Olen huolissani naapurin lasten äidistä, tai pikemminkin lapsista.
Kukaan ei jaksa lukea pitkää kuvausta tämän äidin edesottamuksista, mutta lyhyesti: ei ole minun mielestäni aivan tasapainoinen nainen. Hän on saanut aika vanhalla iällä kaksi lasta, nyt 1 ja 2 v. Tuntuvat elävän hyvin eristyksissä muusta maailmasta, eivät ulkoile (tai no 1-2 kertaa tämän syksyn aikana olen heitä nähnyt ulkona), eivätkä kommunikoi muiden pihan lapsiperheiden kanssa millään lailla. Heillä ei myöskään koskaan käy vieraita (asumme seinänaapureina, meille kuuluisi, jos siellä joku kävisi).
Ei tämä vielä mitään, saahan jokainen olla omissa oloissaan. Mutta tämä äiti suhtautuu erittäin vihamielisesti muihin ihmisiin. Jos joku on esim. parkkeerannut hänen mielestään väärin, ulkoilee lasten kanssa liian myöhään illalla tms., tämä nainen vetää mielettömät kilarit. Karjuu ja haukkuu, ei siis osaa lainkaan hillitä itseään tai keskustella.
Olen yrittänyt mennä joskus hänelle juttelemaan (ystävällisesti), sain niskaani hirveän ryöpytyksen. Kerran hän myös yritti ajaa minun ja lapseni päälle pihakadulla. Nainen vaikuttaaa erittäin ahdistuneelta ja väsyneeltä.
Muuten ajattelisin, että olkoon, mutta minua huolettaa lapset. Tuntuu, että mitä, jos tuossa on seuraava perhesurma, ja minä vain katselen vierestä.
En tiedä. Pitäisikö tähän reagoida, vai olenko kerrostalokyttääjä, kun mietin tällaista?
Kommentit (22)
Olet kerrostalokyttääjä. Oma tapasi toimia ei ole ainoa oikea. Kuka kumma kuuntelee, kurkkii ja pitää kirjaa käykö naapurissa vieraita ja koska naapurin lapset ulkoilevat?Kaikki eivät halua Olla läheisissä väleissä naapureihin ja jäädä juttelemaan diibadaabaa kun on paljon tärkeämpiäkin asioita hoidettavana. Vaikka lehdissä on ollut perhesurmista ym jutuista ei kannata liikaa kytätä mahdollisia " perhesurmaajia". Olisikohan niin että sinun kannattaisi luopua kyttääjän urastasi ja hankkia oma elämä. Ehkä naapuri on huomannut kyttäyksesi, naisen vaisto,ja siksi ei halua olla
sinun kanssasi missään tekemisissä. Minun naapurissani asuu kyylä myös ja se on raivostuttavaa. Akka kurkkii pää pitkällä keittiön ikkunasta sisään ja kurottelee meidän parvekkeellekkin kurkkimaan samalla kun
harjaa omalta kaiteelta lumia. Kotona ei voi kuljeskella vähissä vaatteissa ym , aika paljon pidetään sälekaihtimia kiinni ja sekös ruokkii naapurin uteliaisuutta entisestään. Meillä myös uhmaillaan päivin öin, lapset nyt vaan on sellaisia. Olen varma että ilmoituksen tehtyäsi naapuri tulee kolkuttaan oveasi, se on se naisen vaisto.
... luota siihen vaikutelmaan, jonka itse olet saanut. Mehän emme täällä näe tilannetta läheltä niinkuin sinä. Enemmän sulla kaduttaa, jos et tee mitään ja jotain kauheaa tapahtuu!