksia kanssaihmisiin ON poikkeavan eristäytynyt. Syystä tai toisesta, ei se rikollista ole. Ja siihen vielä lisäksi krooninen likaisuus, lasten heikko ruokavalio, niin kuuostaa jotenkin masentuneelta tai muuten ongelmaiselta. mutta eipä näitä diagnooseja netitse tehdä.
Ja anna vaan lastesi leikkiä, ei se tartu, mitä onkin. ja onhan tuon perheen lapsien ihan hyväklin nähdä erilaisia elämäntyylejä.
Ei meillä ole kuin 3 ikkunaa, joista kaikista näkee suoraan sisälle, jos verhot ovat auki. Lisäksi kahteen paistaa koko päivän aurinko, ei täällä pysty olemaan, jos läväyttää verhot auki (lisäksi toisen ikkunan verhoihin ei pääse käsiksi)! Ja yksi ikkuna sijaitsee juuri porraskäytävän vieressä, joten on todella ällöttävää ajatella, että naapurit ja heidän vieraansa näkevät suoraan keittiöön (asutaan luhtitalossa).
Ehkä me sitten ollaan syrjäytyneitä? Meillä on kyllä siistiä ja lämmin ruokakin tehdään joka päivä. Käymme töissä (ja minä vielä opiskelenkin), lapsi on koululainen, joten kukaan ei ole päivisin kotona katsomassa suljettuja verhoja.
kotona pimeää, vain jossain huoneessa valot päällä. Epäsiistin ja epäviihtyisän oloista. Kun lattialle juoma kaatuu, sitä ei pyyhitä pois. Kun kodinkoneet hajoavat, uusia ei osteta tilalle, rikkinäisiä ei korjata.
En ole puhunut missään kodinkoneista, joten se on ihan jonkun
ketjuun osallistuneen mielikuvituksen tuotetta.ap
Totta helvetissä perhe, joka istuu kotona verhot aina tiukasti kiinni, eikä ota mitään kontaksia kanssaihmisiin ON poikkeavan eristäytynyt. .
eikä ap voi tietää ettei perheen aikuiset ota mitään kontaktia kanssaihmisiin, hän tietää vain ettei perheen aikuisia huvita kaveerata hänen kanssaan ja joidenkin kanssakyttäävien naapureiden kanssa.
Totta helvetissä perhe, joka istuu kotona verhot aina tiukasti kiinni, eikä ota mitään kontaksia kanssaihmisiin ON poikkeavan eristäytynyt. .
eikä ap voi tietää ettei perheen aikuiset ota mitään kontaktia kanssaihmisiin, hän tietää vain ettei perheen aikuisia huvita kaveerata hänen kanssaan ja joidenkin kanssakyttäävien naapureiden kanssa.
jo aika paljon joistakin ihmisistä. Ei kai ne kaikki muut vanhemmat voi saatanasta olla?
Ei meillä ole kuin 3 ikkunaa, joista kaikista näkee suoraan sisälle, jos verhot ovat auki. Lisäksi kahteen paistaa koko päivän aurinko, ei täällä pysty olemaan, jos läväyttää verhot auki (lisäksi toisen ikkunan verhoihin ei pääse käsiksi)! Ja yksi ikkuna sijaitsee juuri porraskäytävän vieressä, joten on todella ällöttävää ajatella, että naapurit ja heidän vieraansa näkevät suoraan keittiöön (asutaan luhtitalossa).
Ehkä me sitten ollaan syrjäytyneitä? Meillä on kyllä siistiä ja lämmin ruokakin tehdään joka päivä. Käymme töissä (ja minä vielä opiskelenkin), lapsi on koululainen, joten kukaan ei ole päivisin kotona katsomassa suljettuja verhoja.
on hyvää pataa päiväkodin, naapuruston tai koulun toisten vanhempien kanssa. Ei mekään olla kenenkään tällaisten ihmisten kanssa missään lähemmissä tekemisissä, en koe tarvetta kun muutenkin on sosiaalista toimintaa enemmän kuin ehtii ja jaksaa.
Luulen että kusen haju on ap:n mielikuvituksen lisäys kun provo alkoi laimeta. Jos kyse olisi oikeasta perheestä josta ap olisi oikeasti huolissaan niin olisihan se maininnut kusen hajun ihan ensimmäiseksi avauksessaan sen sijaan että luetteli joukon toisarvoisia asioita. Olisitteko itse enemmän huolissanne perheestä jonka kotona haisee jatkuvasti kusi vai perheestä jonka kotona ei pidetä valoja päällä kuin joissain huoneissa?
Minkä takia sinä sitten samastut tähän ap kuvaukseen, jos teillä ei kerran kusi haise?
Musta on epämiellyttävä ajatus, että mun lasten kaveriperhe on niin epämiellyttävä. Tuskinpa se tarttuvaa on. Kaihtimet alhaalla ja suljettuina tekee taloon kuin taloon hyvin pimeän vaikutelman. Ei mun tuttavista kukaan muuraudu umpeen omaan himaansa niin, että kaikkialla on epäsiistiä - ja LIKAISTA. Joku muutos lisäksi noissa on ollut, vielä muutama vuosi sitten siellä oli normaalimman oloista. Lapsetkin oli pienempiä, niin kävin useammin hakemassa niitä leikkimästä. Nyt pitää joskus käydä patistamassa kotiin. Tosin omat lapsetkin ovat vähentäneet sinne menoa jo aika tavalla ja naapurin lapset tulevat meille.
Ehkä teistä muista ei ole kummallista, ettei tee mitään tuttavuutta pienen pihapiirin muihin vanhempiin - tarkoitan nyt tervehtimistä ja mitätöntä parin lauseen small talkia tyyliin "onpa hieno ilma" - "no niinpä on" - "minä tästä menen" - "hei" TAI "no kiva kun noi liina ja leenu leikkii noin hyvin yhdessä" - "sanopa muuta" - "hei hei" - mutta kyllä se vaan täällä on vähän erikoista. Ei täällä mitään sisäpiiriä ole, jossa ihmiset erityisesti tietäisivät toisistaan, mutta sellaista puolihuolimatonta kohteliasta muutaman lauseen vaihtoa. Ja kyllä se vain erottuu, kun joku perhe vetäytyy äärimmäiseen nurkkaan puhumattomana (jos ulkona ollaan) ja eristäytyy.
Ehkä teistä muista on normaalia ettei himassa olevia laitteita huolleta ja teidän lapset haluaa sitten lainata naapureiden fillareita (kun omat on rikki jo kolmatta kesää), lapset laukkaa googlaamassa naapureiden koneilla (kun se oma tietokone on ollut hajalla iänpäivät) ja lapset kertoo silmät ymmyrkäisinä naapurissa, että "mitä laitetaanko teillä ruokaa??? häh? miten te OSAATTE?" tai "ei meillä voi syödä pitsaa kun mikro on rikki" - "voi ku ostettais uus mikro niin sais kaakaota".
Mä kun ajattelen, että lapsille on myös turvallisuutta, että kun asiat menee rikki, niille voidaan tehdä jotain. Ja lapsille on hyvä tarjota mallia kanssakäymisestä muiden ihmisten kanssa. Vuorovaikutusta tämä tällä planeetalla oleminen on, ennenkaikkea.
kun et saanut tarpeeksi myötäileviä mielipiteitä alkuperäisellä kertomuksellasi. Usko pois, että kaikki ei ajattele samalla tavalla kuin sinä.
Jollakulla asunnon asukkaalla on ollut koira, lapsia tai huonekaluja on siirrelty, lattia on vanha, edellisestä parketin hiomisesta on kulunut jo aikaa jne.
Monessakin asunnossa on pimeää. Jotkut säästävät sähköä, joillakin on valonarat silmät, jotkut ovat masentuneita, jotkut eivät vaan välitä, jotkut haluavat pitää verhot kiinni ettei sisälle näy tai ettei aurinko porota tai ettei tarttis pestä ikkunoita. Syitä on monia.
Ja jos ap:n kotona imuroidaan 1-2 kertaa kuussa niin kuin hän kirjoitti niin takaan, että myös heidän eteisensä lattia on hiekkainen. Onpa kamalaa. Taitaa olla meidänkin, ja olkkarissakin on hiekkaa kun lapset ravaavat kesällä edes takaisin terassin ovesta pihalle ja takaisin.
Vesivahinkojakin voi sattua, vaikka perhe ei olisi mitenkään syrjäytynyt tai epäsosiaalinen tai omaisi mitään erikoista lifestyleä.
niin sitten varmaan me olemme naapureita. Olennainen asia oli siis myös se, että asunnossa on huomattavan pimeää! Samoin kaikkiallla on sellainen mieto mutta hyvin tunnistettavissa oleva ammoniakin haju (pissa). Eteisen lattia hiekkainen sekä tahmea. Niin ja ne (olettettavasti) mehutahrat. Sekä raapiintunut lattia, jossa vesivahingon jälkiä.Voin sanoa, että tällaista lifestylea voidaan pitää vähän epätavallisena - ainakin tällä meidän alueellamme. Mutta se varmaan onkin ihan totta, että monissa perheissä tämä on arkipäivää ja aivan tosi jees.
ap
Musta on epämiellyttävä ajatus, että mun lasten kaveriperhe on niin epämiellyttävä. .
Omapahan on asiasi. Miksi tarvitset siihen av:n hyväksynnän?
Av on sittenkin edelleen voimissaan :D :D :D
Pisteet ap:lle ja ihan jokaiselle ketjuun osallistuneelle!
Ajattelin nimittäin niin. En ole kokenut tätä "pyydä lupaa tekemisiisi" -palstaksi saati Lastensuojelun Keskusliiton Viralliseksi Lastenopastusohjeiden Jakelukanavaksi.
Tiedän tällaisen perheen, jossa sälekaihtimet AINA piukasti kiinni. Mua ahdistaa käydä heillä (mutta voinhan olla käymättä). Kyse on kuulemma siitä, että perheen äiti pelkää saavansa migreenikohtauksen luonnonvalosta, koska näin on käynyt viimeksi viisi vuotta sitten. Mua ärsyttää siinä lähinnä hänen itsekkyytensä: perheessä on viisi henkeä, mutta neljä joutuu sopeutumaan hänen tapoihinsa eikä toisinpäin (pitäisi vaikka aurinkolaseja sitten). Säälittää oikeasti ne lapset, jotka ei ikinä näe ikkunasta ulos.
Kaikki muu täsmää paitsi omakotitalo. Enkä kyllä ikipäivänä omakotitaloalueelle muuttaisikaan juuri tuon "naapurihuolenpidon" takia.
Kiitos huolenpidosta, mutta elämänhallintamme on täysin kunnossa. Voimme kaikki oikein hyvin, vaikka emme eläkään teidän normienne mukaan.