Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro, miten sait pelastettua parisuhteesi erolta?

Vierailija
17.10.2022 |

Nyt nimenomaan niitä iloisia ja onnellisia loppuja kaivataan. Miten homma alkoi luistamaan, miten keskusteluyhteys palasi?

Olen ollut todella stressaantunut ja väsynyt suhteessani ja riitoja on ollut päivittäin. Sanoin jopa, että ero on käynyt mielessä koska voimani ovat niin loppu. Tuntuu, että elän itsepäisen, ja puhumattoman miehen kanssa suhteessa, jossa unelmani tukahtuvat ja yhteinen tulevaiuus näyttää vain mustalta möykyltä.

Meillä on hyvät hetkemme, mutta en koe luottamusta mieheäni kohtaan eikä minulla ole turvallinen olo koska puhuessani mistä tahansa vaikeasta mies vetäytyy ja vaikenee. Myös hän on aiemmissa suhteissaan pettynyt raskaasti ja siksi ei sanojensa mukaan halua miettiä liikaa tulevaa kanssani tai sanoa, että rakastaa minua. Haaveilen perhe-elämästä ja tahtoisin haaveilla mieheni kanssa sylikkäin yhteisestä elämästä ja omien unelmien lisäksi myös niitä yhteisiä. Kaikissa tulevaisuuteen liittyvissä keskusteluissa on kuitenkin vahva tunnelataus ja ne päätyvät riitoihin ja itkuun.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehityskeskustelu tuokioita EI voida pitää mikäli toinen on haluton osallistumaan. Sama koskee netistä saatavia pariskunnille tarkoitettuja pelikortteja. Parisuhde on ikävä kyllä kaksisuuntainen katu.

Vierailija
2/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi kannattaa jättää tuo minäminä - asenne vähemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sinulle väärä.

Vierailija
4/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kiire siihen rakkauteen?

Vierailija
5/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun parisuhteeni ei ole sinun parisuhteesi. Se ei auta sinua mitenkään, että sain omaa suhteeseeni sen onnellisen lopun. Katse sinne peiliin, mies ei ole parisuhteessa YKSIN.

Vierailija
6/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös hän on aiemmissa suhteissaan pettynyt raskaasti"

Se oma itsenäinen elämä otetaan haltuun ensin, käsittelemällä esim ne menneet peikot ennen kuin edes lähdetään yrittämään uutta suhdetta.

Vierailija
7/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian kiire siihen rakkauteen?

Vaikea sanoa, voi ollakin. Itse ehkä kiirehdin tunneyhteyden löytymiseen. Mies taas usein hätääntyy riitojen jälkeen ja ehdottaa talon ostamista tai lapsen hankkimista riidan aikana tai viimeistään heti sen jälkeen. Ahdistun aina tästä kovasti ja mietin että eihän me nyt taloa / lasta tähän tilanteeseen voida

-ap-

Vierailija
8/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että neuvostani on sinun tapauksessa paljoa hyötyä. Aloituksen perusteella kyseessä aika tuore suhde, jos ei ole edes rakkauden tunnustuksia vaihdettu. Oman parisuhdekriisin aikana meillä oli takana jo yhdeksän vuotta yhdessä ja siihen kriisiin auttoi se, että molemmat panosti taas siihen parisuhdeaikaan. Oltiin vaan erkaannuttu toisistamme eikä vietetty aikaa kahdestaan.

Vierailija
9/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myös hän on aiemmissa suhteissaan pettynyt raskaasti"

Se oma itsenäinen elämä otetaan haltuun ensin, käsittelemällä esim ne menneet peikot ennen kuin edes lähdetään yrittämään uutta suhdetta.

Olet oikeassa. Ollaan ehkä molemmat epäonnistuttu tässä. Molemmilla on varmasti luottamusongelmansa. Menneisyys aiheuttaa lisäksi taakan ja paineen, että nyt on pakko onnistua.

Mies on minua 10v vanhempi ja hokee ettei ole enää aikaa odottaa täydellistä hetkeä. Minäkin olen alkanut ajatella näin ja miettiä, kauanko jaksan korjata tätä suhdetta.

-ap-

Vierailija
10/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ratkaisua, mutta vertaistukea kyllä. Täällä myös yritetään korjata suhdetta jatkamiskelpoiseksi. 

Meillä tosin kummallakin on vakaa tahtotila saada asiat kuntoon ja jatkaa. Pari viikkoa sitten oli paha riita joka syöksi molemmat tolaltaan ja käytiin hyvin lähellä eroa. Asioista ollaan puhuttu ja molemmat haluavat saada parisuhteen toimimaan. 

Meillä ristiriidat liittyvät siihen, että miehen on vaikea puhua tunteistaan ja osoittaa tunteitaan kun taas minä romantiikkaa kaipaavana tarvitsen sitä. Olen pari kertaa pahasti kokenut jääväni miehen prioriteettilistalla häntäpäähän mikä on satuttanut, koska kaipaan niin kovasti tunnetta siitä että olen tärkeä ja rakastettu. Mies vakuuttaa kyllä rakastavansa, mutta sitten tulee välillä näitä tilanteita joissa olen saattanut järjestää ja nähdä vaivaa jonkin romanttisen parisuhdetekemisen eteen ja miehellä on sitten jotain tärkeämpää tekemistä. Mies ei tee sitä tahallaan ja tiedostan itsekin että odotukseni ovat kenties liian korkealla, mutta se pettymyksen tunne on kirvelevä. Viime kerta oli jo sen verran paha että olin valmis päättämään suhteen mutta yhdessä päätettiin vielä yrittää. On kuitenkin selvää, että pelkkä "ollaan ja katsellaan" johtaa vain samaan tilanteeseen yhä uudelleen ja uudelleen. Jotain konkreettista on tehtävä, mutta mitä ihmettä se olisi?

Vierailija
11/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Ei tuosta tule mitään eikä ole syytä yrittää, kun ette ole vielä hankkineet lapsia. Sen oikean rakkaan kanssa elämä on helppoa.

Vierailija
12/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ratkaisua, mutta vertaistukea kyllä. Täällä myös yritetään korjata suhdetta jatkamiskelpoiseksi. 

Meillä tosin kummallakin on vakaa tahtotila saada asiat kuntoon ja jatkaa. Pari viikkoa sitten oli paha riita joka syöksi molemmat tolaltaan ja käytiin hyvin lähellä eroa. Asioista ollaan puhuttu ja molemmat haluavat saada parisuhteen toimimaan. 

Meillä ristiriidat liittyvät siihen, että miehen on vaikea puhua tunteistaan ja osoittaa tunteitaan kun taas minä romantiikkaa kaipaavana tarvitsen sitä. Olen pari kertaa pahasti kokenut jääväni miehen prioriteettilistalla häntäpäähän mikä on satuttanut, koska kaipaan niin kovasti tunnetta siitä että olen tärkeä ja rakastettu. Mies vakuuttaa kyllä rakastavansa, mutta sitten tulee välillä näitä tilanteita joissa olen saattanut järjestää ja nähdä vaivaa jonkin romanttisen parisuhdetekemisen eteen ja miehellä on sitten jotain tärkeämpää tekemistä. Mies ei tee sitä tahallaan ja tiedostan itsekin että odotukseni ovat kenties liian korkealla, mutta se pettymyksen tunne on kirvelevä. Viime kerta oli jo sen verran paha että olin valmis päättämään suhteen mutta yhdessä päätettiin vielä yrittää. On kuitenkin selvää, että pelkkä "ollaan ja katsellaan" johtaa vain samaan tilanteeseen yhä uudelleen ja uudelleen. Jotain konkreettista on tehtävä, mutta mitä ihmettä se olisi?

Toivottavasti kasvat aikuiseksi tai mies ymmärtää häipyä suhteesta. Tuollaiset draamakuningattaren pelleilyt ovat niin aikansa eläneitä, kyllä naisen pitäisi vuonna 2022 ymmärtää että miehet ja naiset ovat fundamentaalisesti erilaisia. Tuhoat potentiaalisesti hyvän suhteen täysin turhan takia.

Vierailija
13/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin juoda salaa öisin silloin tällöin kun jouduin nukkumaan sohvalla. Tämä antoi voimia kestää tyynesti kumppanin elämän pahimman kriisivaiheen ajan. Nyt asiat aika paljon paremmin, mutta minulla on vaikeuksia lopettaa tuota. Minusta kehittyi kaappijuoppojen kuningas. Katotaan tulevaisuudessa miten kalliiksi tuli tämä onnellinen loppu vai pystynkö vielä saamaan tämän hallintaan.

Vierailija
14/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta. Meillä sama. Mutta mä taas mietin miten hitossa mä pääsen pakoon täältä ja saan taas elämäni kuntoon

Vierailija
15/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varmaan se mitä haluat kuulla, mutta juuri tuo luottamus ja turvallisuus olivat ne tärkeät osat. Olemme molemmat huonoja puhumaan, mutta kun tilanne meni tarpeeksi pahaksi niin molemmat pakotimme itsemme siihen kun ymmärsimme että muuten tulee ero. Puhuminen ei olisi tuossa tilanteessa onnistunut ilman että luottamusta oli jäljellä edelleen.

Kuulostaa suoraan sanottuna että teillä ei ole luottamusta edes ollut, eikä puheyhteyttä. En usko että sitä löytyy jos sitä ei ole alussa ollut.

Vierailija
16/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kasvat aikuiseksi tai mies ymmärtää häipyä suhteesta. Tuollaiset draamakuningattaren pelleilyt ovat niin aikansa eläneitä, kyllä naisen pitäisi vuonna 2022 ymmärtää että miehet ja naiset ovat fundamentaalisesti erilaisia. Tuhoat potentiaalisesti hyvän suhteen täysin turhan takia.

Vain miehen mielestä nainen ja mies ovat "fundamentaalisesti erilaisia" koska tällä mies perustelee sen, että naisella olisi joku suuri hoivavietti ja haluaa kasvattaa lapset ja hoitaa kodin ja vielä jopa nauttii siitä. Ehei. Ei ole sen enempää kuin miehelläkään. Se on vain sidottu tähän kulttuuriin että naiselta odotetaan niitä vielä Herran vuonna 2022.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän