Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Saksaan? Mutta mikä siellä on huonommin kuin Suomessa?

Vierailija
19.12.2012 |

Mieheni sai työtarjouksen Saksasta. Nyt mietimme että juu vai ei.

Mikä Saksassa on huonommin verrattuna Suomeen?

Kertokaa kaikki mitä tulee mieleen.

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 kysyi nrolta 18

Vierailija
42/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuulutte yksityisen vakuutuksen piiriin, jos olet kotona? Eihän siinä ole mitään järkeä. Minä ja lapsemme olemme vakuutettuina mieheni kanssa. Tienaan vain sen verran, ettei minun tarvitse vakuuttaa itse itseäni. Ja missä on pikkukaupunki, jossa on vain yksi lastenlääkäri? Vai onkohan se vain kylä....?

terv. saksalainen

Kuuluisin mieluummin siihen gesetzlich jos voisin valita, mutta mieheni on ollut aina yksityisesti vakuutettu (teki sen virheen kun tulimme tänne, emme tienneet mistään mitään ja joku puhui päät ympäri). Jos eniten tienaava on yksityisesti vakuutettu niin lasten on pakko olla myös. Ja minulle tuo yksityinen on tällä hetkellä noin 60 e halvempi kuussa kuin gesetzlich, sen takia olen yksityisesti.

Tämä on kaupunki virallisen määritelmän mukaan. Ei ole kylä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurtit ja juustot ja maidot.

Vierailija
44/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette vuorille mene, niin koko talvi eli noin 7kk vuodessa on sitä perus-EU-säätä mitä meillä loka-marraskuussa. Siis pimeetä ja sataa vettä.

Liikaa ihmisiä, ei luonnonrauhaa kuten Suomessa.

Vierailija
45/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuulutte yksityisen vakuutuksen piiriin, jos olet kotona? Eihän siinä ole mitään järkeä. Minä ja lapsemme olemme vakuutettuina mieheni kanssa. Tienaan vain sen verran, ettei minun tarvitse vakuuttaa itse itseäni. Ja missä on pikkukaupunki, jossa on vain yksi lastenlääkäri? Vai onkohan se vain kylä....?

terv. saksalainen

Kuuluisin mieluummin siihen gesetzlich jos voisin valita, mutta mieheni on ollut aina yksityisesti vakuutettu (teki sen virheen kun tulimme tänne, emme tienneet mistään mitään ja joku puhui päät ympäri). Jos eniten tienaava on yksityisesti vakuutettu niin lasten on pakko olla myös. Ja minulle tuo yksityinen on tällä hetkellä noin 60 e halvempi kuussa kuin gesetzlich, sen takia olen yksityisesti.

Tämä on kaupunki virallisen määritelmän mukaan. Ei ole kylä.

60 kuussa vaikak tuolla väitetään että kaikki on ilmaista lääkkeitä myöten

Vierailija
46/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monta muutakin täällä on. Kun asuimme pikkukaupungissa, siellä oli 7 lastenlääkäriä ja muistaakseni 5 naistenlääkäriä...ja seuraava pikkukaupunki muutaman kilometrin päässä vastaavalla tarjonnalla...Eli valinnan varaa kyllä on.

(ei kaupunki, liian pieni) Naistenlääkäreitä tää llä on yksi, samoin lastenlääkäreitä. Tosin seuraava kunta on tuossa 5 km päässä, siellä myös yksi naistenlääkäri ja kaksi lastenlääkäriä. Seuraavaan kaupunkiin vähän vajaa 10 km (toiseen suuntaan). Siellä on monta lasten- ja naistenlääkäriä.

Veilä uupuu sisätauytilääkäri, kardiologi, korvalääkäri. Jatkanko listaa?

Ja kun siellä pääsee heti lääkäriin niin kerros ihan rautalnagasta miten tuo on mahdollista. Eikö Saksassa siis ole mahdollista että kaksi naista attuu sairastumaan samaan aikaan???

Vierailija
47/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haukkuryöpyn. Vaikka minne Takatukaan olisi joku muuttamassa, niin se on vain niin iiiihanaa, mutta Saksaa takapajuisempaa kolkkaa ei maailmasta näköjään löydy ;-)

Itse olen asunut puolet elämääni täällä Saksassa ja ihan täällä pärjää. Terveydenhuolto on omaa luokkaansa kun seuraan vanhojen vanhempieni taistelua edes päästä arvauskeskuksen venäläisen suomea taitamattoman lääkärin puheille, saati saada jonkinlaista diagnoosia tai hoitoa...

Vierailija
48/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuolto on omaa luokkaansa kun seuraan vanhojen vanhempieni taistelua edes päästä arvauskeskuksen venäläisen suomea taitamattoman lääkärin puheille, saati saada jonkinlaista diagnoosia tai hoitoa...

Siis kun seuraan vanhempieni taistelua SUOMESSA...

Vierailija
49/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, joista toinen syntyi Suomessa ja toinen Saksassa. Saksassa toimi raskauden ajan seuranta ja lapsen " neuvola" käynnit huomattavasti paremmin kuin Suomessa. Samoin Yleislääkärini saksassa diagnosoi kroonisen sairauteni jota ole - oireista päätellen - sairastanut jo suomessa asuessani. Mutta edes suomalainen yksityislääkäri ei vaivautunut

Tilastot ei valehtele. Saksassa kuolee infantseja enemmän kuin suomessa.

varmasti kuoleekin, mutta kyllä niitä aika paljon enemmän syntyykin..... Ja ihan oikeasti raskauden seuranta on gynellä, joka mm ultraa joka käynnillä. Se typykkä joka mulla oli syomessa neuvolaterkkana niin voi elämä mitä touhua...

Vierailija
50/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuika yksityisen lääkärin koulutusta valvotaan sitten Suomessa?

Ole hyvä

Eikös se Valviran valvonta ole jo vitsi jo Suomessakin. Muistaakseni siellä on virkamihet syytteessä tai syyteharkinnassa asian tiimoilta.

Vierailija
51/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, etteivät ole edistyneenä EU-maana vielä 2000-luvulle näissä jutuissa.

Toinen ärsyttävä asia on byrokratia, hierarkisuus ja virallisuus esim. työpaikalla. Toki kun tutustuu paremmin ja tapaa epämuodollisissa ympyröissä, meininki on rennompaa, mutta noin yleisesti kun suomalaiseen menoon vertaa.

Vierailija
52/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia on asua pohjoisessa kuin etelässä, idässä kuin lännessä, suuressa, keskikokoisessa vai pienessä kaupungissa tai peräti maalaiskylässä. Ihan kuin Suomessakin. On eroa siinä, asuuko Kustavissa, Kajaanissa, Helsingissä vai vaikkapa Posiolla.

Vierailija
53/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa herättää suomalaisisa aina tällaisen tunnekuohun

Kommareiden seuraajat eli vihervasurit inhoavat saksalaisia.

Vierailija
54/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
55/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kappas vain", "milläs perustelet" jne... Mitä tahansa sanot saksalaisen terveydenhuollon puolesta, niin ei voi pitää paikkaansa.

Olen itse asunut piiiitkään eteläisessä Saksassa, ja olen todellakin sitä mieltä, että terveydenhuolto toimii erinomaisesti. Tietenkään et ehkä pääse sillä minuutilla alan erikoislääkärin luokse sairastuttuasi akuutisti, mutta ajan saat samalle päivälle ainakin.

Kuten joku sanoikin, moni asia on todellakin paljon siitä kiinni, missä päin Saksaa asut (koulusysteemit jne.). Ja niinkuin joku totesi, Saksa aiheuttaa suomalaisissa todellisen tunnekuohun. Johtuisikohan Saksan rikkaudesta...

Joka tapauksessa: tässä kysyttiin huonoja puolia. Mielestäni pankin maksusysteemit ovat vanhanaikaisia ja joskus ärsyttää tuo hierarkia ja rouvittelu. Ja saksalaiset ovat joskus niin kaikkitietäviä, argh.

Mutta täällä on silti mielestäni todella hyvä asua. Ehkä jossain maailmankolkassa tuo terveydenhuoltojärjestelmäkin on Saksaa parempi, mutta ei ainakaan Suomessa :)

Vierailija
56/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertailussa on ihan sama maksatko tonnin kuussa terveydenhuollosta vai ei, kun nettopalkka on kaksinkertainen Saksassa samasta työstä.

Vierailija
57/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on saksalainen, joten kulttuuri vaikuttaa meillä varmasti enemmän.

Mutta siis huonosti on täällä lasten ravitsemus. Ainakin miehen suvussa lapset kasvaa käytännössä sokerilla, vaalealla leivällä ja makkaralla. Rautalangasta saa vääntää edes vähäistä ravitsemusoppia, mutta perille ei mene. Toisaalta tämä varmaan on perhekultuurikysymyskin.

Toinen on se, että saksalaiset tietää kaiken aina paremmin, se kuuluisa besserwisserismi.

Muuta huonoa sanottavaa ei sitten olekaan, paitsi ehkä tämä ilmasto. Suomen valkoisia talvia on ikävä, kuten joku sanoikin, meidän lokakuun sää on täällä lähes puoli vuotta.

Muuten viihdyn kyllä, kaikki toimii ja on leppoisampaa kuin Suomessa.

Vierailija
58/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ja teitä ei rangaistu tuosta mitenkään.

Lisäksi poltitte Lapin ilman mitään rangaistusta

Vierailija
59/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertailussa on ihan sama maksatko tonnin kuussa terveydenhuollosta vai ei, kun nettopalkka on kaksinkertainen Saksassa samasta työstä.

Saksassa palkkoja ei ole nostettu sitten vuoden 2000. Dirikat toki saa mutta ei muut

Vierailija
60/148 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa ystävä- ja naapuripiirissä. Lapsille annataan vain bio-tuotteita (luomu) ja oikeaa täysjyväleipää. Makeaa he saavat harvoin. Tosin luulisin, että näin ei ole alemmassa yhteiskuntaluokassa ja täällähän nuo erot ovat monessa asiassa näkyviä.

Mieheni on saksalainen, joten kulttuuri vaikuttaa meillä varmasti enemmän.

Mutta siis huonosti on täällä lasten ravitsemus. Ainakin miehen suvussa lapset kasvaa käytännössä sokerilla, vaalealla leivällä ja makkaralla. Rautalangasta saa vääntää edes vähäistä ravitsemusoppia, mutta perille ei mene. Toisaalta tämä varmaan on perhekultuurikysymyskin.

Toinen on se, että saksalaiset tietää kaiken aina paremmin, se kuuluisa besserwisserismi.

Muuta huonoa sanottavaa ei sitten olekaan, paitsi ehkä tämä ilmasto. Suomen valkoisia talvia on ikävä, kuten joku sanoikin, meidän lokakuun sää on täällä lähes puoli vuotta.

Muuten viihdyn kyllä, kaikki toimii ja on leppoisampaa kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme