Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kävi tänään alakoulussa ja tuli takaisin järkyttyneenä

Vierailija
18.12.2012 |

Sanoi, ettei edes rakennustyömaalla ole kuullut niin kamalaa kielenkäyttöä kuin alakoulun pihalla lasten suusta! Siellä lensivät v- ja p-sanat muiden kirosanojen joukossa.

Ja oli ihan maalaiskoulu.

Kuka lapsille noita sanoja opettaa? Ja miten ette kasvata lapsianne, että eivät kiroilisi?

Kuulemma luokassa opettajat sai kiroilun jollain lailla kuriin, mutta välitunnilla oli ihan kamalaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin rakennustyömaalla harjoittelijana 22-vuotiaana ja opin siellä vasta useimmat kirosanat. En ollut kuullut moniakaan rumia sanoja ennen raksaa. Esim mulkku oli täysin vieras sana. Samoin kulli.

Lapseni 11-v tuntee jo kaikki kirosanat, mitä Suomessa on. Uskomatonta! Järkyttävää!

kamalaa on lasten kielenkäyttö nykyään.

Vierailija
22/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kun teidän lintukotoonne tulee joku pääkaupunkiseudulta. Varmaan itse saatanan lähettämä perhe. Älä vain lähde koskaaan käymään lintukodostasi minnekkään lomalle ym voit vaikka törmätä ihmiseen.

jostain syystä lähiöistä muuttaneet lapsiperheet ovat niitä, joiden vuoksi maalaiskoulussa tarvitaan psykologin, kuraattorin ja erityisopettajan palveluja aivan eri tavalla kuin ennen. Tänne on muutta nut 3 perhettä vantaalta ja 1 Järvenpäästä. Ongelmat alkoivat samantien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ongelma ratkeaa sillä, että lakkaat kiroilemasta.

Itse tosin epäilen, että kouluiässä lapset saattavat jo oppia kielenkäyttöä myös kodin ulkopuolelta.

Vierailija
24/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tienneet, että kiroilu oikeasti vähentää kivun tunnetta. On tutkittu aivokuvantamismenetelmillä, että kiroilu vähentää kiputuntemusta aivoissa. Muiden sanojen sanomisella ei ole samaa vaikutusta.

Turhan takia ärräpäiden sanomisella ei toki ole kuin turruttavaa vaikutusta, teho menee.

Vierailija
25/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä tienneet, että kiroilu oikeasti vähentää kivun tunnetta. On tutkittu aivokuvantamismenetelmillä, että kiroilu vähentää kiputuntemusta aivoissa. Muiden sanojen sanomisella ei ole samaa vaikutusta.

Turhan takia ärräpäiden sanomisella ei toki ole kuin turruttavaa vaikutusta, teho menee.

..että sitä kipua pitää lieventää kiroilulla? :)

Vierailija
26/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alkavat tarvita kuraattorien ym apua. Sellaista se rasismi ja syrjiminen aiheuttaa.

Vierailija
27/27 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alkavat tarvita kuraattorien ym apua. Sellaista se rasismi ja syrjiminen aiheuttaa.

muuttaneiden perheiden lasten kanssa ei ole ongelmia, mutta pääkaupunkiseudulta tulleet näyttää kaikki olleen jo lähtökoulussaan kuraattorin vakioasiakkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä