Miten estätte miehen kiukkukohtauksen autokaupan edessä?
Hävettää, kun mies saa aina kiukkukohtauksen kun mennään autokaupan ohitse. Tuijottaa sisälle ja hiplailee autoja, ja raahustaa maristen superhitaasti perässäni vaikka ollaan sovittu jo aamulla että nyt sitten mennään vaan reippaasti sen kaupan ohi niin saa jotain muuta kivaa. Sitten kun itsellä hermo menee ja sanon että "sait jo viime vuonna Opelin, tänä vuonna et varmana saa autoa!" niin alkaa kunnon kiukuttelu. Kun mennään autolle niin haukkuu vaan sitä autoaan kuinka se on ruma ja halpa ja tyhmä.
En jaksaisi enää. :( Joka kerta sama juttu!
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 21:41"]
Meillä on lauantai autopäivä. Ikäänkuin karkkipäivä. Silloin saa käydä yhdessä autokaupassa. Jos on käyttäytynyt viikolla hyvin, saa mennä kahteen autokauppaan. Mutta ei enempää ettei käy pyörryttämään. Kauppoihin olen tietysti ilmoittanut ostokiellosta.
[/quote]
Meillä sama ja on toiminut hyvin! Viikolla jos alkaa marista, voi aina muistuttaa että "lauantaina on autopäivä". MUTTA näinä päivinä ei sitten katsota formuloita, muuten menee riehumiseksi, ruoka ei maistu eikä rauhoitu nukkumaan.
-47
Nyt mä vasta tajusin mistä te puhutte. Oon niin sinisilmäinen että mä uskon kaiken mitä mulle kerrotaan ja todella luulin että tässä puhutaan juuri niinkuin on kirjoitettu. Oon kyllä niin höpsö :(
No sainpahan hyvät naurut omalla kustannuksella ^_^
Meillä on kaupungilla käynti mennyt niin mahdottomaksi, että jäisi kaikki tärkeä hoitamatta miehen C.A.R -syndrooman takia. Pitkäänhän tota diagnoosia sai odottaa, vaikka oireisto olikin niin voimakas ja selkeä. Syndroomahan tarkoittaa oireyhtymää, johon ei ole parannusta, joten kaupungin miespalvelusta saatiin nyt sitten henkilökohtainen avustaja puolipäiväisesti, puolipäivää hän on sitten miesparkissa. Illat on tietty näin yksinhaltijalle aika raskaita ja välillä kun olen tosi väsynyt jatkuvaan surrutteluun on vahinkojakin päässyt sattumaan, näistä sitten useampi ms-ilmo ja aika vakava lunastusuhka nyt päällä. Kyllä se kuulema vaan on haltijan vastuulla jaksaa toistaa sitä Sinisen unen "ja sillä on sininen auto ja se auto hyrrää näin" kohtaa, kun on kerran miehensä kanssa huoltosopimuksen tehnyt, eikä juoksennella ulkona yksin pururadoilla ja jättää toista valvomatta yksin kotiin.
Välillä sitä vaan väsyy tähän jatkuvaan häpeään, löysin vessasta pyykkien seasta pinon ToysRUsin mainoslehdistä revittyjä kaikkein törkeimpiä sivuja. Eikö mikään riitä.
Jonkin verran on auttanut myös öljyjen vaihto, eli kaikki orgaaniset pois ja koneöljy tilalle, on ihan eri mies nyt. Jos on kovin rauhaton, niin laitan ulos autoon nukkumaan, muutenkin pakokaasu jotenkin rentouttaa .
Lauantaisin sit yleensä on herkkupäivä, eli mennään jonnekin kivalle isolle parkkikselle vähän kiertelemään, mutta enitenhän tuo tuntuu tykkäävän, kun jättää yksin lukittuun autoon, ja nää on tosiaan nyt riittäneet aika pitkälle kun saatiin tuo diagnoosi ja käypä hoito suositukset toimimaan sopivalla lääkityksellä. Kela korvaa meille nyt kokonaan tuon New Car -huonetuoksun, laitan myös unirättiin mojot tuota. http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_38&products_id=158&zenid=k13pe8nktrglh6pi05b2j5r7m2 Ihan tämän voimalla käy nyt sitten vanhempienkin autojen katsominen.
Vähän tujumpi on tietty tää Chemical Guysin New Car Scent http://www.projectech.fi/hajusteet.html , mutta perjantaipullona on meillä tää.
Hevosvoimahalit kaikille!
Välillä palataan niihin aiempiin todella pieleen menneisiin tilanteisiin, eli niihin jolloin hän on saanut sellaiset kohtaukset että hänet on pitänyt raahata sieltä jalat sätkien ja karjuvana pois. Otan ne ikävät tapaukset esiin ihan vain esimerkkinä että ei enää näin, tai muuten ei tule enää ollenkaan uutta autoa.
Sitten välillä tehdään sellainen, että mennään autokauppaan sisälle kun hän on ensin saanut etukäteen katsoa netistä että mitä tosi hienoa autoa hän haluaisi käydä tarkastelemassa. Sovitaan ihan kohta kohdalta mitä siellä tehdään ja mitä ei. Että jos nyt haluaa käydä katsomassa tiettyä Bemaria niin samalla reissulla ei mennä Lexuksien tai Mersujen luo. Ne jätetään toiselle kerralle ettei mene ihan sekaisin liiallisista virikkeistä. Johdonmukaisuus on tärkeää.
eikä mies ole vielä osannut sitä kaivatakaan, pelkään että kohta alkaa ihmettelemään, kun monella kaverillaan on auto. No, täytyy keksiä siihen mennessä joku hyvä selitys.
Tässä asiassa =(
Mä koitat suunnitella reitin sen mukaan, ettei me kuljeta ensinkään autokaupan ohi, ja jos me ajaudutaan vahingossa jonkun autokaupan lähelle, niin koitan kiinnittä mieheni huomion muualle "katso, tietyö, traktori!" -ttyypisillä jutuilla.
Mä tiedän, mä oon huono vaimo kun en osaa olla lujana!
Mun mies on päälle satakiloinen, niin et mä oon kyl ihan pulassa kun se heittäytyy maahan selälleen ja karjuu kurkkuputki punaisena, mummot tuhahtelee ohikulkiessaan, eikä kukaan auta mitenkään!
Ihan saan itse lirkutella, lahjoa ja leperrellä mieheni mukaan. Mä en enää jaksa kiskoa sitä autoon, kun se on niin iso jo!
Neuvoja kellään?
Yleensä emme kävele autokaupan ohi. Jos ollaan menossa johonkin, että on aivan pakko kävellä ohi, otan miehelle jotain pientä evästä mukaan. Hieman ennen kauppaa annan hänelle HK:n sinisen käteen ja on yleensä niin onnellinen, että ei huomaa koko autokauppaa.
Yritän myös ajoittaa autokaupan ohi kävelemisen (jos se siis ei ole vältettävissä) niihin aikoihin, kun mies ei ole väsynyt.
Ja en anna miehen haukkua autoaan ollenkaan! Jos aloittaa auton haukkumisen, niin uhkaan, että annan sen naapurin Ranelle, jolla ei ole autoa ollenkaan. Kyllä loppuu! :-)
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 09:49"]
Meillä mies on opetettu itsenäiseksi jo alusta saakka: hoitaa ihan itse autoon liittyvät asiat, tukea toki saa valinnoissaan mutta muuten pitää pystyä jo itse hoitamaan t'ällaiset asiat ja ymmärtää ettei ihan kaikkea voi aina saada. Olen ylpeä miehestäni. En ymmärrä tuollaista curlaamista ollenkaan!
[/quote]
Minusta annat miehelle liian suuren vastuun päättää yksin tällaisista asioista, kuin auton ostaminen. Mies tarvitsee rakkautta, mutta myös selkeät rajat ja se on sinun tehtäväsi ne asettaa.
Kyllä meilläkin mies saa itse valita arkisin esim kauluspaidan ja sukat (paitsi jos miehellä on tärkeä palaveri tai muu tärkeämpi meno, silloin annan kaksi vaihtoehtoa, joista mies saa valita ja näin hänestä tuntuu että hän sai itsenäisesti valinnan tehdä) ja viikonloppuisin Prisman olutosastolla valitsee saunakaljansa, mutta auton hankkiminen on mielestäni liian vastuullinen asia, eihän mies silloin ajattele järkevästi ja seuraamukset voivat olla kaoottiset. Mieheni exä antoi hänen tehdä autopäätöksiä omin päin ja mies oli sitten kerran ostanut Alfa Romeon... Että näin. Joten mielestäni edesvastuutnta antaa vapautta väärässä kohtaa, mies on kuitenkin mies ja vaikka kuinka hänen arvostelukykyynsä muuten luottaisit, on autokauppa kuitenkin autokauppa!!!
Oletko kokeillut seurustelua aikuisen kanssa?
Oletko kokeillut seurustelua aikuisen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 14:27"]
Mä pidän aina käsilaukussa kaljatölkkiä. Vilautan sitä ja sitten turvallisen matkan päässä avaan sen miehelle. Ehkä pitäis siirtyä tohon tissin antamiseen kun tää ei ole niin terveellistä :(
[/quote]Joo, nykytutkimusten mukaan se kalja voi olla todella haitallista miehen kehitykselle. Mielestäni se on ehdottomasti ms-ilmon paikka jos joku miehelleen juottaa kaljaa.
[/quote]Meidän taloyhtiössä on yksi nainen joka ostaa miehelleen kaljaa. Voiko tuon ms-ilmon tehdä anonyyminä?
Ms-ilmon voi tehdä anonyyminä, itse tein kerran juurikin seinänaapuristani, kun vaimo roudasi koko kesän olutta miehelleen. Säilyttivät niitä kaljoja välillä parvekkeella, joten sain napatuksi kuviakin todisteeksi.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 02:54"]
Meillä on kaupungilla käynti mennyt niin mahdottomaksi, että jäisi kaikki tärkeä hoitamatta miehen C.A.R -syndrooman takia. Pitkäänhän tota diagnoosia sai odottaa, vaikka oireisto olikin niin voimakas ja selkeä. Syndroomahan tarkoittaa oireyhtymää, johon ei ole parannusta, joten kaupungin miespalvelusta saatiin nyt sitten henkilökohtainen avustaja puolipäiväisesti, puolipäivää hän on sitten miesparkissa. Illat on tietty näin yksinhaltijalle aika raskaita ja välillä kun olen tosi väsynyt jatkuvaan surrutteluun on vahinkojakin päässyt sattumaan, näistä sitten useampi ms-ilmo ja aika vakava lunastusuhka nyt päällä. Kyllä se kuulema vaan on haltijan vastuulla jaksaa toistaa sitä Sinisen unen "ja sillä on sininen auto ja se auto hyrrää näin" kohtaa, kun on kerran miehensä kanssa huoltosopimuksen tehnyt, eikä juoksennella ulkona yksin pururadoilla ja jättää toista valvomatta yksin kotiin.
Välillä sitä vaan väsyy tähän jatkuvaan häpeään, löysin vessasta pyykkien seasta pinon ToysRUsin mainoslehdistä revittyjä kaikkein törkeimpiä sivuja. Eikö mikään riitä.
Jonkin verran on auttanut myös öljyjen vaihto, eli kaikki orgaaniset pois ja koneöljy tilalle, on ihan eri mies nyt. Jos on kovin rauhaton, niin laitan ulos autoon nukkumaan, muutenkin pakokaasu jotenkin rentouttaa .
Lauantaisin sit yleensä on herkkupäivä, eli mennään jonnekin kivalle isolle parkkikselle vähän kiertelemään, mutta enitenhän tuo tuntuu tykkäävän, kun jättää yksin lukittuun autoon, ja nää on tosiaan nyt riittäneet aika pitkälle kun saatiin tuo diagnoosi ja käypä hoito suositukset toimimaan sopivalla lääkityksellä. Kela korvaa meille nyt kokonaan tuon New Car -huonetuoksun, laitan myös unirättiin mojot tuota. http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1_38&products_id=158&zenid=k13pe8nktrglh6pi05b2j5r7m2 Ihan tämän voimalla käy nyt sitten vanhempienkin autojen katsominen.
Vähän tujumpi on tietty tää Chemical Guysin New Car Scent http://www.projectech.fi/hajusteet.html , mutta perjantaipullona on meillä tää.
Hevosvoimahalit kaikille!
[/quote]
Siis jessus sentään!!
Niinku mä oon apua hakenu ja kaiken aikaa ois toi kaikki em. ollu saatavilla!!!
Nyt kyllä perustetaan yhdistys näistä asioista tiedottamaan asap!
Ja varainkeräys käyntiin niinku ois jo ja hakemus RAY:lle aletaan kyl järjestämään sopeutumisvalmennuskursseja ja antamaan vertaistukea.
Laitoin jo netin kautta kelakorvaushakemukset menee, kiitos Sinulle! <3
Sulla ei pitäis olla yhtäkään miestä ap! Toivottavasti et hanki enää enempää miehiä kun et yhdenkään kanssa selviä!
on kyllä niin vaimous hukassa, huoh. Ei meillä ole tuommoisia ongelmia, koska meidän parisuhteessa on tehty pelisäännöt heti alusta selväksi. Vitsi näitä nykyajan uusavuttomia vaimoja...
Se sitten vain jurmottaa loppupäivän. Tai viikon.
Jos autokaupan ohi päästään ilman kohtauksia niin palkinnoksi tulee pieni pätkä pakoputkea. Mies on näin oppinut hallitsemaan tunteitaan ja nyt meillä on autotallissa jo lähes täysi työkalupakki näitä pakoputken pätkiä.
Seuraavalla kerralla kun mies alkaa kiukutella ja raivota, alat matkia sitä. Varmasti hämmästyy ja nolostuu. Eipä kiukuttele enää ikinä.
45, hoitotäti ei taida olla mahdollisuus. Tietysti Mannerheimin miestensuojeluliitto ja Pelastakaa Miehet ovat jo vaatineet subjektiivista oikeutta hoitotätiin kaikille miehille, mutta vielä se on utopiaa.
Virikehoito tekisi miehelle hyvää varmasti. Miehen päivärytmi on sellainen, että hän herää puoliltapäivin ja osaa itse ottaa kaljaa ja makkaraa jääkaapista. Kavereitakin on, pitää facebookissa yhteyttä päivähoidossa oleviin. Pleikkarilla pelailee myös. Minä tulen yleensä jo neljäksi kotiin, mutta onhan se aamulla aina paha mieli kun lähtee töihin ja jättää miehen sinne nukkumaan.