Arvatkaas mitä aion opetella ensi vuonna? :)
Soitin pianoa joskus 7 v. - 12 v.
Sen jälkeen harrastus on unohtunut, muistan toki vielä jotain, mutta eipä ole tullut juuri soiteltua.
Ajattelin ostaa pianon (tai jonkun sähköpianohommelin) ja opetella ensi vuoden aikana soittamaan mm. nämä kappaleet:
Kyllä, varmasti on koko vuodeksi puuhaa ;) mutta kuitenkin, osaan perusteet soittamisesta, olen soitellut muutakin kuin Ukko Nooaa tai Kissanpolkkaa, ja nykyään kun löytyy nuotit helposti ja opastusvideoitakin Youtubesta, niin ei se nyt niin mahdotonta ole.
Onpahan tällekin äipälle jotain kivaa harrastusta omiin vapaisiin hetkiin :)
Kommentit (3)
Siitä vaan! Varmasti unohtuneetkin taidot palautuvat mieleen kun tarpeeksi harjoittelee. Ensimmäisen kappaleen nuotit minulla on itselläni ja se onkin aika helppo, toinen kuulostaa jo vähän haastavammalta ja kolmas kuulostaa siltä että se vaatii jo enemmän taitoa. Jos harjoittelee joka päivä niin vuodessa varmasti onnistuu :)
Hm. Pitäisi ehkä itsekin ottaa projektiksi pari kappaletta. On jäänyt soittaminen niin vähälle lukion jälkeen. Täytyisi pitää taitoja yllä koska soittaminen on kivaa!
kannattaa hankkia joko oikea piano tai sellainen sähköpiano, minkä koskettimissa on oikean pianon tuntu. Useissa sähköpianoissa on niin kevyt kosketus että niillä on aivan kamala soittaa, ei toivoakaan kunnollisesta pedaalin käytöstä tai dynamiikan hallinnasta. (T: edellinen)
Oon aina inhonnut tanssimista, koska en osaa sitä enkä siksi pysty tykkäämään siitä. Nyt selätän sen inhon! Ja sitten haluaisin uskaltaa laulaa julkisesti, mutta jääköön se vielä seuraaville vuosille :)