Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Olisiko suositella hyvää tv-sarjaa?

Vierailija
19.12.2012 |

Kaikki vielä pyörivät lempisarjani ovat tauolla (Mad Men, Game of Thrones, Good Wife, Homeland, Walking Dead, Boardwalk Empire). Olisiko kenelläkään suositella muuta katsottavaa?

Vanhemmista sarjoista ovat kolahtaneet esimerkiksi Twin Peaks, The Wire, Spooks, Deadwood, Dark Angel, Oz, Battlestar Galactica ja Teho-osasto paikoittain.

Meillä ei ole televisiota, vaan seuraan sarjoja tietokoneen kautta ja DVD:ltä. Ei siis ole väliä, mitä televisiosta tulee juuri nyt vaan kaikki vinkit käyvät. :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-Filesii kattonut? =D

Vierailija
2/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supernatural ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sherlock (BBC): http://www.imdb.com/title/tt1475582/

Loistava sarja, vaikka jaksoja onkin vain kuusi. Kestää useammankin katselukerran.

Doctor Who: http://www.imdb.com/title/tt0436992/

Tahkottavaa riittää myös sen alkuperäisen sarjan parissa!

Supernatural: http://www.imdb.com/title/tt0460681/

Kahdeksas tuotantokausi pyörii Jenkeissä, eli ei lopu ihan heti kesken.

Mites vaikka True Blood? Itse tosin kyllästyin kolmoskauden kohdalla.

Vierailija
4/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downton Abbey (Aivan mahtava)

Doctor Who (jos siis scifistä tykkää)

Torchwood (edellisen LOISTAVA spin-off)

Sherlock (BBC:n versio)

Elementary (Ihan OK, US-versio Sherlockista)

Perception (US-sarja, ihan OK)

Fringe (Jos ns. oudosta kamasta tykkää)

Breaking Bad

Vierailija
5/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä pyörivistä Sherlock ja Downton Abbey katsottu, mutta molemmat ovat nyt tauolla. Sherlockista on minustakin loistava (tulejo uusi kausi!) ja Downtonistakin pidän, vaikka en ihan niin paljoa. Sopranosin ja X-Filesin olen myös katsonut, vaikka siitä onkin jo melko lailla aikaa.

True Bloodia ja Supernaturalia olen myös tapittanut, mutta kummatkin jätin kesken. Supernatural alkoi tökkiä viidennen kauden suurisuuntaisissa kuvioissa, True Bloodia jaksoin neljänteen. Mitä TB:n loppupään tasoon tulee, täytyy 6 todeta, että olit meistä se viisaampi lopettaessasi ajoissa.

Dr. Who kiinnostaa, mutta sen massiivisuus herättää pientä kauhua. Olisiko siis ihan okei aloittaa suoraan tuosta toisesta tulemisesta eikä alkuperäisestä sarjasta?

Ap

Vierailija
6/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doctor Who on ihan OK aloittaa vuodesta 2005. Minäkin aloitin, se oli ihan toimiva ns. reboot sarjalle, ja selittää kaikki jutut uudelleen.

Pieni ns. varoituksen sana - anna sarjalle hiukan aikaa. Alussa saattaa tuntua kolmen markan produktiolta, mutta siihen vain rakastuu. Ensimmäisen kauden The Doctor oli hyvä, mutta Doctorin seuraava reinkarnaatio oli paras tähän astisista. David Tennant oli aivan upea. Toki sarja on teknisesti kehittyneimmillään viimeisillä kahdella kaudella, mutta Tennantin näyttelemä The Doctor oli aivan ässää.

Suosittelen lämpimästi. :)

Vierailija
7/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kemianopettajasta joka sairastuu keuhkosyöpään. Kyseinen mies sitten haluaa ennen kuolemaansa jättää rahaa perheelleen, eikä näe muuta keinoa kuin alkaa valmistamaan huumeita, parasta osaamistaan käyttäen.

Alussa pitkäveteinen sarja mutta ensimmäisen kauden jälkipuoliskolla alkaa tapahtumaan. Sarja on luokkaa draama / musta komedia, riippuen miten kauheille jutuille kykenee nauramaan, ja mitkä jutut kokee väkisinkin sydäntäsärkeviksi.

Vierailija
8/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Perception jatkuvajuoninen vai jakso per case -sarja? Noudattaako Perception Sherlockin juonilinjoja, vai onko siihen kopioitu vain Sherlockin hahmo? Torchwoodiakin täytynee vilkaista, jos Dr. Who vaikuttaa hyvältä. Breaking Bad katsottu. :) Fringeä katsoin vähän, mutta en hirveästi tykännyt.

Vierailija
9/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Perception ei itseasiassa liity Sherlockiin, vaan kertoo mieleltään hiukan sairaasta professorista, joka auttaa sitten rikoksien selvittelyssä. Onhan näitä (Castle, Numb3rs, etc), ja ihan kohtuu-OK.

