Mies kävi tänään alakoulussa ja tuli takaisin järkyttyneenä
Sanoi, ettei edes rakennustyömaalla ole kuullut niin kamalaa kielenkäyttöä kuin alakoulun pihalla lasten suusta! Siellä lensivät v- ja p-sanat muiden kirosanojen joukossa.
Ja oli ihan maalaiskoulu.
Kuka lapsille noita sanoja opettaa? Ja miten ette kasvata lapsianne, että eivät kiroilisi?
Kuulemma luokassa opettajat sai kiroilun jollain lailla kuriin, mutta välitunnilla oli ihan kamalaa.
Kommentit (27)
Kamalaa kun teidän lintukotoonne tulee joku pääkaupunkiseudulta. Varmaan itse saatanan lähettämä perhe. Älä vain lähde koskaaan käymään lintukodostasi minnekkään lomalle ym voit vaikka törmätä ihmiseen.
jostain syystä lähiöistä muuttaneet lapsiperheet ovat niitä, joiden vuoksi maalaiskoulussa tarvitaan psykologin, kuraattorin ja erityisopettajan palveluja aivan eri tavalla kuin ennen. Tänne on muutta nut 3 perhettä vantaalta ja 1 Järvenpäästä. Ongelmat alkoivat samantien.
se ongelma ratkeaa sillä, että lakkaat kiroilemasta.
Itse tosin epäilen, että kouluiässä lapset saattavat jo oppia kielenkäyttöä myös kodin ulkopuolelta.
sitä tienneet, että kiroilu oikeasti vähentää kivun tunnetta. On tutkittu aivokuvantamismenetelmillä, että kiroilu vähentää kiputuntemusta aivoissa. Muiden sanojen sanomisella ei ole samaa vaikutusta.
Turhan takia ärräpäiden sanomisella ei toki ole kuin turruttavaa vaikutusta, teho menee.
sitä tienneet, että kiroilu oikeasti vähentää kivun tunnetta. On tutkittu aivokuvantamismenetelmillä, että kiroilu vähentää kiputuntemusta aivoissa. Muiden sanojen sanomisella ei ole samaa vaikutusta.
Turhan takia ärräpäiden sanomisella ei toki ole kuin turruttavaa vaikutusta, teho menee.
..että sitä kipua pitää lieventää kiroilulla? :)
Että alkavat tarvita kuraattorien ym apua. Sellaista se rasismi ja syrjiminen aiheuttaa.
Että alkavat tarvita kuraattorien ym apua. Sellaista se rasismi ja syrjiminen aiheuttaa.
muuttaneiden perheiden lasten kanssa ei ole ongelmia, mutta pääkaupunkiseudulta tulleet näyttää kaikki olleen jo lähtökoulussaan kuraattorin vakioasiakkaita.
Itse olin rakennustyömaalla harjoittelijana 22-vuotiaana ja opin siellä vasta useimmat kirosanat. En ollut kuullut moniakaan rumia sanoja ennen raksaa. Esim mulkku oli täysin vieras sana. Samoin kulli.
Lapseni 11-v tuntee jo kaikki kirosanat, mitä Suomessa on. Uskomatonta! Järkyttävää!
kamalaa on lasten kielenkäyttö nykyään.