Miten estätte miehen kiukkukohtauksen autokaupan edessä?
Hävettää, kun mies saa aina kiukkukohtauksen kun mennään autokaupan ohitse. Tuijottaa sisälle ja hiplailee autoja, ja raahustaa maristen superhitaasti perässäni vaikka ollaan sovittu jo aamulla että nyt sitten mennään vaan reippaasti sen kaupan ohi niin saa jotain muuta kivaa. Sitten kun itsellä hermo menee ja sanon että "sait jo viime vuonna Opelin, tänä vuonna et varmana saa autoa!" niin alkaa kunnon kiukuttelu. Kun mennään autolle niin haukkuu vaan sitä autoaan kuinka se on ruma ja halpa ja tyhmä.
En jaksaisi enää. :( Joka kerta sama juttu!
Kommentit (51)
Meillä mies on opetettu itsenäiseksi jo alusta saakka: hoitaa ihan itse autoon liittyvät asiat, tukea toki saa valinnoissaan mutta muuten pitää pystyä jo itse hoitamaan t'ällaiset asiat ja ymmärtää ettei ihan kaikkea voi aina saada. Olen ylpeä miehestäni. En ymmärrä tuollaista curlaamista ollenkaan!
Mun mies on aina ollut niin ujo, että ei suostu lapsiparkkeihin yksin jäämään.
Olen kuitenkin huomannut, että aika nuorellakin iällä miehelle kannattaa selittää säännöt ja rajat. Ollaan yhdessä sovittu, että jos mies haluaa kierrellä mun mukana kaupoilla ennemmin kuin jäädä hoitoon, niin sitten pitää käyttäytyä asiallisesti.
Autoja saa katsella mutta ei koskea tai mankua. Jos on asiatonta käytöstä, kaupasta poistutaan heti. Mun mies on onneksi sellainen laiha luikku, että tarvittaessa jaksan nostaa hänet ostoskärryyn ja työntää ulos kaupasta.
(Jos jotakuta haittaa kärryn likaantuminen, niin kengäthän voi mieheltä ottaa pois jalasta. Silloj ongelmana on tosin jalkahienhaju, onko tähän vinkkejä?)
Olenko optimisti jos ajattelen että kun mies on isompi, se voisi itse viikkorahoista säästää johonkin järkevään, yhdessä valittuun autoon?
Jos ap:n miesraukalla on Ooppeli niin ei kai se mikään ihme ole, että saa kiukkukohtauksia. Ostakaa kunnon auto niin ei tarvi kiukutella.
Meillä ei ole autojen kanssa ongelmia, mutta mieheni intohimo ovat keittiötarvikkeet. Hienot veitset, hiiliteräspannut, wokkausvälineet, kaasuliesistä puhumattakaan.
Jotenkin noloa, kun muut miehet toppuuttelevat vaimojaan niiden kohdalla ja meillä MIES roikkuu kaasulieden kahvassa minun maanitellessani häntä mukaani jatkamaan matkaa. Onneksi Jari Sinkkonen neuvoi ostamaan sellaisen leikkikeittiön, sillä on hoidettu jo monta pettymystä.
Kannattaa ostaa ruman, halvan ja tyhmän auton sijasta kaunis, kallis ja fiksu. Johan loppuu marina. Meillä on 3 autoa ja 4 moottoripyörää. :D
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 11:11"]
Kannattaa ostaa ruman, halvan ja tyhmän auton sijasta kaunis, kallis ja fiksu. Johan loppuu marina. Meillä on 3 autoa ja 4 moottoripyörää. :D
[/quote]
Ompa surullista lukea tällaisesta laiminlyönnistä :( Ls ilmo pitäisi tehdä. Kyllä se kuulkaa on rakastavan vaimon tehtävä asettaa rajat silloinkin kun mies vähän kiukuttelisi.
Jos kaupungilla näkyy huonosti käyttäytyviä miehiä, on taustalla yleensä just tällaiset piittaamattomat vaimot!
Mä olen aivan liian lepsu yleensä ostan muutaman mopoauton että on hiljaa loppumatkan.
Oon ihan järkyttynyt. Tän ketjun on pakko olla vitsi? Eikai KUKAAN aikuinen ihminen kiukuttele jos ei pääse autokauppaan? Tai siis. En edes tiedä mitä tähän sanoa. Kyllähän jokainen aikuinen ihminen voi sinne autokauppaan mennä myöhemmin vaikka itsekseen?
Enkö mä nyt vaan hoksaa et tää on ihan vitsi? Mulle ei tulis ainakaan mieleenkään kieltää miestä käymästä autokaupassa halutessaan en edes tiedä miksi pitäisi kieltää?
Meillä on alusta asti puhuttu vaan menopelistä, joten mies ei osaa kaivata uutta autoa vaan on ihan tyytyväinen ajellessaan meidän vuoden -86 corollalla. Pyrin välttämään uusista autoista puhumista niin kauan, kuin voin. Täten hän ei tiedä paremmasta. Autokaupan ohi kuljemme vailla huolia kun mies ymmärtää, että uusilla autoilla mässäilevillä on enemmän älymätää.
Onkohan ap vielä linjoilla, kun aloituksesta on jo aikaa? Mikä on tilanne nykyään? Vieläkö mies kiukuttelee, vai onko vaihe mennyt jo ohi? Oletko sortunut ostamaan?
Mies on vihdoinkin tajunnut, että Opel ei ole auto ja siksi haluaa ostaa sellaisen luotettavan kulkupelin joka on enemmän käytettävissä kuin korjaamolla. Olen kiitollinen siitä että itse tajusin vaihtaa Opelin pois ja ei koskaan enää Opel merkkistä kulkuneuvoa, poislukien karvaopel
Mä pidän aina käsilaukussa kaljatölkkiä. Vilautan sitä ja sitten turvallisen matkan päässä avaan sen miehelle. Ehkä pitäis siirtyä tohon tissin antamiseen kun tää ei ole niin terveellistä :(
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 14:27"]
Mä pidän aina käsilaukussa kaljatölkkiä. Vilautan sitä ja sitten turvallisen matkan päässä avaan sen miehelle. Ehkä pitäis siirtyä tohon tissin antamiseen kun tää ei ole niin terveellistä :(
[/quote]Joo, nykytutkimusten mukaan se kalja voi olla todella haitallista miehen kehitykselle. Mielestäni se on ehdottomasti ms-ilmon paikka jos joku miehelleen juottaa kaljaa.
Meillä tilanne kärjistyi niin pahaksi npiden autojen, kalastus-ja tiekonevehkeiden ja keskioluean kanssa että oli pakko luopua koko miehestä. Raivarit söi pohjan koko elämältä ja oli tehtävä raskaita päätöksiä. Onneksi löytyi hyvä sijaisperhe jamies tapaa lapsiaan säännöllisesti.
Meillä mies kyllä käyttäytyy ihan kiltisti autokaupoilla, mutta pelikaupan nähdessään pasmat sekoaa. Pelaa muutenkin ihan liikaa, vaikka on sovittu aikarajat. Ei millään lähtisi ulos puita hakkaamaan tai kavereiden kanssa sählytreeneihin. Yölläkin joskus saan miehen kiinni pelaamisesta, ja silloin on kyllä ollut pakko takavarikoida ohjaimet. Siihen raivariin ei auta edes tissi.
Tämän on pakko olla vitsi, ei voi kun nauraa..täytti tehtävänsä! Mutta jos on tosi niin hohhoijaa. Siis kai jokainen mies ostaa auton sellaisen kuin haluaa tai mihin on varaa omassa lompakossa. Ei kai siitä kukaan voi kiukutella muille kuin itselleen. Meillä ainakin puoliso on aina ostanut sellaisen pelin kun haluu, en minä siihen ole sekaantu ja hyvin on ostanu perhe mahtunut ja koirakin. ja omani oon minä sitten ostanu semmosen kauppakassin mikä ei ole niin komee kun en tarvii. Tämä oli kyllä päivän paras vitsi koko juttu, kiukutteleva mies kulkee autokaupan ohi, ei hyvää päivää!
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 19:38"]
Meillä on sellainen tilanne nyt, että mies on kotihoidossa kun ei onnistuttu saamaan sille mitään päivähoitopaikkaa. Olen selittänyt miehelle, että sen takia meillä ei ole nyt varaa mihinkään ylimääräiseen. Innoissaan se katselee autoja kaupungilla ja tykkää lukea sellaista autokirjaa.
On vähän paha mieli miehen puolesta ja mietinkin niitä joulupuukeräyksiä. On vaan kurjaa jos Me toivotaan 38-vuotiaalle vesselille kirkkaanväristä ja sporttista menopeliä ja saakin sitten jonkun Opelin. :(
[/quote]Oletko harkinnut miehellesi hoitotätiä päiviksi? Tiedän, että voi olla kallista, mutta varmaankin unohtuisi autojen katselu kun tulisi muita virikkeitä.
Meillä on lauantai autopäivä. Ikäänkuin karkkipäivä. Silloin saa käydä yhdessä autokaupassa. Jos on käyttäytynyt viikolla hyvin, saa mennä kahteen autokauppaan. Mutta ei enempää ettei käy pyörryttämään. Kauppoihin olen tietysti ilmoittanut ostokiellosta.
Mutta mitäs sitten, kun anoppi pilaa saavutetut tulokset? Meillä sujuu autokauppojen ohitus jo hyvin, mutta ei tarvita kuin yksi päivä anoppilassa, ja ollaan taas alkupisteessä:( miehen äiti nimittäin antaa miehen temmeltää mielinmäärin autokaupoissa, istua autojen kyydissä ja lopuksi pyytävät aina mukaan jonkin mainosavaimenperän tai -kynän tai heijastimen. Hyvähän se on anopin hemmotella, kun minä ne päivittäiset autokauppojen ohitukset joudun hoitamaan! Ja sitten anoppi-viikonloppujen jälkeen saa kuunnella sitä kiukuttelua ja tyhmäksi nimittelyä ja " kun mun äiti aina..." Ärsyttävää!
Entäs kun mies on niin iso, että saa jo liikkua itsekseen? Meillä on jo tässä vaiheessa ja välillähän se jää tietysti haahuilemaan töiden jälkeen autokaupoille. Odota siinä sitten ruuan jäähtyessä, kun ei tuo vastaa puhelimeenkaan silmät kiiluen autoja tutkiessaan. Joskus on mennyt nukkumaanmenoaikaan asti, ennen kuin mies on tullut kotiin. Mikä tähän auttaisi? Imettääkään en enää voi, mies on jo vierotettu. Pitäiskö kysyä työpaikalta kimppakyydin mahdollisuutta? Naispuolinen työkaveri vaan aina pitää olla ajamassa, mutta onhan se hänellekin raskasta, kun väkisin muutaman autokaupan ohi joutuu ajamaan, ja pitele siinä sitten miehiä turvavöissään, kun ajat! Suostuisikohan hän imettämään mieheni rauhalliseksi, kehtaanko kysyä?
Yhdessä kun oltiin matkassa silloin kun mies oli vähän pienempi, helppo ratkaisu oli ne miesparkit! Ei niitä joka paikassa ole, mutta jossain on aina sopivasti sellainen, jossa saa pullon miehen eteen ja sitä tarvitsevat voivat vielä imutella savututtejakin. Kyllä siinä aika menee mukavasti, kun on samanhenkisiä tovereita paikalla. Saa sillä aikaa rauhassa käydä omilla ostoksilla.