Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun tytöllä voisi olla?? Kokemuksia..

Vierailija
04.12.2005 |

Kuumekouristeli pitkään. Tutkittiin sairaalassa. Peruivat lähetteen aivosähkökäyrään, vaikka jo lupasivat tutkia tytön kunnolla. Kouristelusta on vko ja kuumeilu ollut ohi pari päivää. Tyttö on edelleen niin väsynyt ja puhuu välillä hassusti. Ihan kuin " jumittaisi" ajatukset ja toistoa tulee jonkin verran. Voisiko johtua, että oli niin kovin kipeä. Huomenna soitan kyllä sairaalaan, jos ottaisivat tutkimuksiin. Jos ei niin yksityiselle. Mulla on itsellä mielessä kaikki kamaluus, kuten aivokasvain:( Mietin vaan, etten selviä, jos menetän tyttöni. Onko muilla kokemusta kuumekouristelusta ja miten lapsi on toipunut. Odotan vaan huomista päivää ja juttelua neurologin kanssa. Ellen ehdi tulla hulluksi sitä ennen..tiedän, ettei tää palsta välttämättä oo oikea paikka kysellä, mutta jos vaikka olisi jollain kokemusta?? Kukaan tuttuni, ystäväni ei jaksa kuunnella, kun ovat sitä mieltä, että tyttö on kunnossa ja mä oon hysteerinen. Kellään ei ole kuitenkaan mitään tietoa:(

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuli, niin ei kun sairaalaan takaisin! Jokaisen kohtauksen jälkeen pitää käydä sairaalassa, ellei ole toisin lääkärin kanssa sovittu (hoitajan sana ei riitä).

Vierailija
22/23 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo lukioikäiselläni oli ihan pienenä tavanomainen kuumekouristuskohtaus. Ekaluokalla kuumeen aikana juuri kuvaamasi kaltainen poissaolokohtaus. Aivosähkökäyrässä oli epileptinen häiriö, mutta se ei ole antanut itsestään sen jälkeen oireita eikä siis ole tarvinnut koskaan lääkitystäkään. Ainoa johon elämässään vaikuttanut, ettei äiti laskenut kavereitten kanssa uimaan ilman kunnon valvontaa ja kielsi puuhun kiipeilyn..(nämä ohjeet antoi neurologi) Hyvää vointia, inhottava odotella vastausta, mutta muista, ettei epilepsia niin kamala sairaus ole( 60-luvulla mut vissiin olisi pakkosteriloitu tai jotain), senkin kanssa nykyään selviää, hyvät lääkkeet on keksitty. Ja pojallani kuume oli todella se joka kohtauksen aikaan sai.. t. epileptikko äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minkä ikäinen lapsi? 

Mun kahdella vauvallani oli kuumekouristuksia. Parivuotiaana ilmeisesti lämmönsäätelykyky oli jo kehittynyt niin, että oireet jäävät pois.

Ilmeisesti perimällä vaikutusta, koska isä muinoin sai "valekuristustaudin". Ilmeisesti sama juttu.

Vauvani ovat jo viksuja aikuisia, mitään myöhempää oireilua ei ilmennyt.

Tärkeintähän on saada nopeasti kohonnut kuume alas. Itse riisuin vaatteet ja laitoin märän pyyhkeen peitoksi. Myös lääke löytyy. Silloin oli peräruiske, joka vaikutti nopeasti. 

Voimia oireen kanssa - se menee ohi.