Mitä syötte yleensä aamupalaksi?
Ja kuinka paljon?
Pärjääkö joku oikeasti ilman aamiaista tai kahvikupposella lounasaikaan? Mulla on aina aamulla kamala nälkä ja voisin syödä vaikka lämpimän aterian, jos olisi aikaa.
Usein syön ainakin kaksi leipää, mehua tai jogurttia ja kahvia ja vaikka jonkun keksin tai pullan.
Ja ihan normipainossa olen.
Kommentit (42)
Nykyisin yritän juoda lasillisen vettä aamulla, mutta usein jää sekin juomatta. Aikaisemmin en syönyt lounastakaan, söin vasta töiden jälkeen kotona. Enää ei oikein jaksa ilman lounasta koko päivää, mutta joskus päivä menee niinkin. Usein "lounas" on hedelmiä tai ateriankorvikejuoma.
Ja joo, tiedostan, että ruokarytmi ja syöminen on aika persiillään...
lisäksi vielä ruisleipä kinkkuviipaleella. Maitokahvia päälle. Tätä settiä vedän aikalailla joka päivä, vuodesta toiseen. On vaan niin hyvää ja nälkä kova aamulla.
ajatuskin syömisestä aamulla oksettaa.
vaan juon kupin kahvia, joskus sitten iltapäivällä alan tekemään ruokaa ja silloin syön ekan kerran. Iltapalakin on aika hääppöinen. Suurimman osan syömisestä korvaan kahvilla. Ruoka on mulle vaan jotain, mikä on pakollista, eikä siihen tarvitse kuluttaa päivässä paljoa aikaa. Nälkää en juurikaan tunne.
Raskaana ollessa sitten edes koitan syödä niin kuin normaalit ihmiset, aamupalan yms. mutta joskus se aina vain unohtuu.
Lapset syövät leipää ja maitoa aamupalaksi, minä en mitään.
Olen kieltämättä lounasaikaan tosi nälkäinen ja syön helposti silloin liikaa. Mutta ei vain saa syödyksi aamulla.
Syöpötteletkö illalla? Kannattaa iltanapostelu lopettaa jos niin teet,maistuu aamupala paremmin. Jos aamupalan jättää syömättä ja syö liikaa lounaalla,iskee väsymys jos ei heti niin jossain vaiheessa päivää...
Yleensä syön keitetyn munan ja maustamonta jogurttia paloteltujen hedelmien tai myslin ja juoksevan hunajan kanssa. Juomana teetä ja mehua. Tällasella aamupalalla jaksan yleensä tosi hyvin 6-7 tuntia iltapäivään asti, jolloin pääsen ruokatauolle.
johon sisältyy iso muki teetä maidolla tai ilman, kaksi isoa palaa ruisleipää juustolla ja levitteellä sekä d-vitamiini tabletti. Usein syön aamupalalla myös 2-3 palaa suklaata. Voisin syödä aamulla monipuolisemminkin.
Illalla tykkään syödä kevyemmin, kuten marjoja ja jogurtti/viili sekä hedelmiä. Jos syön illalla raskaasti, nukun huonosti ja aamulla on turvonnut vatsa. Tällöin ei myöskään aamupala maistuisi.
tuoretta ananasta ja maitokahvia. paitsi lomilla, syön myöhäisellä aamiaisella yleensä munakasta ja maustamatonta jugurttia hedelmillä.
2 viipaletta ruisleipää + voi + kinkku, n 4dl kahvia kevytmaidolla, lasi vettä, hedelmäsalaattia.
Minä olin ennen sellainen että join koko työpäivän kahvia. En syönyt aamiasta, enkä käynyt edes lounaalla. Ensimmäinen ruokailu oli päivällinen. Tuolla tavalla lihoin 30 kg. Nälkä pääsee kasvamaan hallitsemattomaksi ja sitten sitä syö ihan jäerettömiä määriä ja itsestä vielä tuntuu siltä ette ei ole syönyt kunnolla.
Aloitin ruokaremontin ja opettelin syömään aamupalan sekä lounaan. Aamupallat vaihtelee aika paljon sen mukaan mitä sattuu olemaan kotona, paljono on aikaa ja kuinka nälkä on. Keveimmillään aamupalani on joku hedelmä. Raskaimmat aamupalat voi sitten olla kananmunaa pekonia ja paistinpottuja (yli 1000kcal).
Painoa on pudonnut se 30kg mitä oli pahimmillaan liikaa.
Joka ikinen aamu: 1 annos kaurapuuroa mikrossa tehtynä (veteen). 2 dl rasvatonta maitoa, 100 g raejuustoa. Kahvia. Jos jostain syystä on isompi nälkä niin lisäksi omena tai viipale ruisleipää keittokinkulla.
Kaurapuuro täyttää hyvin kun on lämmintä. Palelee muutenkin aamuisin kun joutuu kömpimään lämpimästä peiton alta pois, niin pakko syödä jotain lämmintä.
4 dl viherpirtelöä, jossa marjojen, hedelmien ja "vihreiden" lisäksi on runsaasti jotain kasviöljyä sekä pähkinöitä/siemeniä. Ei siis mitään laihdutustavaraa ;) Lisäksi vettä tai yrttiteetä. Millään kahvikupilla tai mehulasillisella en jaksaisi edes tuntia, puurostakin alkaa vatsa kurnia pienen hetken päästä.
36 vielä:
Niin, ja minä en siis syö heti herättyäni, koska silloin ei mene alas kuin lasi vettä. Teen aina ensin kaikki aamutoimet ja syön vasta 1-2 tuntia heräämisen jälkeen. Onneksi aamuisin ei ole kiire...
Puuroa, puoli purkkia raejuustoa ja sekaan pellavansiemeniä, pari kuppia kahvia. Tämän kun lisäsin ruokailuihin mukaan, paino on lähtenyt laskuun, koska iltapäivällä ja illalla ei enää ole karmiva nälkä ja leivän puputtaminen on loppunut.
Nro 28: sanaa hääppöinen käytetään yhteydessä: "ei ole hääppöinen", eli ei häävi, ei kummoinen, ja se siis tarvitsee kieltosanan rinnalleen. Käytit sitä nyt ihan väärin päin... Sen sijaan heppoinen tai heiveröinen tarkoittaa tarkoittaa vähäistä, heikkoa.
Kannattaa käyttää ihan perusperus -kieltä, jos ei osaa käyttää sanoja oikein tai oikeissa yhteyksissä. Pieni virhe saattaa saada kuulijan ymmärtämään asian juuri päin vastoin kuin puhuja tarkoittaa.
puuroa (yleensä kaurapuuroa),rkl pellavansiemen rouhetta,maitoja ja maitokahvia =)
herätessä vesilasi
sitten
ainakin paljon maitokahvia (paljon maitoa myös)
sitte joku hedelmä/marjoja
pala tai pari ruisleipää, voita ja juustoa
Puuroo jos syö on tunnin päästä nälkä
2 kuppia kahvia + kulhollinen müsliä tai Pirkan neljän viljan puuroa. Lisäksi lasillinen vettä, jolla huuhtelen alas Multivitan ja ehkäisypillerin. Töissä syön sitten jonkun hedelmän, kun pääsen perille.
Jos on aikainen aamu niin syön vain muroja maidon kanssa ja juon mukillisen kahvia. Jos on rauhallinen aamu syön puuroa raejuustolla ja mehukeitolla, hedelmiä, tuoremehua ja kahvia. Niin ja joka aamu vitamiinit.
puuroa tai leipää. Leivän kanssa joskus kananmunaa. Ja teetä. "Kahvikupposella" en pärjäis, vaikka ei tuliskaan kova nälkä, tulis vitutus ja ilkeyden pilvi.