Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihanko oikeasti te kaikki väännätte jotain laatikkoja itse?

Vierailija
18.12.2012 |

Ei meillä ikinä äitikään tehnyt mitään porkkanalaatikkoa itse. Saahan niitä kaupasta. Se mitä joskus olen myyjäisistä ostettuja maistanut, niin kyllä Saarioinen menee ihan täydestä, jos ei ole parempaakin.

Ihan vilpittömästi ihmettelen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkikartanon laatikot ja laitan ne omiin vuokiini ja kaikki ihmettelvät, että millä reseptillä olen saanut niin hyviä laatikoita, ja siinä udellaan minun suurta salaisuuttani. haahhaaa

Joten kukaan ei ole huomannut, että ovat valmiina ostettuja.

Vierailija
2/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: en valittanut, että olisi työlästä. Mielestäni vain se Saarioisten valmis porkkanalaatikko on parempaa kuin itse tehdyt mössölaatikot.

Miksi minä en ollenkaan ymmärrä ,mikä siinä niin vaikeaa on?

Jos tekee kaupansoseista, ei ole edes sitä sosemyllyn vääntämistä eikä juuresten kuorimista.

Miksi aloittajan tai jonkun muun mielestä on niin mahdottoman työlästä ja vaikeaa esim.

a) keittää riisipuuro porkkanalaatikkoon tai b) sekoittaa kerma-korppujauho-muna-maustemössö laatikon pohjaksi + lisätä siihen valmis sose?

Itse tehty on juuri sellaista omanmakuista ja tietää, syökö nyt porkkana-, lanttu- vaiko perunalaatikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin se porkkana

Vierailija
4/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lanttujen keittämisestä lähtien itse. Saarioisten ruuista en siis tiedä mitään.

Vierailija
5/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kaupan mössöt joillekin uppoaa, jotka ei paremmasta tiedä.

Vierailija
6/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se maku on jotain muuta kuin itsetehdyissä. Siksi teen itse.

Vierailija
7/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty syömään.

Vierailija
8/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne kaupan mössöt joillekin uppoaa, jotka ei paremmasta tiedä.

Ja ne on olleet aina huonompia. Koostumus monesti sellaista vauvanruokamaista mössöä ja sattumia joukossa. Sellaistako te oikeasti haluatte syödä?

Vierailija
9/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin väännän laatikot itse vanhan reseptini mukaan. Lanttulaatikkoon tulee esim.inkivääriä ja ruskistettua sipulia.

Kunnon imellettyä perunalaatikkoa ei mikään voita.

Vierailija
10/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei laatikkoja syö kukaan, ei jouluna eikä muulloin.

Vierailija
11/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en ollenkaan ymmärrä ,mikä siinä niin vaikeaa on?

Jos tekee kaupansoseista, ei ole edes sitä sosemyllyn vääntämistä eikä juuresten kuorimista.

Miksi aloittajan tai jonkun muun mielestä on niin mahdottoman työlästä ja vaikeaa esim.

a) keittää riisipuuro porkkanalaatikkoon tai b) sekoittaa kerma-korppujauho-muna-maustemössö laatikon pohjaksi + lisätä siihen valmis sose?

Itse tehty on juuri sellaista omanmakuista ja tietää, syökö nyt porkkana-, lanttu- vaiko perunalaatikkoa.

Vierailija
12/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta meillä ei syödä aattona ainoatakaan laatikkoa, päivänä bataattilaatikkoa, jonka tekemiseen menee alle 30minuuttia ja loput valmistaa uuni.

Vierailija
13/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti! Ei tulisi mieleenkään ostaa kaupasta joululaatikoita, saati ostaa myyjäisistä jonkun toisen tekemiä.

Vierailija
14/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu meidän jouluperinteeseen laittaa laatikot aattoaamuna leivinuuniin kypsymään.

Jos olet kerran maistanut myyjäisissä itse tehtyä laatikkoa, niin ei sen perusteella kannata moista johtopäätöstä tehdä. Reseptejä on erilaisia.

Meilläkin lapsuuden kodissa syötiin aina valmislaatikoita. Silloin jo päätin, että omassa kodissani ruuat valmistetaan itse.

Vierailija
15/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin helppoja tehdä. Meillä ei kukaan tykkää, eikä söisi kaupan valmiita.

Itse tehtynä ne on paljon parempia. Ja saa juuri sitä mitä haluaa.

Vierailija
16/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä yksinkertaisilla joissa maistuu pääasiassa se pääraaka-aine, porkkanat ostan aina luomua

Inhoan porkkalaatikkoa jossa suurimoita ja lanttulaatikkoa joka makeutettu liikaa siirapilla

Kun kun on kiirejoulu ostan perunalaatikon kun en siitä niin itse välitä.

Vierailija
17/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on lapsesta saakka tottunut syömään eineslaatikoita niin nehän on just oikean makuisia ja niiden koostumus on se oikea. Ja jos taas on tottunut itsetehtyihin niin valmislaatikot on tietty pahoja.

Vierailija
18/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaik kyl kaupanki kelpaa. Kaupasta ei saa vaan just mun makuun, niin itse tekemällä on saanu just sellasta kun haluaa. Käytän kyllä kaupan valmista lanttu ja porkkanasosetta

Vierailija
19/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muutenkaan syödä eineksinä muuta kuin joskus maksalaatikkoa. Miksi ihmeessä söisimme eineksiä sitten jouluna? En kuitenkaan kuori ja keitä vaan ostan lanttusoseen valmiina, koska sitä kuluu aika vähän. Äitien tekemät laatikot on oikeasti aika mauttomia.

Vierailija
20/35 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee halvemmaksi ja ei oikeasti ole ede mikään vaiva. Aikoinaan, kun tein ekan kerran, ajatuskin stressas. Luulin, että on niin vaivalloista. Ensimmäisen kerran jälkeen ei oo enää stressannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi