Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalaiset ei tajua mitä on luminen talvi kaupungissa ja

Vierailija
18.12.2012 |

sen tuomat ongelmat autoiluun ja pysäköintiin.

Meidän kadunpätkää ei ole aurattu koko talvena vielä kertaakaan, isompi katu, jossa kulkee bussit aurataan kyllä, mutta se on mennyt jo niin kapeaksi että ei mahdu kahta autoa rintasin kulkemaan ja autojen pysäköinti käytännössä mahdotonta lumikinosten ansiosta.

Mihin sitä lunta tässä sitten lähtisi itse kolaamaan??

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muuttaisi, jos me "tajuttaisiin" teidän ongelma? Kyllä se silti on ihan teidän ongelma ja jos väität, että olet hankkinut asunnon kaupungista tietämättä, että Suomessa sataa talvisin lunta, pidän sinua vain entistä pösilömpänä.

Me maalla olemme ratkaiseet omat lumityöongelmamme - ne ova terilaisia kuin teillä ja koostuvat lähinnä siitä, että sitä putsattaaaa aluetta on ihan helvetisti. Ratkaiskaa tekin omanne. Yksi hyvä ratkaisu on tilata kuorma-auto, joka vie ne lumet lumenkaatopaikalle.

Vierailija
2/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muuttaisi, jos me "tajuttaisiin" teidän ongelma? Kyllä se silti on ihan teidän ongelma ja jos väität, että olet hankkinut asunnon kaupungista tietämättä, että Suomessa sataa talvisin lunta, pidän sinua vain entistä pösilömpänä. Me maalla olemme ratkaiseet omat lumityöongelmamme - ne ova terilaisia kuin teillä ja koostuvat lähinnä siitä, että sitä putsattaaaa aluetta on ihan helvetisti. Ratkaiskaa tekin omanne. Yksi hyvä ratkaisu on tilata kuorma-auto, joka vie ne lumet lumenkaatopaikalle.

Tuntuu vaan, että ette tajua ollenkaan, kun ohjeet on suunnilleen sitä luokkaa, että kola käteen =) Kyllä minä tiedän mitä tämä on, olen asunut ikäni kaupungissa enkä kaupunkia pois antaisi. Talvi vaan on lumineen todella kamalaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiden hoito on selvästi huonontunut viimeisen 10 vuoden aikana. Tottakai ennätyslumimyrsky aina aiheuttaa tilapäisen kaaoksen, mutta nykyisin ihan tavanomainen lumentulokin voi aiheuttaa, ja lisäksi kestää todella kauan siivota tiet lumesta.

Tilanne olisi helpompi hyväksyä, jos oikeasti olisi niin että on mahdotonta hoitaa talvella teitä näissä oloissa tämän paremmin, mutta kun ei tosiaan ole, kun kerran ei ollut 10 vuotta sittenkään.

Vierailija
4/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään välitetä paskan vertaa. Omat ongelmat ne on täällä jumalan selän takanakin, tässä jaksa teidän vikinää vielä lisäksi murehtia.

Vierailija
5/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se perseenne päällä istuminen ja ostakaa lumilapio ja menkää lumitöihin. Sitähän av:lla annettiin ratkaisuksi pohjanmaan tulville kesällä, että kaikki kaivamaan vesiojia.

Vierailija
6/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiden hoito on selvästi huonontunut viimeisen 10 vuoden aikana. Tottakai ennätyslumimyrsky aina aiheuttaa tilapäisen kaaoksen, mutta nykyisin ihan tavanomainen lumentulokin voi aiheuttaa, ja lisäksi kestää todella kauan siivota tiet lumesta.

Tilanne olisi helpompi hyväksyä, jos oikeasti olisi niin että on mahdotonta hoitaa talvella teitä näissä oloissa tämän paremmin, mutta kun ei tosiaan ole, kun kerran ei ollut 10 vuotta sittenkään.

ovat olleet niin lumisia, että tienhoitobudjetit ovat paukkuneet, niin nyt ei ole varaa käydä auraamassa jokaisen lumentulon jälkeen. Viikonloppuisin varsinkin saattaa olla, ettei aura käy ollenkaan ja tiet ovat ihan hirvittävässä kunnossa.

Hyvää tässä on minusta se, että ihmiset joutuvat opettelemaan sitä, että ajaessa keli on syytä ottaa huomioon. Pitkin penkkoja on niitä autoilijoita, joiden mielestä nopeusrajoitus on pienin sallittu nopeus kelillä kuin kelillä.

Vierailija
7/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se perseenne päällä istuminen ja ostakaa lumilapio ja menkää lumitöihin. Sitähän av:lla annettiin ratkaisuksi pohjanmaan tulville kesällä, että kaikki kaivamaan vesiojia.

Eihän se auraus ole ongelma vaan lumen kuljetus. En ajatellut itse maksaa kaupungin teiden kunnossapidosta

Vierailija
8/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuka maksaa kuorma-auton (minäkö?) kaupungin tien puhdistuksesta

Mitä se muuttaisi, jos me "tajuttaisiin" teidän ongelma? Kyllä se silti on ihan teidän ongelma ja jos väität, että olet hankkinut asunnon kaupungista tietämättä, että Suomessa sataa talvisin lunta, pidän sinua vain entistä pösilömpänä. Me maalla olemme ratkaiseet omat lumityöongelmamme - ne ova terilaisia kuin teillä ja koostuvat lähinnä siitä, että sitä putsattaaaa aluetta on ihan helvetisti. Ratkaiskaa tekin omanne. Yksi hyvä ratkaisu on tilata kuorma-auto, joka vie ne lumet lumenkaatopaikalle.

Tuntuu vaan, että ette tajua ollenkaan, kun ohjeet on suunnilleen sitä luokkaa, että kola käteen =) Kyllä minä tiedän mitä tämä on, olen asunut ikäni kaupungissa enkä kaupunkia pois antaisi. Talvi vaan on lumineen todella kamalaa aikaa.

Taloyhtiön velvollisuus on putsata lumet jalkakäytäviltä. Se ei tarkoita niiden pukkaamista kadulle, vaan kuorma-auton tilaamista ja lumen kuskaamista pois lumenkaatopaikalle. Jos taloyhtiö puskee lumet kadulle, kaupungin kaverit vetää ne sinne takaisin.

Tästä idioottimaisuudesta kärsii sitten koko kaupunki ja just ne parkkipaikkaa tarvitsevat autoilijat. Maksakaa kiltisti vaan kunnossapidosta, teille se kuuluukin.

Vierailija
9/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette osaa ajaa isommilla teillä. Perseessä kiinni ajaminen on äärimmäisen vaarallista varsinkin jossain hirvikolari-riskialueella.

Vierailija
10/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön velvollisuus on putsata lumet jalkakäytäviltä. Se ei tarkoita niiden pukkaamista kadulle, vaan kuorma-auton tilaamista ja lumen kuskaamista pois lumenkaatopaikalle. Jos taloyhtiö puskee lumet kadulle, kaupungin kaverit vetää ne sinne takaisin. Tästä idioottimaisuudesta kärsii sitten koko kaupunki ja just ne parkkipaikkaa tarvitsevat autoilijat. Maksakaa kiltisti vaan kunnossapidosta, teille se kuuluukin.

huolehtia jalkakäytävästä, eikä meidän talon edessä sellaista olekaan. Kyllä se ongelma on lumikasoissa, joita kadulta aurat kasaavat ties mihin

Vierailija
11/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette osaa ajaa isommilla teillä. Perseessä kiinni ajaminen on äärimmäisen vaarallista varsinkin jossain hirvikolari-riskialueella.

Vierailija
12/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se auraus ole ongelma vaan lumen kuljetus. En ajatellut itse maksaa kaupungin teiden kunnossapidosta

Me asumme maaseutumaisesti kaupungissa, kiinteistövero% ihan sama kuin keskustassa, jossa kaupunki huolehtii katujen auraamisesta.

Silti täällä aurataan ihan itse tiet eikä kysellä, koska se kaupungin aura-auto tulee. Te voitte tehdä saman eli tilaatte auton viemään lumet pois ettekä odota, että joku muu tekee kaiken puolestanne.

Vierailija
13/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa, miten voi olla noin todellisuudesta joku vieraantunut? TIETENKIN sä maksat itse. Niin mekin maksetaan täällä maalla. joko on ostettu itse koneet ja työvoima tai sit maksetaan lumitöistä paikalliselle yrittäjälle...

Vierailija
14/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä liikuta todellakaan, osta traktori ja aura, niin mekin olemme tehneet täällä maalla. Nytkin mies tuolla auraa naapurin vanhan mummon pihaa.

Vierailija
15/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuammepas. Siksi muutimme maalle. Tervetuloa perässä!

Vierailija
16/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme maaseutumaisesti kaupungissa, kiinteistövero% ihan sama kuin keskustassa, jossa kaupunki huolehtii katujen auraamisesta. Silti täällä aurataan ihan itse tiet eikä kysellä, koska se kaupungin aura-auto tulee. Te voitte tehdä saman eli tilaatte auton viemään lumet pois ettekä odota, että joku muu tekee kaiken puolestanne.

Traktorin ja kuorma-auton hinta ei ole ihan parikymppiä =)

Vierailija
17/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi voi voi ruikuti ruikuti.

Hesalaismiehetkään ei ole enää edes miehiä, kun eivät raukat tiedä mitä voisi tehdä lumikinokselle -paitsi valittaa siitä. Tainnut liueta liikaa estrogeeniä juomavesiin.

Vierailija
18/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä liikuta todellakaan, osta traktori ja aura, niin mekin olemme tehneet täällä maalla. Nytkin mies tuolla auraa naapurin vanhan mummon pihaa.

Kun ette tajua vaan sitten millään =)

Vierailija
19/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi voi voi ruikuti ruikuti. Hesalaismiehetkään ei ole enää edes miehiä, kun eivät raukat tiedä mitä voisi tehdä lumikinokselle -paitsi valittaa siitä. Tainnut liueta liikaa estrogeeniä juomavesiin.

ette vaan tajua

Vierailija
20/71 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi minä sen maksaisin pienestä palkastani??

Traktorin ja kuorma-auton hinta ei ole ihan parikymppiä =)

aika moni voisi väittää, että SINÄ et tajua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi