Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mies kiinnostunut vai leikkiikö vaan?

Vierailija
16.12.2012 |

Kommentteja, ajatuksia?

Kyseessä uusi, orastava suhde, joka on saanut ainakin omat sukkani pyörimään jaloissa ja vaaleanpunaisia ajatuksia kulkemaan päässä pitkin päivää ja yötä.

Eli tapasin itseäni huomattavasti nuoremman, ihanan miehen baarissa ja lyhyen juttelun jälkeen jouduin lähtemään ystävieni kanssa pois. Mies etsi minut käsiinsä, otti yhteyttä ja viestittelyn jälkeen tavattiin pari kertaa peräkkäisinä päivinä, tultiin oikein hyvin juttuun ja kaikki oli ihanaa. Suudeltiin ikuisuuksia ja mies laittoi silloin heti ekan tapaamisen jälkeen mukavan tekstiiestin perään.

Asumme eri kaupungeissa, välimatkaa on useampi sata kilometriä. Tavattiin miehen kaupungissa monen tunnin ajan ja molempien halusta myös päädyttiin sänkyyn. (Ja siitä saisikin oman novellin Reginaan).

Mutta kysyisin nyt etenkin teiltä n. 20-25 vuotiaat, että millasta teidän viestittely ja soittelukulttuuri on? Itse olen tottunut siihen, että vastaan ainakin jotain, jos joku laittaa viestiä ja etenkin jos viestissä on kysymys, mihin toinen odottaa vastausta..

Viestitellään aika tiuhaan ja soitellaan harvemmin, mutta en oikein tiedä, mitä pitäisi ajatella siitä, että mies ei vastaa mitään esim. viestiin, jossa kysyn, että ehtiikö pistäytymään illalla facebookin puolella juttelemassa?

Tulee jotenkin typerä olo.

Mies on muuten sellainen positiivisella tavallinen, suora ja rehellinen ja avoin. Ja uskoisin (tai toivoisin) että hän voisi myös suoraan kertoa, jos ei jostain syystä kiinnostakaan tai jos joku muu kiinnostaa :) Ja suunnitellaan kyllä, että koska voidaan nähdä jne lyhyen aikavälin tulevaisuusjuttuja.

En vaan osaa tätä nykynuorten viestintäkulttuuria.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko että se on ikäkysymys, kyllä ihminen vastaa itselleen tärkeään / merkitykselliseen viestiin. Jos hän on kiinnostuneemoi fyysisestä puolesta eli oikeista tapaamisista virtuaalijutteluehdotus jää huomiotta.

Vierailija
2/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä itse olen niin nopeasti syttyvää laatua ja haluaisin edetä turhan vauhdikkaasti asioissa.

Tänään kyllä päivemmällä viesteissä kertoi ikävöivänsä ja muuta mukavaa. Ehkä tämä on itselleni jotain alun epävarmuutta.

Ja itseasiassa otin jo kerran ihan asiallisesti puheeksi sen, miten koen jos viestiin ei tule ollenkaan vastausta ja kerroin, että voihan sitä vaikka ihan lyhyestikin kuitata viestin tai vaikka vastata, ettei ehdi nyt viestittelemään tms. Ja se olis mun mielestä oikein ok.

Ja mies sanoi silloin, että kokisi ihan samoin itsekin ja silti joskus syyllistyy siihen ja että "koittaa parantaa tapansa".

En halua olla mitenkään hankala tai pikkumainen, mutta meinaa vaan väkisin mennä vähän hernettä nenään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen täytyy tapailuvaiheessa "parantaa tapansa" yhteydenpidon suhteen, diagnoosi on yleensä varsin helppo. Silloin kun mies rakastuu sen varmasti huomaa. Toisaalta monet ( kestävätkin ? ) suhteet ovat alkaneet toisin.

Vierailija
4/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa kirjoittamasi perusteella luultavasti vain seksiä.

Vierailija
5/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät itsekin että olet se "rakstuneempi" osapuoli, et muuten haluasi täältä vertaistukea ja selitellyn makuisesti miehen osuudesta jo valmiiksi .. Toinen yleensäkin on, voi toki olla että tilanne muuttuu. Varmaa on vain se ettei mies ole tässä kohden - vielä - rakastunut sinuun :)

Vierailija
6/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen täytyy tapailuvaiheessa "parantaa tapansa" yhteydenpidon suhteen, diagnoosi on yleensä varsin helppo. Silloin kun mies rakastuu sen varmasti huomaa. Toisaalta monet ( kestävätkin ? ) suhteet ovat alkaneet toisin.

Näinhän sen varmaan valitettavasti on. Ja itse olen aina ajatellut jostain syystä niin, että on molempien ajan tuhlaamista, jos toisesta (tässä tapauksessa ilmeisesti miehestä) ei vaan tunnu tarpeeksi siltä joltakin.

Jatkossa pitää varmaan katsella vähän kypsempiä tapauksia ja toki nuoremmissakin varmasti on joukossa helmiä :)

Tosin itselleni tässä miehessä olisi kyllä ne kaikki ja "sitä jotain".. Harmi.

Ap

Vierailija
7/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinun elämäntilanteesi on? Lapsia, ex-mies? Löytyisikö sieltä syitä, miksi mies ei ehkä uskalla täysillä heittäytyä, jos muuten kerran on osoittanut kiinnostuksensa jne.

Vierailija
8/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinun elämäntilanteesi on? Lapsia, ex-mies? Löytyisikö sieltä syitä, miksi mies ei ehkä uskalla täysillä heittäytyä, jos muuten kerran on osoittanut kiinnostuksensa jne.

Voisihan tässä ehkä jostain sellaisestakin olla kyse. Itselläni lapsia ja parisuhdetilanne ehkä jokseenkin sekavan oloinen ainakin ulkopuoliselle.

En vaan jaksaisi mitään pelejä, joissa joutuu miettimään, että vaikutanko nyt liian kiinnostuneelta, tyrkyltä, tylsältä tms.

Miehestä ei ole kuulunut tänään mitään, siis sen illalla laittamani viestin jälkeen. Sen verran ylpeä tai jotain olen, että mielestäni nyt on miehen vuoro olla aloitteellinen ja jos ei ole, niin se kai siitä sitten.

Vierailija
9/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon vanhempi olet kuin tämä mies? Voiko kyse olla ihan vain liian suuresta ikäerosta? Mäkin kyllä luulen, että toisistaan kiinnostuneet ihmiset kyllä haluaa vastailla viesteihin heti ne huomattuaan (ei ainakaan jättää kokonaan vastaamatta) ja olla yhteydessä jne. Jos toisesta ei kuulu, niin ei se välttämättä mitään peliä pelaa, ei vain ole yhtä kiinnostunut. Tämän olen todennut monen monta kertaa..itse vain liian kauan aina jään roikkumaan ja selittelemään itselleni miksei miehestä kuulukaan, kun oikeasti mies ei vaan ole niin kiinnostunut. Senkin olen huomannut, että vaikka yhdessä vietetty aika olisi omasta mielestä huippuihanaa ja hauskaa, niin toisella voikin olla ollut vähän eri mielipide (että siis "ihan ok, mut ei nyt mitään ihmeellistä")

Vierailija
10/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta samanlaisesta käytöksestä löytyy ja asialla oli nuorempi mies. lopulta tajusin, että mies halusi jarrutella innostustani sillä, että ei heti vastannut, varsinkin jos odotin jotain tai ilmaisin jotain tunnepitoista.

johtui siis siitä tietenkin, ettei mies halunnut mun kanssa mitään vakavaa ja oletti mun tajuavan asian tästä käytöksestä.

jaksoin aikani kunnes huomasin, että mieluummin keskityn ihmisiin, joiden reaktioita ei tarvitse odottaa jännityksellä ja joilla on tarpeeksi kiinnostusta pitää viestintä vastavuoroisena.

ikävä sanoa, mutta luulen että nuorilla miehillä vanhempien naisten kanssa olemiseen sisltyy oletus siitä, että naiset on jo kokeneita ja kestää kevyemmätkin suhteet. ja eihän se tietenkään niin mene.

Vierailija
11/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon vanhempi olet kuin tämä mies? Voiko kyse olla ihan vain liian suuresta ikäerosta? Mäkin kyllä luulen, että toisistaan kiinnostuneet ihmiset kyllä haluaa vastailla viesteihin heti ne huomattuaan (ei ainakaan jättää kokonaan vastaamatta) ja olla yhteydessä jne. Jos toisesta ei kuulu, niin ei se välttämättä mitään peliä pelaa, ei vain ole yhtä kiinnostunut. Tämän olen todennut monen monta kertaa..itse vain liian kauan aina jään roikkumaan ja selittelemään itselleni miksei miehestä kuulukaan, kun oikeasti mies ei vaan ole niin kiinnostunut. Senkin olen huomannut, että vaikka yhdessä vietetty aika olisi omasta mielestä huippuihanaa ja hauskaa, niin toisella voikin olla ollut vähän eri mielipide (että siis "ihan ok, mut ei nyt mitään ihmeellistä")

hyvin paljon vanhempi, yli kymmenen vuotta ja elämät on todellakin eri vaiheissa. Hän on vasta aloittelemassa aikuiselämää ja itselläni on oikeastaan kaikki palikat olemassa, hyvä työ, koulutus, lapset, talo, auto ja lainat maksettu... Eli melkeimpä eri planeetoilta, mutta siitä huolimatta paljonkin yhteistä ja yksi asia, mihin miehessä ihastuin oli nimenomaan nuoren miehen innostus, suoruus ja hellyys. Ja loistava huumorintaju ja ja.. :)

Itselleni olen tässä selittänyt asiaa niin, että aidosti uskon hänen ihastuneen kovastikin aluksi, mutta onhan minussa ja minun elämässäni varmasti aika iso pala kakkua nuorelle poikamiehelle sulateltavaksi.

Vierailija
12/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mies susta on kiinnostunut tietenkin. miehet saattaa kuitenkin olla yllättävä käytännöllisiä näissä asioissa: ne miettii sitä, onko suhteella tulevaisuutta. voi siis haluta sua kovastikin mutta samalla miettii, että yhteistä tulevaisuutta ei taida olla.

toisaalta ei kymmenen vuoden ikäero ole niin iso juttu edes.

mutta yleisesti sanottuna voisi toistaa sen mikä täällä on jo sanottu: kiinnostuneet ihmiset käyttäytyy kiinnostuuseti. jos ei jaksa/ehdi/halua/muista/huomaa vastata viesteihin ei se yleensä hyvää kerro.

Vierailija
13/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta samanlaisesta käytöksestä löytyy ja asialla oli nuorempi mies. lopulta tajusin, että mies halusi jarrutella innostustani sillä, että ei heti vastannut, varsinkin jos odotin jotain tai ilmaisin jotain tunnepitoista.

johtui siis siitä tietenkin, ettei mies halunnut mun kanssa mitään vakavaa ja oletti mun tajuavan asian tästä käytöksestä.

jaksoin aikani kunnes huomasin, että mieluummin keskityn ihmisiin, joiden reaktioita ei tarvitse odottaa jännityksellä ja joilla on tarpeeksi kiinnostusta pitää viestintä vastavuoroisena.

ikävä sanoa, mutta luulen että nuorilla miehillä vanhempien naisten kanssa olemiseen sisltyy oletus siitä, että naiset on jo kokeneita ja kestää kevyemmätkin suhteet. ja eihän se tietenkään niin mene.

Ite ehkä olen myös tuota "itselleni selittelevää sorttia".. Pitää varmaan vähän ryhdistäytyä :)

Jotenkin sitä vaan odottaisi, että jos pystytään kaikista muistakin asioista puhumaan, niin pystyttäisi puhumaan myös siitä, että kiinnostus ei nyt ehkä kohtaa tms.

Vierailija
14/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkälle nuoret miehet ajattelee, mutta jos esim. 25 v on ajatellut hankkivansa lapsia n. 35- vuotiaana niin se voi ajatella, että sitten tämä nykyinen 35 v onkin jo 45 ja lapset jää tekemättä jne.

Vierailija
15/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä vaan odottaisi, että jos pystytään kaikista muistakin asioista puhumaan, niin pystyttäisi puhumaan myös siitä, että kiinnostus ei nyt ehkä kohtaa tms.

on kyllä aika turhaa odottaa riippumatta minkä ikäisistä on kyse ;) Ainakaan jos ei montaa kertaa ole tavattu, niin yleensä se vähemmän kiinnostunut jättää ihan vaan ottamatta yhteyttä. Onhan se 10 v kuitenkin melko suuri ikäero jos ajattelee, että se nuori mies on ajatellut esim. oman perheen perustamista vasta päälle kolmekymppisenä ja sitten itse ei enää siihen kykenekään iän puolesta.

Vierailija
16/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mies susta on kiinnostunut tietenkin. miehet saattaa kuitenkin olla yllättävä käytännöllisiä näissä asioissa: ne miettii sitä, onko suhteella tulevaisuutta. voi siis haluta sua kovastikin mutta samalla miettii, että yhteistä tulevaisuutta ei taida olla.

toisaalta ei kymmenen vuoden ikäero ole niin iso juttu edes.

mutta yleisesti sanottuna voisi toistaa sen mikä täällä on jo sanottu: kiinnostuneet ihmiset käyttäytyy kiinnostuuseti. jos ei jaksa/ehdi/halua/muista/huomaa vastata viesteihin ei se yleensä hyvää kerro.

Ja se tässä niitä ristiriitaisia ajatuksia vähän herättääkin, kun mies kyllä ajoittain on hyvinkin tunteellinen ja kertoo tunteistaan ja yhteisistä suunnitelmista jne ja sitten voi taas tulla jotain ihme pientä radiohiljaisuutta.

Enkä jotenkaan jakso uskoa, että oli vaan sen yhden ja ainoan perässä, koska suhde ei alkanut sängystä tai mistään yhden illam jutusta. Ja hänen ulkonäöllään varmasti saisi tarvittaessa sitä ihan oman ikäisiltään ja jostain lähempääkin.

Mikä siinä onkin, että mitä vanhemmaksi elää, niin monimutkaisempia ihmissuhteet jotenkin on?

Mulla on jopa sellainen tunne, että mies jotenkin "taistelee" sitä vastaan, ettei ihastuisi nyt syvemmin ja ehkä siksi ottaa jotain etäisyyttä. Väärä aika ja väärän ikäiset, väärissä kaupungeissa asuvat ihmiset ehkä vaan kohtasi jostain syystä.

Ja näinhän ajattelee vanha ihastunut höpsö :)

Vierailija
17/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että ottaa etäisyyttä, mutta siinä tapauksessa se tekee sen niin kauan kuin tarpeellista on ja palaa sitten luoksesi jos päätyy siihen. älä siis painosta.

jos käy niin että syyksi osittautuu ikäero älä anna sen viedä itsetuntoasi, mulle nimittäin oli käydä juuri niin.

toivottavasti saat mitä toivot kuitenkin :)

Vierailija
18/18 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että ottaa etäisyyttä, mutta siinä tapauksessa se tekee sen niin kauan kuin tarpeellista on ja palaa sitten luoksesi jos päätyy siihen. älä siis painosta.

jos käy niin että syyksi osittautuu ikäero älä anna sen viedä itsetuntoasi, mulle nimittäin oli käydä juuri niin.

toivottavasti saat mitä toivot kuitenkin :)

Kiitos kivoista sanoista ja tsempeistä, pitää varmaan

ohjelmoida aivot niin, että olen vaan imarreltu komean ja fiksun nuoren miehen pienestä ihastuksesta ja huomiosta. Tässähän varmaan nuortui itsekin samalla :)