Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kertoo anna puun laulu; säännöt rakkaudelle

Vierailija
03.01.2013 |

vaikka kuinka kuuntelen en tajua?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan kuunnellut, mutta niiltä osin mitä kuulin ymmärsin näin.

Vierailija
2/38 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on rakastuneet mutta eivät halua rikkoa perheitään. Siis avioliiton ulkopuolinen suhde joka pidetään platonisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuosta tajuaa jokainen että kappale kertoo kahden varatun ihmisen välisestä suhteesta, jota ei haluta paljastaa. Ja muuten, otsikkosi kirjoitetaan näin: "Mistä kertoo Anna Puun laulu `Säännöt rakkaudelle´?"

Vierailija
4/38 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten biisi kertoo ns. varovaisesta rakkaudesta, jossa ei haluta mennä liian pitkälle ennen avioliittoa ja ennen kuin on varmuus, että tässä se oikea on.

Vierailija
5/38 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2013 klo 07:39"]

No kyllähän tuosta tajuaa jokainen että kappale kertoo kahden varatun ihmisen välisestä suhteesta, jota ei haluta paljastaa. Ja muuten, otsikkosi kirjoitetaan näin: "Mistä kertoo Anna Puun laulu `Säännöt rakkaudelle´?"

[/quote]

ei. itse asiassa hänen otsikkonsa kirjoitetaan: Mistä kertoo Anna Puun laulu Säännöt rakkaudelle?

Vierailija
6/38 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä olen käsittänyt sen vain ihmisen tapana keksiä sääntöjä kaikelle, estääkseen itseään vahingoittumasta. Että kyseessä on kollektiivinen "me", ihmiset ylipäätään, jotka määrittelevät miten kovasti saa ihastua, rakastua ja osoittaa kiinnostusta. Seurustelun säännöstö on  mutkikas, ja lopulta tehty ehkäisemään juuri sydänsurut. Kuitenkin samalla se voi kääntyä itseään vastaan ja aiheuttaa niitä estämällä ihmistä rakastumasta täysillä. Kun yksinkään ei oikein voi olla.

Vierailija
7/38 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kattoa musiikivideo

Vierailija
8/38 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vanha ketju, niin lisään oman kommenttini, koska aihe osuu sen verran lähelle. Te, jotka tosiaan ootte biisin kuvaamassa tilanteessa, muistakaa, että tunteet menee ja tulee. Jos vahvan tunnelatauksen vallassa päätät rikkoa sääntöjä, sitä ei saa pyyhittyä pois. Ikinä. Se jää vaivaamaan ja kalvamaan. Parempi olla rehellinen sitä kohtaan, johon olet sitoutunut. Jos aidosti haluat jatkaa alkuperäisen kumppanin kanssa, kerro totuus ja tee kaikkesi, että saat luottamuksen palautettua. Jos et tiedä mitä haluat, ota aikalisä äläkä sotkeudu syvemmälle. Puhu luotettavan ystävän kanssa. Tee päätös ja kerro se avoimesti osapuolille. Salaisuudet satuttaa. t. Petetty mutta ei jätetty  

Vierailija
9/38 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu kertoo kaksoisliekki/sielunkumppani rakkaudesta, jossa joko toinen tai molemmat on varattuja. Jos meidät alussa yhteen luotiin jne...:)

http://ihanatenkelit.suntuubi.com/?cat=4&aid=5&fid=711&mid=711&c=711

Siinä teille vähän pohdittavaa=)

Vierailija
10/38 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 Taidat puhua tosi tarinan runtelemana  ? selvisittekö ilman arpia ? sun neuvoissa on monelle miettimistä/oppimista ,! ps.kestikö kauan tämä harharetki?

Vierailija
11/38 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se kertoo sivusuhteesta. 

Vierailija
12/38 |
19.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 13:47"]

Tästä huomaa hyvin miten erilailla ihmiset ymmärtää asiat. Minustakin itsestäänselvästi salasuhteesta kyse,

Vähän nauratti kun joku väitti täällä joskus, että Tehosekoittimen Hetken tie -biisissä lauletaan kuolleesta pikkusiskosta...

[/quote]

Mä oon just noin tyhmä, että olen luullut sen kertovan kuolleesta pikkusiskosta... Mistä se todellisuudessa kertoo?

Vierailija
13/38 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toudella vanha ketju, mutta väärin olen itsekin biisin tarkoitusta miettinyt. Ennen salasuhdeteoriaa ajattelin, että biisi kertoo ilman muuta siitä miten tulee olla varovainen tunteidensa kanssa ja edetä riittävän hitaasti suhteessa, ja muistaa, että pitää olla oma ihmisensä vaikka parisuhteessa onkin.

Kieltämättä salasuhteen kannalta katsottuna sanoissa on enemmän järkeä, esim" palata kotiin ajoissa" ja juurikin tuo kotona valehtelemiskohta. Samoin "viimeisenkin portin avaaminen" kieltämättä viittaa salasuhteeseen, niinkuinmyös tuo katsoa toisiamme niin että kaiken paljastamme kohta. Elieli, kai tuossa salasuhteesta tosiaan lauletaan, vaikka toisin ensin ajattelin. Kaunis laulu toki on tuolta toiseltakin kantilta.

Vierailija
14/38 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin teidön vastauksianne ja ihmettelin kuinka moni teistä ajattelee laulun kertovan varattujen ihmisten salasuhteesta. Itse olen aina ajatellut sen kertovan yleisesti rakkaudesta ja siitä kuinka luosaan sääntöjä itseään suojellakseen. KUNNES luin sanat äsken ihan ajatuksen kanssa ja totta tosiaan kyllähän tuo aivan selvästi kertoo kahdesta ihmisestä, joilla on perheet tahoillaan.

Vierailija
15/38 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämästä:) Ihana laulu!

Vierailija
16/38 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan itsestään selvää mitä laulusanat tarkoittaa.

Vierailija
17/38 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mitään platoninen ole..

Vierailija
18/38 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kertoo platonisesta suhteesta. Itsekin olen samansuuntaisessa tilanteessa; varattu ja ihastunut varattuun mieheen. Kummallakin on oma hyvä parisuhde ja tiedämme että parasta olisi että ei pidettäisi enää yhteyttä, mutta emme voi luopua toisistamme. Yritämme vain pitää yhteyttä harvoin ja nähdä vielä harvemmin. Kunpa emme olisi ikinä tavanneetkaan... Emme ole edenneet suutelua pidemmälle, vaikka molemmilla tekisi mieli rikkoa sääntö numero kaks.

Vierailija
19/38 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/38 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo laulu mistään kahden varatun ihmisen suhteesta kerro vaan se puhuu siitä, että halutaan seurustelun säännöillä suojella itseä ja toista haavoittumiselta ja rikkoontumiselta eikä haluta edetä liian nopeasti liian varhain. Siinä saattaa olla viesti myös esiaviollista seksiä vastaan.