Tarkoitit varmaan Elementarya? Kuitenkin, se on tavallaan jatkuvajuoninen. Keissit on erilaiset jaksoa kohden (en ole kovin montaa jaksoa vielä ehtinyt katsoa), mutta runko muuttuu ja kehittyy. Sherlock on tässä sarjassa aika erikoinen, eikä niin kunnioitettu kuin aiemmissa versioissa. Liiankin erikoinen ehkä. Katso jakso-pari niin huomaat eron. :)

Fringe iskee joihinkin, joihinkin ei. Vaimoni ei jaksanut parin kauden jälkeen enää katsoa. Onhan se vähän oudoksi jo mennyt.

Torchwood toimii itsenäisenäkin, mutta antaa kaikkensa jos on katsonut Doctor Who'ta siihen asti kunnes siinä tulee viittauksia Torchwoodiin, ja eräät näyttelijät käyvät siinä vierailulla.

Onhan tämä mielipide tietysti subjektiivinen, koska olen Suuri Fani, mutta monet ovat tykänneet Doctor Who'sta, ja toivottavasti sinäkin!

Vierailija
10/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvattoman hauska brittisarja, tullut joinakin iltoina uusintana. Tosin mulla ne myös dvd:llä (onneksi). Paras ikinä!

Vierailija
11/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kausi alkoi vähän aikaa sit uusintana. Löytyy Areenasta, oletan. Se on todella, todella hyvä.

Kertoo Tanskan naispääministeristä ja sen uraan ja elämään liittyvistä asioista. Myös muita hyviä keskeisiä henkilöitä. On tanskalainen sarja, mut tanskan mongerrukseen tottuu nopeesti :) Ja tosi laadukas on.

Vierailija
12/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs Rooma?

Itse katselin juuri Borgiat, sitä tullut 19 osaa ja on vähän klassisempi pukudraama. Mutta niin vähän osia, että ei ehtinyt kyllästyä.

Sitten suosittelen komediapuolelta Big Bang Theoryä, jossa on tosi lutuiset hahmot (mun suosikki on myös tuo Coupling, joka on sata kertaa Frendejä oivaltavampi) ja jos Supernaturalia kestit, Vampire Diaries on myös teinix-hupia.

Vierailija
13/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sarjan Jekyll -kaksi elämää, siinä näyttelee se james nesbitt. Siinä oli vaan kuusi osaa mutta se oli mun mielestä hyvä ja aika jännittävä.

Vierailija
14/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä on Shameless, US versio.

Vierailija
15/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sarjan Jekyll -kaksi elämää, siinä näyttelee se james nesbitt. Siinä oli vaan kuusi osaa mutta se oli mun mielestä hyvä ja aika jännittävä.

Ehdottomasti Jekyll. Olin ihan unohtanut. Loistava James Nesbittin tulkinta.

Jos tykkää näyttelijästä, niin brittiläinen "House" on Monroe-niminen sarja, eli James Nesbitt tähdittää. Toinen kausi kesken, mutta se taidettiin ehkä lopetta.. Tykkäsin kovasti sarjasta.

Harmi että olen töissä. Jos olisin kotona, voisin tutkia mitä kaikkia sarjoja löytyy koneelta ja hyllystä ja voisin paremmin suositella.

Vierailija
16/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa tammikuun alussa Suomessa.

Vierailija
17/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falling Skies alkaa tammikuun alussa Suomessa.

Oletko katsonut koko sarjan? Meillä jotenkin lopahti kiinnostus siihen. Kannattaako katsoa enemmän? Tiedän että vaimoa se ei enää kiinnosta, mutta jos itse saisi siihen kipinän.

Toinen olisi myös Persons Unknown (http://www.imdb.com/title/tt1333050/)

Oli ihan kohtuullinen, tosin jäi sekin minulta kesken jostain syystä. Ajanpuute näissä suurin syy, ei sitä vaan ehdi katsomaan kaikkia.

Jos tykkää genreistä, niin itselleni rakkaita sarjoja (brittiläisiä):

Merlin (http://www.imdb.com/title/tt1199099/)

Misfits (http://www.imdb.com/title/tt1548850/)

Eivät ole kaikkien makuun, mutta minä tykkään. Misfits on todella erikoinen, mutta minusta aivan mahtava. Merlin nyt luonnollisesti kertoo kuningas Arthurin tarinaa, ja sijoittuu siihen kun molemmat olivat vielä nuoria kloppeja. Ihan hauskasti kertoo vanhat legendat uudelleen, pilke silmäkulmassa.

Vierailija
18/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen saman suunnan "erikoinen tutkija"-sarja on Bones.

Vierailija
19/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arrested Development (suom. Sukuvika). Helvetin aliarvostettu helmi. Heittämällä yksi kaikkien aikojen hauskimpia tv-sarjoja.

The Office (UK). Kuuluu yleissivistykseen. Luultavasti olet jo nähnyt tämän. Jos et, korjaa virhe ensitilassa.

Vierailija
20/24 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Last resort!

Oon katsonut ihan samat sarjat kuin sinäkin, joten luultavasti tykkäisit näistäkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi