Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset ovat runsaat kuukautiset?

Vierailija
16.12.2012 |

Siis miten se määritellään?

Mikä on paljon ja mikä on vähän?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasolla ilman rautalääkitystä.

Vierailija
2/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisen hormonikierukan saamisen kriteeri on se, jos kuukautiset on niin runsaat, että HB pysyttelee alle 110 rautalääkitykselläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveysportti.fi/xmedia/khp/khp00050a.pdf

Katso toi linkki siinä on hyvä taulukko, miten side/tamponi kastuu.

Eli side pitää tulla aivan täyteen 10 kertaa/kk.

Eikös kuukuppi ole 20 ml? Eli se saisi tulla aivan täyteen 4 krt. Mulla tuli ennen kierukan hankkimista ekana päivänä kahdessa tunnissa yli se kuppi. Seuraavana päivänä 4 tunnissa yli kuppi. Nyt riittää koko päiväksi yksi kuppi!!! JEE!!

Vierailija
4/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti minulla on runsaat kuukautiset koska tuo luku ylittyy päivässä.

Hassua että tuo taulukko ymmärtää vain mooniksien 8 ensimmäistä päivää...

ap

Vierailija
5/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on selkeä lomake. Otan osaa runsaista kuukautisista. Mä joskus juttelin kaverin kanssa, että hän voi nukkua normaalisti kuukautisten aikaan. Mä olin et haloo??? Mä jouduin herätä vähintään kerran yössä vaihtamaan tamponin /kuukupin. ja silti aamulla lakanat likaset.

Vierailija
6/10 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisen hormonikierukan saamisen kriteeri on se, jos kuukautiset on niin runsaat, että HB pysyttelee alle 110 rautalääkitykselläkin.

anemiaa. Eli se ei voi olla ainut kriteeri vaan vuodon määrä ja sen aiheuttama haitta.

Vierailija
7/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin siis on runsaat tai ainakin hyvin lähelle, koska kuppi tulee suht täyteen n.4 kertaa menkkojen aikana. Lunette 2 siis käytössä.

Vierailija
8/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus tuollaisen testin, enkä voinut kuin nauraa. Mun menkkoja voisi runsaan sijaan kuvailla sanalla tulva.

Side + tamponi -yhdistelmää pitää alkupäivinä vaihtaa 30 min. - tunnin välein, myöhemmin kerran parissa tunnissa. Myös yöaikaan. Menkat kestävät 5-6 päivää.

Olen syönyt tänä vuonna viisi rautakuuria (2 kk) anemian vuoksi ja käynyt useamman kerran gynellä. Lääkitystä haetaan edelleen. Kierukkaa en voi hankkia syistä, joita en jaksa tässä avata.

Vierailija
9/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on runsaat kuukautiset, mutta hemoglobiini silti hyvä, yleensä noin 140. Pahimmillaan superplus-tamponi ja side tulee läpi 20 minuutissa. Ennen kuukautisten alkamista (15 v.) hemoglobiinini oli aina yli 160.

Vierailija
10/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisten aikaan meni 2 pkt normaaleja, 1 pkt yö siteitä, 1pkt vihreitä tampooneja ja 1 pkt punasia tampooneja.

nykyään menee 10 pikkuhousun suojaa, viidelläkin pärjäis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan