Kannattaakohan tätä enää jatkaa? Mieheni ei viihdy kotona. Hän on vain hetken
iltasella kotona ja lähtee taas pois, lenkille, kaverille, joskus baariin (ei toista naista). Hän haluaa olla "itsensä kanssa", mutta käytännössä se tarkoittaa, että hän on stten vain töissä ja itsensä kanssa, kunhan ruoan syö illalla kotona.
Hän myös valehtelee, että käy äkkiä ja tulee heti takaisin. Ei tule. Olen taas itkenyt pitkin päivää. Minä en kelpaa, perhe ei kelpaa. Mies sanoo rakastavansa, mutta ei halua olla lähellä (paitsi kun haluaa seksiä).
Onko tässä enää järkeä? Kohta vuoden hän on luvannut ja luvannut, mutta mikään ei muutu. Sanokaa, luovutanko jo?
Kommentit (111)
Se olisi vain viesti, että kunhan lämpimikseni löpisen, kyllä minulle saa lupauksensa pettää. Meillä oli sopimus, jonka mies tieten rikkoi. Hän tiesi, mitä siitä seuraa. Olen varmaan kamala, mutta nyt en pysty parempaan.
-ap
Se olisi vain viesti, että kunhan lämpimikseni löpisen, kyllä minulle saa lupauksensa pettää. Meillä oli sopimus, jonka mies tieten rikkoi. Hän tiesi, mitä siitä seuraa. Olen varmaan kamala, mutta nyt en pysty parempaan.
-ap
Ei kannata syyttää itseäsi, mies on aikuinen, joka teki oman valintansa. Jos se työstressi on hänelle liikaa, hänen pitäisi hakea siihen apua, eikä kohdella sua ja lapsiakin huonosti.
Minusta sinä olet kestänyt liiankin pitkään miehesi temppuilua. Tuo ei ole reilua sinua eikä lapsia kohtaan.
Toki puolisoa pitää tukea vastoinkäymisissä mutta jos mies ei yritä itse ratkaista ongelmiaan niin eihän tuo voi toimia.
Onko mies etsinyt uutta työpaikkaa ? Onko mies keskustellut esimiehensä kanssa liiasta työstressistä ja pyytänyt esim. osan työtehtävien poistamista häneltä tai siirtoa muihin tehtäviin. Onko mies käynyt lääkärissä. Ei mies vain voi kaataa ongelmia perheen päälle ja sanoa että ne johtuu töistä ei minun tartte tehdä ongelmilleni mitään...
Itse veikkaisin kyllä toisia naisiakin tuosta käytöksestä päätellen. Onhan se toki mahdollista että ei ole pettänyt muiden naisten kanssa mutta muuten on ainakin pettänyt ap:n monesti ja niin pahasti ettei enää kannata pelkästään "ymmärtää".
Tsemppiä ap;lle !!
ja on toiminnan vuoro.
Keskustele miehesi kanssa vielä kerran - vaadi, että hän hakee apua ja hoitoa. Laita se ihan avioliiton jatkamisen ehdoksi. Kotiin ei pääse, ennen kuin on käynyt ensimmäisen kerran terapiassa.
Tämän jälkeen mietit rauhassa, mihin kaikkeen olet valmis ja mitä et missään nimessä enää suostu sietämään. Ei ole normaalia missään tilanteessa pettää lupauksiaan - oli sitten masentunut, stressissä tai mitä tahansa. On röyhkeää, välinpitämätöntä ja ilkeää jättää toinen sänkyyn odottamaan, kun piti vain tupakalla käydä. Törkeää käytöstä!
Mies ei edes yritä. Ihan suoraan minäkin väittäisin, että hänellä on toinen nainen, jonka luokse singahtaa näillä "tupakkakäynneillään". Jos ei ole, niin ainoa vaihtoehto on se, että mies on täysin tasapainoton ja sairas ja sinun tehtäväsi on suojella perhettäsi tällaiselta.
Mahdollisuudet on annettu, nyt on miehen vuoro. Jos hän ei koe avioliittoaan ja perhettään pelastamisen arvoiseksi, et voi asialle mitään. Sinä olet tehnyt jo kaikkesi.
Tsemppiä uuteen elämään. Älä jää jumiin.
ja SILTI aika pettämiselle kyllä löytyi enkä tajunnut epäillä mitään.
Minäkin luulin että kaikki johtuu vain työstressistä jne mutta eipä näin ollutkaan.
Seksiä oli meilläkin mutta ilmeisesti se ei sitten riittänyt
Pakottaisin miehen pariterapiaan.
Omalla miehelläni oli masennus. Hän muuttui välillä kummalliseksi ja etäiseksi, eikä vastaillut mulle. Makasi vaan ja tuijotti kattoon, oli ihan outo. Näitä hetkiä oli ehkä kerran kuussa pari päivää. Kun aloin odottamaan esikoistamme, asia jotenkin paljastui minulle kun mies murtui kaiken taakan alla. Paljastui että hänellä oli vakava peliongelma. Oli velkaantunut PALJON ja ottanut pikavippejä selvitäkseen edellisistä veloista ja oli nyt paljon pahemmissa veloissa. Yhdessä pohdimme sitten asiaa ja eroammeko vai mitä. Päätin puhaltaa yhteiseen hiileen, olihan lapsi tulossa ja kaikkea. Mies sai ajan velkaneuvojalle ja sieltä ohjattiin sopimaan kaikki pankin kanssa ja asiat alkoivat lutviutua. Mies sai maksusuunnitelman ja kertoi minulle, että suuri ahdistus on poissa kun ei tarvitse asiaa enää minultakaan salailla. Nyt elämämme on ihanaa normaalia perhe-elämää ja mies täysillä siinä mukana. Noita peliasioita hänestä ei huomannut ollenkaan. Pelasi sekä ulkona käydessään, että nettipelejä ja sanoi ongelman kasvaneen aivan huomaamatta.
Tsemppiä ap:lle! Toivon että löydätte asiaan jonkun ratkaisun. Mutta eihän tuota voi loputtomiin kestää, vaadi ratkaisua ja menkää terapiaan. Eiköhän asian oikea laita siellä selviä kun on ulkopuolinen ihminen kuuntelemassa, häntä ei voi samalla tavalla "kusettaa".
ja on toiminnan vuoro.
Keskustele miehesi kanssa vielä kerran - vaadi, että hän hakee apua ja hoitoa. Laita se ihan avioliiton jatkamisen ehdoksi. Kotiin ei pääse, ennen kuin on käynyt ensimmäisen kerran terapiassa.
Tämän jälkeen mietit rauhassa, mihin kaikkeen olet valmis ja mitä et missään nimessä enää suostu sietämään. Ei ole normaalia missään tilanteessa pettää lupauksiaan - oli sitten masentunut, stressissä tai mitä tahansa. On röyhkeää, välinpitämätöntä ja ilkeää jättää toinen sänkyyn odottamaan, kun piti vain tupakalla käydä. Törkeää käytöstä!
Mies ei edes yritä. Ihan suoraan minäkin väittäisin, että hänellä on toinen nainen, jonka luokse singahtaa näillä "tupakkakäynneillään". Jos ei ole, niin ainoa vaihtoehto on se, että mies on täysin tasapainoton ja sairas ja sinun tehtäväsi on suojella perhettäsi tällaiselta.
Mahdollisuudet on annettu, nyt on miehen vuoro. Jos hän ei koe avioliittoaan ja perhettään pelastamisen arvoiseksi, et voi asialle mitään. Sinä olet tehnyt jo kaikkesi.
Tsemppiä uuteen elämään. Älä jää jumiin.
Mies on joko tasapainoton, jolloin tarvitsee ihan lääketieteellistä apua, jos on hajoamassa. Tai sitten hän on vain ilkeä ja empatiakyvytön, tai sitten hänellä on toinen nainen, mutta hän ei halua "särkeä perhettä", vaan toivoo sinun tekevän sen hänen käyttäytyessään paskamaisesti.
Miten mahtaa nykyään mennä? :-)
Nainen ei ole taaskaan osannnut selittää miehelle sitä mitä parisuhde tarkoittaa. Ja siksi miehesi on tuossa tilanteessa ja sinä myös. Mies haluaa erota mutta ei uskalla sanoa sitä joten odottaa että otat eron jotta mies pääsee vapaaksi. Niin se vaan on. Tuota voi sanoa oirehtimiseksi että mies ei tiennyt että parisuhteessa joutuisi olemaan kumppanin kanssa niin paljon ja omaa vapaa aikaa ei olisi.
Ei tee. Ei kaikkien elämä ole niin yksinkertaista ja mustavalkoista. Ihmisillä on vaikeuksia, muitakin kuin pettäminen. Vakiselitys ei aina päde.