Sunnuntaina Teneriffalle. Pakkaamista ei edes vielä aloitettu.. huoh, ei jotenkin jaksais.
Kumpa pääsiskin matkalle niin ettei tarvis mitään pakkailla. Aurinkorasvaa ostin 2 purkkia tällä viikolla. Siinä mun matkavalmistelut. Josko sitä huomenna aloittais..
Kommentit (41)
Plaia Paraiso/Costa Adeje on suuntana, ei ihan lounaisrannikon eteläisintä mutta kuitenkin. Finnair klo 8.05, ollaanko samassa?
Minnekäs päin saarta te?
Meillä suuntana Playa de las americas ja 10:10 lähtö. Mut hauskaa matkaa anyway! :)
Muistakaa, että Kanarialla ei ole mitenkään erityisen lämmin ylipäätään ja joulu-tammikuu saattaa olla mitä vaan. Kun orientoidutte siihen, että kiva kulkea kevyemmissä vaatteissa ja syödä hyvin, niin ette pety. Ja jos aurinko paistaa ja voitte uida altaalla, niin se on bonusta.
Olen kahdesti ollut juuri Etelä-Teneriffalla joulukuussa. Kummallakin matkalla paistoi aurinko alle 5 tuntia viikon aikana. Oli pilvistä, hiukan satoikin, mutta hautovat 20-25 -astetta oli silti kiva. Kierreltiin ja nautittiin siitä, ettei tarvi kulkea toppatakissa!
Meille tärkeintä on tällä hetkellä päästä läheisten kanssa nauttimaan lomasta yhdessä, ilman töitä (oma yritys) ja olla vaan, mennä valmiiseen ruokapöytään jokaisena päivän ateriana, olla yhdessä, ei pyykkihuoia, ei treenikuskauksia, ei kiirettä ym. Siinä rytäkässä ei haittaa vaikka jonain päivänä pilvistäkin olisi ja sääkarttoja tutkimalla ainakin ennusteet on meille suotuisat! :) Ihanaa loppuvuotta teille kaikille. -ap
Mikä hotelli? Itse oltiin miehen kanssa siellä 2v. sitten Tjäreborgin Sunwing hotellissa ja oli ihana loma! Hauskaa lomaa teille! -ap
Hammasharjan, tahnan ja sampoon saa tietnkin ostettu perilätä, mutta nehen lisi voinut pakata jo laukkuun aikaisemminkin. Kai teillä nyt on pari hammasharjaa, matkatahnatuubit ja shmpoot olemassa.
Enemmän se ois häpeä.
Viime viikolta tultiin just viikon reissusta Hong Kongista...
Ja muutenkin noi lomat on suuntautuneet Aasian kiinnostavampiin kohteisiin..
mä en itse lähtis aasiaan mistään hinnasta. Me käydään joko euroopassa tai karibialla
Enemmän se ois häpeä.
Viime viikolta tultiin just viikon reissusta Hong Kongista...
Ja muutenkin noi lomat on suuntautuneet Aasian kiinnostavampiin kohteisiin..
Itse olen kolunnut maailman jokaisessa maanosassa, Australiaa ja Etelämannerta lukuunottamatta, enkä koe itseäni mitenkään sivistyneemmäksi tämän seikan takia. Nyt vaan halutaan lähteä paikkaan missä on aurinkoa ja suht lyhyt lentomatka, jonne kannattaa viikoksi lähteä, kun tällä kertaa pidempi reissu ei ollut mahdollista. -ap
keskitalvella ollut. Niin moni menee väärällä asenteella rantakeleistä haaveksien ja pettyy. ITse olin matkustanut paljon ennen ekaa Kanarian reissua ja oletin jotain "Kreikka kesäkuussa" -säätä. Siihen se viileys, veden kylmyys ja iltaiset palelut oli järkytys. Pari-kolme reissua kävin pettymässä ennen kuin tajusin muuttaa asennetta. Talvella edes puolilämpimät lomakohteet on kortilla. Viikoksi ei pysty kauas lähtemään ja budjettikaan ei aina veny. Lähellä vaihtoehdot on vähissä. Johonkin pitää lumen keskeltä kuitenkin päästä.
Muistakaa, että Kanarialla ei ole mitenkään erityisen lämmin ylipäätään ja joulu-tammikuu saattaa olla mitä vaan. Kun orientoidutte siihen, että kiva kulkea kevyemmissä vaatteissa ja syödä hyvin, niin ette pety. Ja jos aurinko paistaa ja voitte uida altaalla, niin se on bonusta.
Olen kahdesti ollut juuri Etelä-Teneriffalla joulukuussa. Kummallakin matkalla paistoi aurinko alle 5 tuntia viikon aikana. Oli pilvistä, hiukan satoikin, mutta hautovat 20-25 -astetta oli silti kiva. Kierreltiin ja nautittiin siitä, ettei tarvi kulkea toppatakissa!
Meille tärkeintä on tällä hetkellä päästä läheisten kanssa nauttimaan lomasta yhdessä, ilman töitä (oma yritys) ja olla vaan, mennä valmiiseen ruokapöytään jokaisena päivän ateriana, olla yhdessä, ei pyykkihuoia, ei treenikuskauksia, ei kiirettä ym. Siinä rytäkässä ei haittaa vaikka jonain päivänä pilvistäkin olisi ja sääkarttoja tutkimalla ainakin ennusteet on meille suotuisat! :) Ihanaa loppuvuotta teille kaikille. -ap
Matkashampoo? Miksi ihmeessä? Heitän sen pullon mukaan, joka sattuu käytössä olemaan. Hammasharja on erikseen, koska kotona käytän sähköhammasharjaa. Hammastahnakin on aina sama.
Enpä ole kuullut, että pitäisi erilliset matkoja varten hommata. Joskus kaupassa huomasin mainoksia ja ajattelin, että tyhmiä rahastetaan.
t: yli 50 matkaa Ruotsia pidemmälle 20 vuoden aikan.
Hammasharjan, tahnan ja sampoon saa tietnkin ostettu perilätä, mutta nehen lisi voinut pakata jo laukkuun aikaisemminkin. Kai teillä nyt on pari hammasharjaa, matkatahnatuubit ja shmpoot olemassa.
Talvella edes puolilämpimät lomakohteet on kortilla. Viikoksi ei pysty kauas lähtemään ja budjettikaan ei aina veny. Lähellä vaihtoehdot on vähissä. Johonkin pitää lumen keskeltä kuitenkin päästä.
Itse en halua lentää kovin pitkään, ja se on terveysriskikin minulle. Siksi jää ainakin toistaiseksi nuo kaummaiset kohteet väliin. Kanarialla on kuitenkin lämpimämpää kuin täällä kotona :D
Lähdemme tammikuussa muutamaksi viikoksi, kyllä siihen varmaan pari aurinkopäivääkin osuu. Pääasia on, ettei ole lunta!
Talvella edes puolilämpimät lomakohteet on kortilla. Viikoksi ei pysty kauas lähtemään ja budjettikaan ei aina veny. Lähellä vaihtoehdot on vähissä. Johonkin pitää lumen keskeltä kuitenkin päästä.
Itse en halua lentää kovin pitkään, ja se on terveysriskikin minulle. Siksi jää ainakin toistaiseksi nuo kaummaiset kohteet väliin. Kanarialla on kuitenkin lämpimämpää kuin täällä kotona :D
Lähdemme tammikuussa muutamaksi viikoksi, kyllä siihen varmaan pari aurinkopäivääkin osuu. Pääasia on, ettei ole lunta!
Matkashampoo? Miksi ihmeessä? Heitän sen pullon mukaan, joka sattuu käytössä olemaan. Hammasharja on erikseen, koska kotona käytän sähköhammasharjaa. Hammastahnakin on aina sama.
Enpä ole kuullut, että pitäisi erilliset matkoja varten hommata. Joskus kaupassa huomasin mainoksia ja ajattelin, että tyhmiä rahastetaan.
t: yli 50 matkaa Ruotsia pidemmälle 20 vuoden aikan.
että noi paljon matkaava viitsii raahata isoja pulloja mukana. Vievät turhaan tilaa ja onhan niistä painoakin..
Ja miten niin rahastetaan? Tosi usein saa pikkupulloja ilmaiseksi, näytteinä yms., ja niitä voi itsekin täyttää.
Miksi pitkät lennot on sinulle terveysriski?
suonikohjut ja suurentunut veritulppariski. Lääkinnälliset sukat on tietysti ja yritän liikkua koneessa, mutta käytäntö on osoittanut, että se on helpommin suunniteltu kuin tehty.
Lisäksi se pitkään istuminen aiheuttaa kovia kipuja, mikä nyt ei sinänsä ole vaarallista, mutta ikävää. Enkä tietysti osaa siinä olla miettimässä, että onko vielä "normaalia kipua" vai onko siellä veritulppa :/
Miksi pitkät lennot on sinulle terveysriski?
suonikohjut ja suurentunut veritulppariski. Lääkinnälliset sukat on tietysti ja yritän liikkua koneessa, mutta käytäntö on osoittanut, että se on helpommin suunniteltu kuin tehty.Lisäksi se pitkään istuminen aiheuttaa kovia kipuja, mikä nyt ei sinänsä ole vaarallista, mutta ikävää. Enkä tietysti osaa siinä olla miettimässä, että onko vielä "normaalia kipua" vai onko siellä veritulppa :/
olla miettimättä.
mutta iski jo aiemmin matkaväsy ja siirsin matkan ensi syyslomalle. Oltiin viimeksi syyslomalla Teneriffalla ja nyt en vaan kertakaikkiaan jaksa pakata ja sitä kaikkea matkahössötystä.
Mieluiten olen nyt kotona ja nautin tästä ihanasta lumesta ja pikkupakkasesta. Viikon päästä alkaa helpottaa kun on talvipäivänseisaus eli päivät alkavat pidentyä...
Kyllä illallisia varten voi hieman enemmän laittautua kuin vetää farkut jalkaan. Oli päivällinen/illallinen sitten hotellilla tai ravintoloissa, niin on huomaavaista jo muitakin kohtaan pukeutua paremmin kuin uima-altaalle tai rannalle.